welke firmware

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.519
Waarderingsscore
648
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
is een aanrader voor DM500S

wat zijn de pluspunten en minpunten t.o.v. de Gemini die ik op dit moment heb draaien!
 
Hou het lekker bij Gemini.
Is m.i. de beste (lees stabielste) voor de 500 en de 7000s.

In mijn boxen komt alleen nog maar Gemini, en ik heb echt alles al gehad.

Appie
 
hoe is het met versie 4.2 ik lees dat daar nogal problemen mee zijn of is dit uit de lucht gegrepen?
 
Is m.i. de beste (lees stabielste) voor de 500 en de 7000s.
Ben ik het niet mee eens. De beste 3 die ik ken op dit moment zijn Gemini, Pli en Nabilo.
Alle drie zijn ze geschikt voor de 500, 7000 en 7020.

De Gemini 4.1 had inderdaad kuren, maar voor zover ik hoor zijn die met de 4.20 weer gefixed. Van een beste of stabielste onder deze 3 is geen sprake, ze zijn alle 3 even stabiel, dus ook even goed qua stabiliteit en werking. Alleen zitten er wat verschillen in mogelijkheden/opties of skins.

Voor hetgeen ik hier schrijf geldt dat er meer dreamboxen zijn en meer stabiele en goede images, doch daar kan ik geen uitspraken over doen, aangezien ik alleen die images en genoemde dreamboxen ook zelf heb getest.
De rest is van horen/zeggen dus niet uit eigen ervaring en dan vermeld ik dat over het algemeen niet. Doch dat wil dus niet zeggen dat deze 3 de enige besten zouden zijn.
 
@ BT,

Wissel eens een paar keer van cam met de Pli (op een 500).Geheid dat je een reboot moet doen omdat de cam(s) niets meer doen Pli. Dit fenomeen heb ik t/m Pli Helinite gehad, nu staat Pli zelfs niet meer op multiboot. (op mijn 7000s).
Na Helinite heb ik geen Pli meer gehad.............
Voor mij (!!!) is Gemini de stabielste, en ik heb er heeeeel veeeel geprobeerd.

Nabilo heb ik een tijdje niet meer geprobeerd, maar misschien dat deze inmiddels ook stabieler is geworden.
Door schade en schande ben ik op Gemini uitgekomen, en dat zal voorlopig niet veranderen.
Ik vind ( vond ) ze dus niet alledrie even stabiel.
Maar misschien is dit achterhaald en zijn er meerdere images die even stabiel zijn als de Gemini.

@ The Matrix, ik draai nog de 4.0 , omdat ik hier geen problemen mee heb op zowel de 500 als de 7000, en ik voorlopig geen reden zie om deze te updaten.

Mijn enige hoop is dat Neutrino zo stabiel als zal worden als Gemini, dan is de keuze echt gemakkelijk :)

Appie
 
Voor mij (!!!)
Ah kijk, zo kunnen we ermee leven.... als je dat nu meteen erbij geschreven had....:)

Gemini heeft bij mij hetzelfde probleem op de 500s als de anderen. Als even die utp stekker uit de aansluiting is geweest en je stopt hem er weer in helpt een emu herstart in de meeste gevallen niet en moet je die DM500 opnieuw starten.
Dat vindt ik wel een nadeel van die kleine doosjes.

Op een 500 gebruik ik zelf geen meerdere cams, voor de meeste mensen (uitzonderingen daargelaten) is meer cams dan ook niet nodig omdat je het meeste met 1 cam af kunt handelen zonder problemen.
Dan vervalt dus ook dat probleem van cam wisselen.

De Nabilo draait hier lekker stabiel en met de 4.1 is het al de tweede keer geweest dat een Gemini image kuren had, dus het is niet allemaal goud wat er blinkt, vandaar dat ik nooit wens te beweren dat iets het beste of stabielste is, ondanks mijn ervaringen.
Daarom noem ik persoonlijk liever meerdere images die lekker draaien dan heeft men keuze en moet men zelf maar testen wat op zijn machine het fijnst en stabielst werkt.

Neutrino? Hmmz.. ja die moet ik nog eens gaan testen op de multiboot van de 7020, want als jij zegt dat ie zo interessant is dan moet er wel iets aan zijn, dus die ga ik van de week eens bekijken.
 
Voor wie interesse heeft in de Neutrino : De nieuwste heet CLI Neutrino van 08-10-2007.
Effe googlen en je vindt hem vast. Zelf nog niet getest.

Appie
 
Ik had Gemini 4.1 maar ik ben terug gegaan naar 4.0 omdat de afstandsbediening wel heel snel ging werken. (ik kon hem niet meer inhalen of bijhouden met zappen) Verder sprong hij weleens spontaan uit of bleef hij hangen. Nabilo vind ik een hele mooie image met leuke adons. Alleen draai ik er momenteel niet mee want dan heb ik op sommige zenders geen beeld meer. Omdat de instellingen niet meegenomen worden, dat moet ik nog eens uitgaan zoeken als ik tijd heb.

;)
Nr.10
 
Ik heb bij mijn buurman zijn dm500 "nabilo" software geinstalleert en dat werkt perfect ..
vooral de update key
 
Voor de 7020 is dat de V08, voor de 7000 is dat de Darkstar en voor de 500 de Maxvar v.08.
Bij Dreamboxworld staan ze allemaal voor het grijpen.;)
 
waar kan ik de login password vervangen in Nabilo?

Ik wil wat anders dan root-->dreambox
 
Er zijn slechts weinige images waarmee je dat binnen de firmware kunt doen.

Dus in Nabilo gaat het zoals in de meesten, je telnet naar de Dreambox.
Dan geef je op de prompt het volgende commando:

passwd (enter drukken)

Dan wordt er om het wachtwoord gevraagd en ook nog een tweede keer ter bevestiging. Trek je niets aan van eventuele meldingen over onveiligheid van het wachtwoord. Dat wat jij ingeeft wordt na de tweede ingave ook gewoon opgeslagen, dit wordt ook aangegeven middels de melding "password saved succesfully" of iets soortgelijks.
 
Graag gedaan.
Met hyperterminal kan het inderdaad ook, maar het kan ook gewoon op de volgende manier:
start->uitvoeren
Daar type je dan in:
telnet ip.van.je.dreambox
klik op OK en klaar.:)

Dit ter aanvulling voor mensen die meelezen en geen hyperterminal hebben of niet weten wat dat is.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan