welke ga ik kopen?

jschoonh

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
74
ik wil graag dat een bredere groep expert eens naar mijn vraag kijkt. Ik heb op dit moment een 800 HD clone en met heel veel kuren. Vindt ik eigenlijk niet zo erg want nu kan ik hem vervangen:). Voor diegene die ge?nteresseerd zijn in het hele verhaal moet even op het forum zoeken. De korte versie....wij wonen voornamelijk in Turkije en ik heb me 3 jaar geleden laten belazeren, vandaar de clone.

Maar nu de vervanging....het wordt met zekerheid een echte dreambox die ik voor de zekerheid in Nederland ga kopen. Maar welke?
Ik weet uit het verleden dat de 500 razendsnel was, is de 500 HD V2 dat ook?. Ik heb een NAS draaien gebruik ??n image en op dit moment een USB stick als swap space. Maar de huidige 500 HD V2 heeft meer dan voldoende ruimte waardoor ik de USB niet zal missen. (denk ik.) 1 Gb flash en 512 MB Ram Uiteraard mis ik het display, maar ik doe veel over mijn lokale internet. De interne disk ontbreekt maar gebruik ik niet En het scheelt veel geld. hij heeft 1 smartcard slot :-(

De 800 HD V2 net zoveel geheugen de disk optie zal ik niet gebruiken USB slots waarschijnlijk ook niet
Hij is wat groter en heeft een display. 2 smartcard slots. in het verleden was de 800 beduidend trager met booten en iets trager met zappen. is dat dan c.a ? 130,-- meer waard? te meer omdat ik het meubel waar nu de 800 in staat aan moet passen aan zijn ruimere afmetingen.

Als laatste de nieuwe 7020 hd v2 alle mooie dingen van hier boven + een extra tuner die een s tuner moet gaan worden. betekend dat hij rond de ? 600,-- gaat kosten. zijn er nog opties die ik over het hoofd gezien heb?

wie heeft er ervaringen met deze drie ontvangers en wil die hier op het forum met mij delen. Ik kijk veel films vanaf mijn NAS en kan nu maar beperkt video formaten spelen. DVD en MP4 zijn de formaten die ik nu gebruik. Is dat nu beter te regelen?

als je niet met PLI getrouwd ben kan je een dreambox weer kopen echter er zijn andere maar zeker ook betere boxen denk aan de vu de extrend ed en dat voor minder geld.
pli is gestopt met de ondersteuning van de meeste dreambox boxen.

gr jaap

PLi moest vroeg of laat wel stoppen met de nieuwste software op de dreamboxen omdat DMM delen van het OS niet meer toegankelijk heeft gemaakt. We zijn het eens met hetgeen G. aangeeft, die schrijft dat na maandenlang DMM beschuldigd te hebben van fouten in de drivers, het bleek dat PLi zelf hele oude drivers e.d. gebruikte. Ook de discussie inzake AC3+, terwijl ze bij PLi maar niet konden vinden wat ze fout deden. Daarnaast het niet ondersteunen van ubifs en lzo. Geen wonder dat er problemen zijn met PLi images op dreamboxen welke voorzien zijn van de nieuwste software. Ze schrijven dat DMM delen van de software dicht heeft gemaakt, waardoor ze daar bij PLi niks meer mee kunnen doen, terwijl ze zelf aangeven dat PLi opensource zou zijn. Kijk eens naar de webbrowser, die op geen dreambox goed functioneert met PLi, terwijl juist die van DMM open source is en PLi gebruikt een dichtgetimmerd binair bestand van Opera. Hoezo opensource... Op zijn zachts een beetje tegenstrijdig allemaal. Neemt niet weg dat er mensen zijn die voor PLi op een dreambox hebben gekozen, en die zullen door de beslissing van PLi (helaas) vroeg of laat tegen problemen aan kunnen lopen. Maar goed, je hebt ook zeker PLi niet nodig op een dreambox, terwijl een ander voordeel is dat je dan veel meer plugins tot je beschikking hebt. Het kiezen van een image is en blijft een persoonlijke en vrije keus.

Wij zouden je aanraden een dreambox te nemen, type is afhankelijk wat je er mee wilt en wat je update is. Daarnaast de dreambox zeker niet in Turkije kopen (importeur en support zitten in Ankara; eigenaar spreekt vloeiend Duits) want in Nederland is die goedkoper en als die bij het juiste adres in NL koopt, krijg je de BTW nog terug ook als je via Schiphol gaat. Details kunnen we je wel geven.

Waar woon je in Turkije en stuur ons even je emailadres per PM.

bedankt tot zover en het gaat een kant op waar ik niet aan gedacht had.
Maar ik zit niet vast aan PLI ik ben daar terecht gekomen na een lange weg van zoeken naar redelijk recente image's die ik op mijn clone zou kunnen zetten. Daar na nooit meer een poging gedaan om er iets anders op te zetten om dat ik met deze image kon wat ik wilden. Het was een image met een gemodificeerde bootloader. Al met al was ik niet erg trots om mijn oplossing maar het was roeien met de riemen die ik te duur gekocht had.

Het wordt dus met zekerheid een dreambox. ik vroeg mij in het vorige item alleen hardop af of ik geen dingen gemist had. Ik twijfel op dit moment tussen een 500 HD v2 en de 7020 hd v2.
Ik weet dat het een groot verschil is maar gaat bij de 7020 dan om de twin tuner mogelijkheid.
Ik zie geen reden om naar de 800 te kijken maar twijfel of ik niets over het hoofd zie.
Volgens mij zijn de extra's van de 800 tegenover de 500, de USB, het display, 2e smartcardslot, en een optie voor een disk.
Maar ik denk op dit moment de USB niet nodig te hebben van wegen de memory uitbreiding van de v2 versies. de interne disk gebruik ik niet ik mount de dreambox aan een nas en ik gebruik alleen een canal digitaal kaartje dus maar ??n slot. De vraag die dan overblijft is of ik iets over het hoofd zie.

Nog even terug naar de image problemen. Ik neem aan dat ik gewoon mijn nas kan mounten diverse video formaten kan bekijken. opnemen, timeshift functies enz beschikbaar heb. Ik gebruik de dreambox als multimedia doos. Betekend dat muziek en foto's ook afgespeeld worden via een foto viewer en multimedia player. Ik neem aan dat het ook mogelijkheden zijn in standaard image (plugins).

USB stick (van 4GB) is samen met de plugin Flodder zeker aan te bevelen. Niet groter dan 4 GB en zeker niet kleiner dan 2 GB. Met Flodder verplaats je je komplete root bestandsnamen naar USB. Dit heeft vele voordelen, zeker wat memory aangaat. Bedenk dat sommige applicaties behoorlijk wat vergen van je memory en dan is "flodderen" een uitkomst. Kortom, wij raden je aan een 4 GB USB stick te nemen en te gebruiken. Desgewenst kun je ook je picons op die USB stick zetten dan.

NAS mounten gaat natuurlijk prima. Wij hebben hier meerdere NASsen gemount. En met de plugin Enhanced Movie Center heb je prima overzicht/toegang tot je NASsen en al je film bestanden.

eendenteam;229145 zei:
USB stick (van 4GB) is samen met de plugin Flodder zeker aan te bevelen. Niet groter dan 4 GB en zeker niet kleiner dan 2 GB. Met Flodder verplaats je je komplete root bestandsnamen naar USB. Dit heeft vele voordelen, zeker wat memory aangaat. Bedenk dat sommige applicaties behoorlijk wat vergen van je memory en dan is "flodderen" een uitkomst. Kortom, wij raden je aan een 4 GB USB stick te nemen en te gebruiken. Desgewenst kun je ook je picons op die USB stick zetten dan.

NAS mounten gaat natuurlijk prima. Wij hebben hier meerdere NASsen gemount. En met de plugin Enhanced Movie Center heb je prima overzicht/toegang tot je NASsen en al je film bestanden.

Ik ben geholpen en het wordt een 800 HD V2 met usb. waarschijnlijk met standaard dmm images en de nodige plugins

Thnks

Is flodder geschikt voor de standaard DMM image of is die plugin alleen geschikt voor de OZOON image?

Flodder kan op elke E2 image worden gebruikt, alleen mogelijk niet op clone boxen

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan