welke kaartjes

B

Bassie

Hoi,

Ik ben in het bezit van een season1 kaart en windecrypt en er schijnen andere manieren te zijn om te schakelen

Bij de season-kaart heb je altijd een computer nodig, nu mijn vraag: bestaat er ook iets waarbij je de computer niet steeds nodig hebt ? ik had iets gehoord over eproms en als je die weer wilt programeren, heb je dan steeds weer een nieuwe eprom nodig, of kun je de eprom weer opnieuw programeren ??

Zouden er dus mensen zijn die mij (eventueel via een e-mail) precies kunnen uitleggen hoe het gaat ZONDER computer, aangezien ik de computer wel aan de wilgen wil hangen :)

Groetjes, Bassie (nee, niet die van Adriaan)

 
Het kan ook zonder computer, zoals met goldwafers, piccards, smd's, Atmel's etc.

Uitgebreidere info zal iemand je inderdaad per e-mail moeten verstrekken aangezien wij op dit board geen uitleg kunnen verstrekken omtrent hoe je dat doen moet, dat zou illegaal zijn.

 
Ja zonder computer en season interface kan je prima kijken.

alle oplossingen opsommen zou een beetje teveel worden, dus alleen de meest gebruikte dan maar.

1/origineel kaartje (geen pc nodig :))

2/alle andere kaartjes, van pic16f84 met 24c16 eeprom tm jupiter II kaart.

allemaal zonder pc.

de groep "alle andere kaartjes" werken met een herprogrammeerbare processor, en een eeprom. de eeprom kan je uiteraard ook gewoon opnieuw programmeren, daar zijn die dingen zelfs ooit voor ontwikkeld !

wil je weten wat voor kaartjes er allemaal zijn, kijk eens op de satelliet pagina van startpagina.nl Hier staan diverse links naar sites, die je soms weer doorlinken naar andere "intressante" sites.

Ik doe dit zo omslachtig omdat het hier op het board niet is toegestaan om de directe links, of commerciele links hier te posten. oh ja, via de diverse zoekmachines kom je ook altijd interessante sites tegen.

succes

Peter.

 
Black Tiger,

Klopt, ik heb de spelregels goed doorgelezen, vandaar dat ik ook zei via een e-mail :)

Petertje,

Thanks voor een subtiele verklaring, maar ik denk dat ik door die kleine aanwijzingen wel verder kom, vriendelijk bedankt, en mocht ik er niet helemaal uitkomen hoop ik weer dat jullie paraat staan :)

Nogmaals, thanks, Bassie (nee, niet die van Adriaan)

 
Beste Members,

Helaas, ik kom er niet uit, heb de site wel waar de heks file`s opstaan, maar zie door de bomen het bos niet meer, wie kan me even mailen wat ik nodig heb om van mijn season af te geraken, welke hard- en software ik nodig heb...

Alvast vriendelijk dank van een member die het niet meer weet :)

Grtjs, Bassie (nee, niet die van Adriaan)

 
Hoi Bassie,

@ Iedereen die zegt dat het zonder computer kan !

Denk eens goed na, zonder computer....., hier een paar vragen,

waar haal je de noodzakelijke informatie zonder computer? hoe geraak je op de forums? hoe vindt bassie zijn files?

Je kan zeker een kaartje maken zonder computer, hoe kom je echter aan al het advies hoe het allemaal moet.

Nee nee nee.

gamgra

 
@Gramga ; Bassie wil enkel de verbinding van de computer met de receiver verbreken. Verder wil hij wel z'n PC blijven gebruiken neem ik aan dus aan forums en gegevens raken zal geen probleem zijn.

Greetz

Ruff

 
gamgra, hoe zou ik hier op de forum kunnen komen zonder computer ?? gelukkig is er toch nog iemand helder van geest, genaamd "ruff rider".

Juist, met een season kaart heb je een computer nodig en voor een GW niet, juist alleen om te laden, vandaar dat het mijn vraag was of er iemand mij kon informeren hoe het een en ander met een GW werkt en klopt, aan forums en sites voor hobby-doeleinden geen gebrek tot nu toe :)

 
Hoi bassie,

sorry, ik heb je statement "computer aan de wilgen hangen" te letterlijk genomen.

gamgra

 
Beste Gamgra,

Ja, dat had ik al wel begrepen, maar aan de andere kant moet het ook wel eens kunnen om een joke te maken of iets verkkerd te begrijpen, immers als iedereen elkaar heel goed begreep had je een hoop ellende minder op deze wereld :)

Maar misschien dat jij me het een en ander uit kunt leggen via e-mail, want tot nu toe heb ik nog geen enkele e-mail met heldere tekst en uitleg mogen ontvangen..

Met vriendelijke groet, Bassie ( nee, niet die van Adriaan)

 
@ allen...Wat zijn wij soms een paar ongelofelijke SOEPKIPPEN !

een ander therm kan ik er zo even niet voor verzinnen.

@Bassie...neem even de moeite naar de bovenzijde van deze pagina te scrollen. hier vind je een groene rechthoek van ongeveer 12 bij 2 1/2 centimeter. hier staat iets over een sat leger oid, begrijp het nog niet helemaal. ze hebben mij ooit verteld dat dit een banner is. beweeg vervolgens het pijltje met behulp van de muis zodanig dat deze op het groene vlakje staat.

Klik op dit vak met de linker muisknop, et voila ! zelfs plaatjes erbij. wat willen wij nog meer !

Nou, zo zie je maar hoevaak je de sponsor van je hobbyboard bezoekt !

Je hebt van die dagen He ????

Nou, pff, ongelofeloos, het antwoord op de vraag staat dus al die tijd bovenaan de pagina, voel me echt een beetje soepkip.

nou succes maar weer.

Peter.

 
Beste Petertje

Soms is het verstandig om niet op bepaalde zaken te reageren, bij deze reageer ik er maar niet op om de goede vrede te behouden

Bassie (Nee, Niet de van Adriaan)

 
Ik kan je enkel een goeder aad geven lezen en lezen en nog eens lezen er zijn erg veel boards zowel duitse als spaanse en engels. Met GW of Pic kan ik je niet helpen , ik ken enkel de atmel of jup1 en gebruik een schrijver van onze sponser hier boven

 
@ Bassie. Sorry als je het verkleerd opvat, maar het was niet kwaad bedoeld. Wat ik alleen bedoelde te zeggen is dat je je soms suf kan piekeren, en dan een snel antwoord kan typen zonder even verder te kijken dan je neus lang is. dat je hier geen files voor je kaartjes vind weet ik ook wel, maar dat is zo moeilijk niet, en ik denk dat dat dan ook het probleem niet was, en is.

Het was dus niet beroerd bedoeld, maar meer van ja, hmmm, hoe kan je nu iets over het hoofd zien wat zo simpel is.

Ik weet dat alle begin moeilijk is, ik ben zelf ook niet echt van de softwareafdeling, van hardware weet ik wel het eea.

wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat ikzelf ook regelmatig op mijn bek ben gegaan. dat is opzich niet erg, je gaat de goede kant tenminste op, naar voren.

succes,

Peter.

Oh ja, had je het echt verkeerd opgevat, je kan rustig een potje op mij schelden, ik heb een zeer brede rug, het loopt er bij mij allemaal zo weer vanaf :)) Ik ben voor mijn werk (soort van storingsmonteur) het een en ander gewend.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan