of een losse 1tb eraan hangen
Waarom niet gewoon een 1 TB erbij hangen naast die 512 GB SSD? Er zijn zat laptops te krijgen waar 2 schijven in kunnen.
V.w.b. de Intel vs AMD Ryzen, ja de Ryzen is een stuk goedkoper, maar de Intels zijn echt wel een stuk sneller.
Ik ben bij de aanschaf van mijn PC afgelopen december daar uitgebreid onderzoek naar gaan doen en vond elke keer een Intel processor (want er zijn er velen) die net zo duur was als de Ryzen maar toch sneller. Dus met dat meer waar voor je geld kan ik het niet eens zijn.
Dat was wel enige tijd zo, maar dat is inmiddels niet meer het geval.
Ik zag bijv. vaker Ryzen 5 cpu's voor de prijs waar je ook een i5 voor had die een stuk sneller was, dat schiet niet op. Dus het is echt goed uitkijken. Overigens zijn die Ryzens zeker ook goed, daar niet van.
Voor PC en radio streaming servers zijn ze stukken beter dan Intel, maar voor shared hosting absoluut niet vergeleken bij Intel. Raar maar waar.
Maar goed, dat is een keuze en vergelijk wat je zelf kunt maken.
Ik zou bijv. eens naar de
Lenovo V17 i5-1135G7 17.3" laptop kijken, of de
Acer Aspire 3 A317-53-54A0 i5-1135G7 17.3" laptop.
En dan eens kijken of je dezelfde kwaliteit en snelheid ook met Ryzen kunt krijgen voor die prijs, of goedkoper want dat is dan de bedoeling en vergeet niet de snelheid te vergelijken.
Ik heb hierbij speciaal gekeken naar 8 Gb geheugen en een lekker groot scherm 17 inch.
Beiden zijn een 11de generatie i5. Alleen de eerste heeft maar een 256 GB SSD. Echter ook een stuk goedkoper dus geheid dat je die wel kunt laten vervangen door een 512 voor kleine meerprijs en evt. een 1 TB erbij.
En dan heb ik nog maar even snel bij 1 winkel gekeken. Er zijn er nog veel meer.
Maar dan heb je al iets voor mee te vergelijken.