Welke LNB is de beste?

M

Mokum1

Ik wil graag eens weten wie met welke lnb goede ervaring heeft en met welke niet.
Dit omdat ik de laatste tijd problemen heb met goedkope lnb's op een drie-sat schotel en dus andere ga monteren.

Welke ga ik kopen??
 
Ben het met The Green Hornet eens'

Ik ga ook voor Invacom als je het onderste uit de kan wil hebben.

(toch zijn er LNB's die en stukken goedkoper en beter zijn dan Invacom, maar ik hou dat meer op exemplarische modellen.


Ook het formaat en de kwaliteit disk is dan zeer belangrijk,
mede het uitrichten.

Hiervoor heb je goede apparatuur voor nodig.

Een milimetertje naar voren naar achteren of een paar graden draaien kan ontvangst/geen ontvangst betekenen.

Een leuke hobby satelliet ivoor deze effecten is Nilesat.

Ik heb een invacom en die presteert daar prima op.

Maar gaat het je alleen maar om wat ontvangst dan zijn de ALPSjesn prima LNB's
 
Laat me gisteren tijdens de barbeque vertellen dat die nogwel eens haarscheurtjes vertoont en dus niet geadviseerd wordt??

Wie weet er raad?

Of wie spreekt mij tegen?
 
Haarscheurtjes??

Kloofjes??

Nee het enige wat mij bekend is dat kraaien eksters dol zijn op het oranje UV filtertje en deze soms willen kapot pikken.

Ik heb dat ding al ruim 1 jaar en geen kraai of ekster die dat plaatje in de gaten heeft gehad en hier zijn nogal van die vogels aan de rand van de stad met veel weilanden
 
Invacom werkt bij mij uitstekend. ik hoor nog wel eens cowboy verhalen, over vogels die de Invacom kapot zouden pikken, maar ik heb zulks nog nooit in mijn omgeving mee gemaakt.

De Smart Titanium is minstens even goed en stukken goedkoper, vooral in Duitsland.

ALPS is al een eeuwigheid zeer goed bezig.

Golden Interstar pretendeert ook een ruisgetal van 0.3 db te hebben, maar blijft ver achter bij boven genoemden...

Maar het aller belangrijkste blijft natuurlijk, dat je de schotel goed uitricht.
 
Heb zelf altijd Invacom erin gehad (schotel welke voor feedhunten bestemd is) maar ben sinds enkele weken helemaal over naar Smart.

Deze LNB is gevoeliger en heeft als grote voordeel dat hij zeer zwakke signalen nog altijd blokvrij op het scherm kan zetten. Nadeel is dat hij voor mijn gevoel eerder in de stress gaat bij zware regenval (in vergelijking met Invacom).

Overigens die haarscheurtjes zijn bij de nieuwe uitvoering van de Invacom voltooid verleden tijd te noemen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan