welke lnb

R

remcogur

Wie kan mij helpen, ik heb een 80cm triax schotel met dubbele LNB, en een diseq switch. Nu heb ik getracht om met 2 humax lnb`s het zooitje proberen uit te richten...niet dus. Heb momenteel een alps lnb op de Astra staan, dit werkt nu wel aardig, alleen mijn tweede lnb is nog steeds een humax, hiermee ontvang ik maar een aantal zenders op de hotbird....bijv. de P kanalen 1 t/m 6 bij 7 t/m het restje krijg ik de melding : geen signaal.

Wat zijn voor deze situatie nu de beste LNB`s?

M.v.g.

remco

 
kun je niet tijdelijk de alps op de hb zetten en kijken of het dan wel gaat,of zijn die humaxen zo beroerd dat ze zelfs op de astra en hb problem geven? Verder heb ik wel goede ervaringen met mti en brainwave maar ja dat is natuurlijk persoonlijk en geen graadmeter.

Greetz Geinponem

 
De Alps zijn uitstekend geschikt.

Maar je schotel moet er ook geschikt voor zijn.

Tegenwoordig verkopen ze van die goedkope schotels, ook wel genoemd "pisbakkenstaal" die zijn echt niks waard, 1x waaien en je kunt opnieuw gaan uitrichten.

Met een fatsoenlijke schotel moet je het goed kunnen uitrichten, 80cm is inderdaad wel aan te raden.

Doe eens een search op het board, er staat ergens een uitgebreid topic over Astra en Hotbird op 1 schotel.

Wat in elk geval heel belangrijk is, is dat indien je -achter- de schotel staat, de -rechtse- lnb voor de astra is en de -linkse- voor de hotbird.

Het is geen probleem van de Humax, die moet dat gewoon kunnen, ik heb hier kennissen met 5600 en 5400 en dat is geen enkel probleem.

 
ik weet niet wat voor humax je hebt, maar wat ik wel weet is dat de setup van de 5600 en de 5400 totaal verschillend zijn. misschien dat wat met de setting in het menu setup een oplossing bieden. succes!

greetz flup

 
Het gaat om Humax lnb`s, niet om humax ontvangers....nu met 2 ALPS lnb`s geen problemen meer :)

Dus....geen humax lnb`s kopen...bul dingen.

M.v.g.

Remco

 
Die Humax LNB is gewoon eenPhilips! Humax maakt ze niet, ze rollen gewoon bij Philips in Duitsland van de band. Philips is nooit een ster geweest in het produceren van stabiele LNB's met een vlak spectrum. Meestal zijn de dB's die deze LNB afgeeft in de hoge frequenties aan de lage kant....

Let's make LNB's better!!!

 
Het spijt mij zeer om weer eens tegendraads te zijn maar ik heb anders prima ervaringen met de philips LNB's!

Een slecht digitaal signaal vol met blokken die met een Samsung LNB ontvangen werd ( 0,7 DB) trok de Philips LNB naganoeg strak op het scherm!

Dan kun je wel zeggen dat een Samsung LNB slecht is maar deze was weer beter dan de Alps!

Het enige voordeel aan de Alps is dat de doorgangsversterking ruim bemeten is.

Dat wil zeggen dat een signaal vrij hard doorkomt op de signaalmeter van de ontvanger maar dat het beeld zelf toch behoorlijk achter blijft.

De signaalsterkte die de Samsung LNB doorgaf aan mijn ontvanger bleef wat achter maar het analoge beeld was in tegenstelling tot de Alps spike vrij.

Deze LNB is dus minder geschikt voor langere kabel lengtes.

Ik heb geëxpirimenteerd met een zwak analoog signaal en een zwak digitaal signaal en daaruit is gebleken dat de Philips met kop en schotel boven de rest uit kwam.

Dan praat ik dus over de Philips SX1019.

De expiriment schotel is één van de betere merken namelijk een Hirshmann 75cm .

Nu kan het uiteraard anders zijn met een ander type schotel maar dat is een kwestie van expirimenteren.

Ook is de bevestiging nogal breedschalig en dat wil zeggen dat ik de LNB nogal ver naar voor en naar achteren kon schuiven.

In het midden bleek deze het beste resultaat te geven.

Nu kun je een Alps LNB en een Philips of Humax LNB natuurlijk nooit vergelijken in een duo-opstelling omdat deze compleet andere feedhoorns hebben.

Wat bij de ene schotel wel gaat kan bij de andere schotel compleet falen.

Ik denk dat het probleem in dit geval in het type schotel zit dan in de LNB's.

Vergelijk maar eens in een normale opstelling, dan zul je tot dezelfde conclusies komen als ik heb.

Note: Vergeet niet dat een normale schotel niet is ontworpen om 2 of meerdrere satellieten te ontvangen.

Er zijn niet voor niets speciale uitvoeringen op de markt!!

Wat betreft de Humax LNB, ik heb inderdaad weinig verschil gemerkt tussen deze en de Philips.

Behalve dan de kleur.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan