Welke moet ik kiezen Gemini of Pli met dreambox500

R

ro65

Ik ben nieuwe op dit forum en zit met een vraag.

Ik kan 2ehands 2 ontvangers kopen allebij zijn het de dreambox 500

Op de ene staat PLI software op de andere Gemini software volgens de verkopers.

Wat is het verschil welke moet ik kiezen , ik ben ook in bezit van een originle canal+ smardcard die nu wordt gebruikt in mijn oude pioneer daarmee ontvang ik enkel de nederlandse zenders meer niet. Later wil ik dit pakketje misschien gaan uitbreiden op de niet officiële manier maar dat is voor latere zorg de optie moet dus wel aanwezig zijn.

Ron.

Hoi Ron, welkom op Satellite Fun.

Tja, een bekende vraag. Wij verwijzen dan nogal graag naar een draadje in de Beginners/Algemeen sectie, om gebruikers toch op het hart te drukken toch even goed na te denken alvorens iets aan te schaffen.

Dat staat hier:

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=10529

Met de info die men ons van daaruit kan geven, weten we ook beter een goed advies te geven. Even heel kort door de bocht maakt Gemini, Pli of whatever niet uit, want dat is de firmware die je zelf kunt vervangen.

Maar ik zou in deze tijd zeker niet meer gaan voor een DM500 want dan krijg je de HD kanalen niet en alle thema zenders.

Dus alleen nog de publieke en de commercielen (rtl en sbs) want de rest zit zo'n beetje al bijna allemaal in HD en dat kan de DM500s niet aan.

Daarvoor heb je minimaal een HD ontvanger nodig zoals de DM500HD, DM800HD en duurdere types.

Of andere goede ontvangers zoals de ET5000, ET9000, VU+ ontvangers.

Daar kun je ook mee wat je later wilt, maar ik zou dus willen adviseren nu geen DM500s, DM7000s of 7020, 5620 of 7025 te kopen.

Dat zijn allemaal enigma1 toestellen voor gewone satelliet ontvangst, dus geen HD satelliet wat nu wel nodig is tegenwoordig als je wat meer wilt zien.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan