welke progger

O

onra

Wat is nou een echte goeie programmer, is die nieuwe vp20 van ome willem wat? Of kan ik beter wachten totdat de ghostwriter uitkomt of toch die van mastercrd?

Alvast bedankt.

 
Mijn advies ook go for willem :)

Ding werkt prima,

Zit een schakelaar op. Zet je deze omhoog dan is het een Phoenix smartcard reader/writer

en zet je de schakelaar omlaag dan is het een Goldwafer pic brander.

Ik heb zelf ook eens een MK13 boardje gekocht, maar daar moet je drie vier schakelaars omzetten om van PIC-fikker naar smart card mode te gaan, en dan is een grote schakelaar wel een stuk makkelijker.

Ding is ook nog eens stuk goedkoper dan de meeste goldprogramers.

WebSel

 
je vergeet de atmel te vermelden en de vp20 werkt nu ook met de labtop

 
WebSel, kan je mij ook vertellen welk programma je gebruikt om de eprom te programmeren en met welke instellingen, ik kom er niet uit, de pic lukt wel via de adaptor maar de eprom niet

 
Heb zelf een VP2, maar met de VP20 kun je ook atmel programmeren, ICprog1.04 voor het programmeren van de eeprom en de pic, en picbined 1.20 voor het aanpassen van de key's.

Werkt altijd.

greetings episat

 
@onara,

De eeprom moet je through-pic programeren.

Dat wil zeggen dat je eerst een zogenaamde loader in de pic programeert (phoenixloader.hex) deze is wel op het net te vinden.

Deze zet je eerst in de pic.

Vervolgens zet je de schakelaar omhoog en start je winphoenix en upload je de eeprom.

Daarna programeer je de pic met de smartcard software.

Wat ook kan is dat je de secanix paket zoekt dat is een pic eeprom en een editor.

dan kan je in eenkeer de pic branden en kan je met het programma de eeprom vullen

WebSel

 
Ik heb de oorzaak al gevonden contact c4 van de kaart lag aan poot 12 van de pic , die heb ik nu doorgekrast en poot 12 doorverbonden naar poot 16, nu werkt het wel perfect op de vp20.

In ieder geval iedereen bedankt !!!!!!!!!

Ik kan nu weer verder experimenteren

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan