Welke rotor

E

episat

Ben er bijna aan toe om de schotel draaibaar op te stellen maartwijfel aan het type rotor.

Heb een Nokia9800, waarmee ik dus een Stab of iets dergelijks aan kan sturen, maar ik lees in sommige topics dat die wat speling heeft, zodat bij wind het beeld weg kan vallen.

Nu heeft een actuator een stabilere construktie, maar kan ik hiermee de hele rij sateliten afzappen, en wat voor type kun je dan het beste hebben met wat voor besturing.

Ik denk aan een Triax van 1.10m.

greetings

 
De stab-motor zou ik niet nemen voor een schotel van 1.10 mtr. deze is daar niet geschikt voor. De maximale maat is 1 mtr.De voorkeur gaat dus uit naar een actuator, hier mee is het zonder meer mogelijk (afhankelijk van de maat) de gehele sat-baan te volgen.

Groeten, Sat4me2.

 
Hoi,

er zijn 2 versie van stab motoren HH 100 en HH120 !

Wat Sat4me hier zegt ben ik niet akkoord.

Een HH100 kan max 1 meter aan wordt er gezegd.

Ik denk dat het belangrijker is te kijken naar welke gewicht je op de motor zet.

Een schotel van 90 cm kan zwaarder wegen dan eentje van 1,10 meter.

Ondertussen kan ik je al wel bevestigen dat een triax 110 11 kg weegt.

De Stab 100 kan dus 12 kg aan.

In jou plaats zou ik dus kijken naar de locatie waar je deze zet, inzake windbelasting en de schotel dat je gebruikt

Maak dan je keuze HH100 dus 12 kg en HH120 17kg

Voor de rest kan ik nog niet veel ervaringen vertellen over die Stab omdat ik de mijne nog niet heb geinstalleerd.

Moet nog effe wachten op beugel.

 
Het type HH120 is mij niet bekend. Maar voor de HH100 is het zo dat deze een schotel van 1 mtr aan kan. Dit is een specificatie van de fabriek, je bent natuurlijk vrij hier overheen te gaan maar als het dan stuk gaat moet je je niet verbazen. Het maximale gewicht van de schotel mag zelfs 20 Kg bedragen. Het punt is dat als je schotel groter dan 1 mtr wordt de windbelasting veel zwaarder telt dan het gewicht. Het verschil tussen een 90 en 120 cm schotel bedraagt 25 kg (245 N) bij 120km/h. Let dus op met een groete schotel!

Groeten, Sat4me2.

 
Bedankt voor de reactie's weet nu in ieder geval dat ik de stab 120 moet hebben, schotel staat trouwens 3 meter van de grond aan de oostkant van het huus dus ik denk dat het met de wind wel mee zal vallen.

greetings

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan