Welke schotel

E

episat

IK wil een draaibaar systeem opzetten maar twijfel nog over de schotel, het idee was een Triax 1.10 m, maar zag later een Visiosat van 1.00 m.

Daar de Visiosat van pvc is, is het voor een diseq 1.2 motor, wat gewicht betreft misschien gunstiger.

Maar hoe is de kwaliteit.

Omdat ik geen idee heb welke beter is, vraag ik of er iemand is die er ervaring mee heeft.

greetings

 
Tja ik denk dat het een persoonlijke keus wordt. Je moet ze allebei maar es wegen want kunststof is wel lichter maar meestal wordt de schotel wat dikker gemaakt zodat het gewicht niet echt lager is. Een voordeel van kunststof is dat ie niet gaat roesten. Voor de rest denk ik dat het allebei kwalitatief goede schotels zijn. Thuis een 90 cm Triax en aan boord een 90 cm visiosat.

Het is maar net waar je van houdt.

suc6,

Zeeman.

 
Episat, weeg eens een visiosat van 100 cm.

De triax 110cm weegt 11 kg.

Dit ter uwer informatie ;-)

 
Ik zou gaan voor die Triax. Hij is van Alluminium en dus ook niet zwaar, en heeft een prima ontvangst.

 
Allemaal bedankt voor dee reakties, de gewichten zal ik eens gaan vergelijken, maar ik weet nu in ieder geval dat het beiden goede schotels zijn.

Veel hobby plezier, greetings.

 
Wat voor ontvanger wil/ga je eigenlijk gebruiken, episat?

 
Ik heb een Triax 1.10 In gebruik hier en kan je vertellen dat het kwalitatief zeker goede schotels zijn. En kunnen makelijk een diseq 1.2 motor aan, gezien ik het hier heb draaien.

Cu, john.

 
Ik denk niet dat het veel uitmaakt.

Ze zijn beide niet echt licht. Zowel de kunststof als de ALU versie.

Zelf vind ik de VISIOSAT de mooiere schotel.

Betere constructie, geen pop-nagels e.d.

Dennis

 
ok, dus als het fysiek niet uitmaakt,dan zou ik kiezen voor de schotel met de meeste zij-lob onderdrukking en beste versterking.

En dat hoeft niet altijd de grootste schotel te zijn.

Mijn hirschmann schotel van 75 cm doet het beter als de triax met een diameter van 88 cm.

Ik heb ze beide hier liggen en getest maar de ontvangst was nagenoeg hetzelfde.

Toch wel vreemd zou je zeggen maar het is helaas waar.

Beide schotels nieuw uit doos en onbeschadigd.

Een reden zou kunnen zijn dat mijn LNB beter belicht word door de Hirschmann.

Aangezien de hirschmann de helft woog van wat de triax deed was mijn keuze snel gemaakt.

Dus combinatie LNB/schotel is wat mij betreft iets belangrijker als gewicht en diameter!

 
Klopt @DRZ, een goede combinatie van LNBF/schotel doet vaak meer dan een grotere schotel (scheelde op mijn Hum 24% in sgnaalsterkte). Jammer dat de fabrikanten hier zo weinig informatie over verstrekken. :sad:

 
De visiosat heeft volgens mij het beste rendement. het gewicht zal vrijwel gelijk zijn. uiterlijk oogt de visiosat inderdaad wat mooier. er zijn diverse sites waar je tech info kunt vinden over de visiosat. bijv http://www.jjsystems.nl

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan