Welke simversie op DM800 clone?

umivik00

Jr. Member
Lid sinds
26 aug 2011
Berichten
51
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
73
hey

ik bezit een dreambox 800 hd clone met bootloader 69,maar hoe kan ik weten

welke sim ik heb.

er staat nu image nabilosat black hole v0.9 op en zou graag andere image plaatsen maar durf niet goed.

wat is nu belangrijk de bootloader of sim.

dan heb ik ook al 100 x maal bezig geweest om optenemen met usb stick en slaag daar ook niet in.

dank u

 
Eerst welkom op het forum.

Welke sim je hebt kun je zien als hij van de stroom af is geweest en als je de stekker er weer in doet komt er iets in het scherm zoals Ferrari team of Sim 2.01 team.

Omdat je bootloader 69 hebt kan het zijn dat het nog een oude sim 1.0 is als het een ferrari is dan is hij te upgraden met een bepaalt image, is het van het andere team dan ben je verplicht er oude image op te draaien die is niet te upgraden gaat tot bootloader 69 of 70.

Of een andere simkaart kopen die er in stoppen en dan kun je wel upgraden.

 
hey

kan nog juist bootloader zien maar dat gaat zo vlug dat ik sim niet kan zien,maar denk dat sim er niet op staat.

kan ik hem open doen en dan naar sim kijken,en eventueel andere sim insteken .

kost zo een simkaart veel.

 
Uiteraard kun je hem open maken en naar de sim kijken vaak staat er weinig op maar een jaar geleden kon je ze gratis upgraden naar een Ferrari kaart dat zou ik dan eerst proberen.

Het is veel leeswerk maar bespaart misschien geld daarna kun je de nieuwste image van hun er op zetten ook van die site.

Let wel het lukt niet altijd er zijn twee teams die die simkaarten hebben verkocht aan de fabrieken maar misschien heb je geluk.

Een nieuwe simkaart kost ongeveer 35-40 euro te bestellen bij de clone handelaren die ook op Marktplaats adverteren.

 
oei oei,daar kan ik niet aan uit,want dat zal zo niet zijn zeker,downloaden uitpakken,dreamup starten en flashen,komt zeker wel meer bij kijken.

ik ben niet zo een held op pc gebied.

 
Ja het image downloaden uitpakken je box uitzetten met de stroom er af na een minuut de knop aan de voorkant indrukken vasthouden en de stroom er weer op, dan komt er STOP in je schermpje te staan met een IP nummer.

Typ dat nummer in je browser en bij flash het uitgepakte bestand uploaden en wachten tot hij klaar is en overnieuw opstarten kijk dan op je TV of het gelukt is.

Je hebt 50% kans dat het een ferrari wordt zo niet pech dan kun je een image flashen van dezelfde site van SIM1 image met de lage bootloader nummers dus 69 en 70.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:29 uur ----------

Zal de site met plaatjes nog even toevoegen.

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=11153

 
is dat de free ferrari upgrade 1.3

dan ga ik proberen.

mocht het nu zijn dat ik error heb id dan box naar de vaantjes.

kan ik de image die er nu opstaat ergens op mijn pc zetten en hoe doe ik dat.

bedankt in ieder geval voor uw antwoorden,maar sorry ken er niet veel van.

 
Box gaat niet naar de vaantjes, als het niet lukt zet er een ander image op voor bootloader 69-70 die staan hierSIM1 image naar keuze.

 
hey

heb dat gedaan en is gelukt inzoverre dat er ferrari 1.3 kwam optestaan en dan heb ik er nabilosat opgezet en is ook gelukt.

kan ik daar nu image opzetten zoals ik wil bv bl 76 of 84.

dan heb ik nog een vraag:bij inzetten settings met dreamset 235 en doe test geeft het programma :2eerste regels goed,de derde regel:checking/var/tuxbax/config/enigma/services error.

wat doen.

 
nabilo had ik ook gezet maar kon geen plugins downloaden.

zelfde met open pli

nu heb ik de laatste nieuwe newnigma 2 gezet

en daar lukt het wel mee

bij mij staat sim 2.0.1/ 76a en heb dacht ik de 86 b gezet

alles goed verlopen geen problemen gehad

 
@umivik00

Nou mooi dat het gelukt is als je opstart en er komt Ferrari op je scherm kun je er een image naar keuze opzetten ook weer van dezelfde site met bootloader 84 bij "DM800 HD Ferrari" niet vergissen met DM800se.

Dan van de zelfde site bij plugins "Ferrari Addons/Plugins Manager v5.0 for Enigma2" downloaden en installeren met DCC na installatie overnieuw opstarten en daarna kun je plugins zoals CC cam downloaden.

Bij Dreamset setup kies ik voor DM800 HD bij Firmware Enigma 2 ver 4 HTTP dan staat de rest vanzelf goed dacht ik.

 
allereerst moet ik u bedanken voor de hulp die je mij geboden hebt.

eenvoudig en goed uitgelegd zeker voor een leek als ik.

nu nog even hehalen

1.eerst dus die ferrarie 1.3 erop gezet,dat lukte.

2andere nabilosat image erop gezet maar ook met bl 69 ook gelukt

3alle instellingen ook gelukt,speelt goed.

als ik nu andere image erop wil zetten,moet ik dan terug eerst ferrari 1.3 plaatsen of kan ik direkt andere plaatsen.

nogmaals bedankt en tot nog eens

 
1.eerst dus die ferrarie 1.3 erop gezet,dat lukte.
Ja OK maar heeft hij ook de simkaart een upgrade gegeven zoals bij dit plaatje sim1 card upgraded to ferrari.

Misschien heb je het niet gezien als hij nieuw opstart als er dan maar Ferrari team of zoiets in beeld komt.

Zelf heb ik geen Ferrari kaart ik had de pech dat ik van het andere team de 2.01 een simkaart had.

Als het goed is kun je nu gewoon upgraden en nee je hoeft niet eerst terug naar dat image Ferrari 1.3.

 
zou ik voor alle zekerheid dan eerst terug flashen met ferrari 1.3.

ik herinner mij dat daar iets van op scherm verschenen is,maar denk dat ik uit dat menu gegaan ben zonder iets te doen,dus klikken op iets.

wel bestond het scherm na flash op ferrari en er stond ook een web site op:http://www.ferrari.8e8f of zoiets in die aard zegt u dat iets.

dank u

 
Als er inderdaad na het opnieuw opstarten Ferrari in het kleine scherm komt is het goed dan hoef je niet terug naar ferrari 1.3 en kun je zoals de bedoeling was een nieuwe versie installeren met de laatste bootloader zoals de bedoeling was.

Zelf zegt het me niets bij mij is het mislukt en had een andere simkaart.

En anders flink lezen op dat forum voordat je gaat installeren.

 
hello aart

heb opnieuw ferrarie 1.3 erop gezet,laten upgraden naar ferrarie kaart ,nog altijd in orde,sim geupdate succesfol.

dan andere image opgezet van nabilosat en ............ERROR

nu wil ik vroegere image erop zetten ,maar nu krijg ik mijn ip adres niet meer op schermpje,en wat nu

 
Ik heb jou laatste bericht samengevoegd met dit onderwerp.

Zolang je met hetzelfde onderwerp bezig bent hoef je niet een nieuwe thread te starten.

 
Voor het flashen van een image met de STOP methode moet DHCP van de box aanstaan dus bij netwerkinstellingen even kijken of het aan staat.

Dan zou hij een IP adres moeten krijgen.

Welke Nabilo wil je er dan op zetten toch wel van het Ferrari forum.

 
hey

geraak niet verder meer als error op het kleine schermpje.

er komt op: dream multimedia error.

look at http://wxx.dm7020.xxx

error no ca found

ik heb dus nadat ik sim in menu ferrarie upgeload had tot ferrarie sim,de box terug gestart en er kwam nog steeds bootloader 69 op,dus dacht ik zal er ook maar terug de vroegere opzetten en niet die van ferrari site.

nu dus enkel error,geraak dus ook niet in menu.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja nu ben je verder van huis met "no ca found" je moet nu dus een nulmodemkabel hebben en met Dreamup de gepatchte versie kun je hem weer reanimeren de handleiding staat hier.

Lees even het hele topic hij kan daarna ook komen met "file to big"dan moet bootloader 69 er eerst op die staat wel op het forum maar ook hier.

Heb je geen nulmodemkabel of geen computer met compoort moet je iemand zoeken die dat wel heeft of een kabeltje maken of bestellen.

Ja ik dacht dat het duidelijk was dat je een ferrari image op moest zetten en je had bootloader 69 ja die veranderd pas als je er een nieuw image opzet met een bootloader met een hogere versie.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan