welke software ?

  • Topic starter redneck eyeball
  • Startdatum
R

redneck eyeball

Nu ik m'n season2 aan de praat heb gekregen wil ik wel eens weten wat jullie gebruiken om te loggen.

Enkel voor Seca.

Welke software en wat kan je er allemaal mee ?

Ik weet dat het kan met Wallbanger 1.81, maar uit die hoop commando's raak ik niet direct wijs ... er zal wel iets nuttigers op de markt zijn zeker ?

CU

Red

 
Wat vind je moeilijk aan Wallbanger dan?

Je kunt de mk's en ppua's instellen, en je ziet de commando's over het schermpje vliegen de de updates komen in een apart schermpje te zijn, gewoon een keyvorm, makkelijker kan het toch niet of wel?

 
@BT,

Inderdaad, dat stukje is makkelijk, een kind kan de was doen ...

MAAR, wat ik bedoel is prutsen met een season2, het loggen van een originele kaart zonder dat je iets hebt van keys, mk's of ppua.

In Wallbanger kan je de traffic volgen tussen de ontvanger en de kaart, dan zie je dus netjes alles over het scherm vliegen, maar helaas kan ik daar weinig zinnigs uit opmaken. In die data zit ongetwijfeld ook de mk, ppua en alle keys.

Die moeten toch te destileren zijn uit de log file ?

De vraag is dus, wat doe ik met de data van de traffic tussen originele seca kaart en de decoder ?

CU

Red

 
Loggen naar een tekstfile en dan met de seca FAQ erbij rustig bestuderen, daar leer je het meest van.

 
Ik moet zeggen dat ik ook , net zoals Activ, eerst inderdaad de seca faq (3.1) goed bestudeerd heb.Daarna ook met de faq in de hand de commando,s lezen. Met behulp van b.v ins 40 kan je keys, pbm, etc uitlezen.

Erg leuk en leerzaam.Het kost natuurlijk in het begin de nodige tijd, maar ja hobby toch ??

Ik denk dat er op dit moment niets voorhanden is om met je kaartje tijdens het loggen effe de keys eruit te trekken.

Suc6

ILYA

 
Wat dacht je van Keyextracter kun je gelijk de commandos (in het wit) meelezen tijdens het loggen. En je kunt ook nog de EMM die komen bekijken en zelfs alla keys naderhand er uit halen.

Met de faq ebij en al kijken wat er gebeurd een enorm stuk info waar een ieder enorm veel van kan en heeft geleerd. Ik wel tenminste. Kan nu mijn eigen pic programatje aanpassen omdat ik nu kan lezen wat c+ weer voor atack uithaald.

Het proberen waard.

 
@NvBgm,

Zou je zo vriendelijk willen zijn die soft even te mailen ?

Dit lijkt me te zijn wat ik zoek.

Ik heb even op het net gekeken ... wel Key Extractor v1.1 by Berlioz gevonden. Maar die krijg ik niet aan de praat ... en als ik de readme bekijk moet die een Phoenix interface hebben. Ik snap niet echt hoe dat werkt, hij vraagt dan ook twee seriele poorten, terwijl ik er slechts 1 heb ...

Waarschijnlijk heb jij het over nog iets anders.

CU

Red

 
Key exytractorwerkt het best met het besturings systeem onder DOS

. IK heb op mijn harde schijf een apart partitie gemaakt voor MSDos.Het werkt als een speer.De instellingen haalde ik uit de read me file.Ik gebruikte dit proggie in het begin om de nieuwe MK01 over de MK00 te pakken te krijgen.Perfect dus.

Walbanger is ziet er wel wat mooier en vriendelijker uit.Keyex. erg imposant en flistend.

ILYA

 
Bijv het commando in een dos box onder windows:

KeyExtractor 1 2 9600 3579000

Geeft aan dat de season2logger op com 1 is aangesloten en de phoenix op com 2

Snelheid season 9600 baud

Snelheid phoenix 3.579 mhz

Heb je bij een philips boxje dan:

KeyExtractor 1 2 11520 3579000

Heb je een laptop met 1 poort:

KeyExtractor 1 1 9600 3579000

Stop na het loggen de kaart in de phoenix of verbindt de phoenix aan de com1 en ga verder en keyextractor decrypt m.b.v. je card de gegeven gecrypte commandos. Ik heb nog ergens een handleiding.

Dit was de manier om 1.5 jaar geleden aan je keys of PPUA en MK01 te komen.

MTB

 
Wat ook leuk is zijn de proggies (Sat)angel of LetItBe.

Met name de eerste is zeer goede soft om vertrouwd te raken met alles wat met loggen en extractie te maken heeft.

Emuleren kan ook, maar dat is mij alleen met de eerste versies gelukt.

In de latere versies kun je verder je eigen taal.ini maken zodat je met de secafaq 3.1 in de hand je eigen "neerlandse proggie" kunt "ontwikkelen".

In Satangel zijn de bugs C1 40/38 hiervoorbedoeld en C1 34/32 aanwezig. Een weldaad, alles inéén.

De laatste versie die ik heb kunnen vinden is 1.9.5 (helaas alleen Fr/Eng/Esp zonder afzonderlijke taal.ini).

 
Hoe moet ik u mailen ?? u geeft uw email niet vrij.

Please mail me first and you get what you need...

 
Zie ik iets over het hoofd.... waar vind ik die seca faq? In het forum FAQ heb ik het niet zien staan

 
Die faq is er al een tijdje hoor: geschreven door ene RvG.

Als je het echt niet kunt vinden wil ik het je wel mailen.

Stuur dan ff een PM-metje met je email adres ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan