welke

H

hatz

met de skystar 2 kan ik dan ook rtl 4, 5, enz ontvangen of moet ik dan de ci versie aanschafen.
of zijn er andere betere optie"s

gr hatz,

ben wel eens vaker de weg kwijt vandaag is het heeeeel erg.
 
met de skystar 2 kun je idd rtl 4 5 Ned 1 2 en 3 ontvangen

Hiervoor heb je een phoenixprogrammer nodig die je aansluit op je compoort en de seca 2 kaart van kanal plus

In de tv software "DVD Prog of iets dergelijs" moet je de plugin
Poor Mans' cam installeren en dan loopt het zaakje
 
the matrix zei:
met de skystar 2 kun je idd rtl 4 5 Ned 1 2 en 3 ontvangen

Hiervoor heb je een phoenixprogrammer nodig die je aansluit op je compoort en de seca 2 kaart van kanal plus

In de tv software "DVD Prog of iets dergelijs" moet je de plugin
Poor Mans' cam installeren en dan loopt het zaakje



heb een mastera 3 met phoenix mode kan dat ook is het om de kaart te laden of zo,

graag meer info
 
Het is niets meer dan een kaartlezer op deze manier. Zie het maar als een embedded Cam met een draadje ertussen

Of de mastera 3 dat ook kan lijkt me wel, Phoenix is Phoenix als je ooit in het grijze verleden oeen funkaart kon uitlezen dan heb je ht antwoord al.

ik gebruik een simpele zelfbouw (met dank aan .....) Phoenix
 
waar kan ik ?

- een lijst met de te ontvangen kanalen vinden.

- een paar linkjes naar saits voor info.

- een phoenixprogrammer voordelig kopen (type enz)

- is een kabel vanaf een schotel te splitsen voor rechever en skystar tegebruiken met 1 kop..

- is de skystar een verstandige keus of auppage of ander merk beter/meer mogelijk heden..

gr hatz,
 
Skystar2 is een relatief goedkope kaart die je best wat plezier kan geven.
Grote verschil tussen deze en de meest bekende kaart, de Technotrend (of onder andere de skystar1) is dat deze kaart een dvb decoder aan boord heeft en de skystar2 niet.
Op die versie 1 zit dan ook een connector waarmee je de kaart kunt uitbreiden (kopen dus) met een CI slot.
Bij de skystar 2 moet de processor van de computer de data verwerken.
Maar die andere kaart is daarom wel twee keer (of misschien wel meer) zo duur.
"Merk" kaarten zijn heel vaak gewoon dezelfde kaarten met een andere stempel erop.
Bij hauppauge heb je dan nog wat meer software erbij (die jij toch niet gaat gebruiken), en soms een aparte afstandbediening (hangt van versie af).

De software die the matrix bedoelde is progdvb.
Als je ernaar zoekt, zul je ook vinden en dan ook gelijk de lijsten en eventuele hulpproggies.
Verder zou je eens kunnen kijken of er nog iets te vinden is op het multidec gebied.
Voor een simpele phoenix progger zou je eens bij willem.org kunnen kijken.
En natuurlijk bij bovengenoemde sponsors...
 
bij de ci versie gebruik je een ci module of kan je gebruiken ?
welke is dan een aanrader en met welke software moet er dan in ..

nu het volgende als ik bij de sponsors kijk zit er 40 euri verschil in de skystar 1 ci en volgens mij de is het de zelfde of zoek de verschillen ..

gr hatz,
 
Inderdaad, op de verschillende sites is een prijsverschil van zo'n 40 euro waar te nemen voor hetzelfde product.
Dat zou kunnen betekenen dat je bij de goedkopere 25 % korting zou krijgen !

De afbeelding op beide sites is heel anders als wat ik als skystar1 ken.
Daar zit het CI slot niet op de kaart, maar kun je die er op een aparte PCI kaart bijkopen.
Dit zal ongetwijfeld met de steeds verdergaande ontwikkelingen in de electronica te maken hebben.

In een CI moet je officieel alle CI decoders kunnen stoppen.
Je hebt voor de NL zenders dus een irdeto, aston of seca module nodig.
Een en ander hangt natuurlijk af van de kaart die je hebt; heb je geen kaart en moet je die ook bestellen, dan valt irdeto dus af.

Nu is het zo dat er dankzij de eerder genoemde software en de daarvoor verkrijgbare plug ins, je ook moet kunnen werken zonder de CI toestand.
Maar dat vergt wel weer wat hobby'en.
Aangezien de nieuwe kaarten schijnbaar anders zijn dan die die ik ken, weet ik natuurlijk niet of dat laatste ook geldt voor deze versies.
 
als ik het goed begrijp kan ik voor de hobby beter een aston module nemen daar draait seca ook op en kan ik lekker experimenteren toch?

en de seca kaart heb ik nog wel liggen.


gr hatz,
 
ik heb bij een van de sponsors de skystar 1 gekocht.

ALS JIJ MIJ WAS WELKE MODULE KOCHT JIJ DAN !!!!!!


gr hatz,

je moet toch wat het is hobby.
 
Als IK jou was, zou ik ook voor de aston module gaan.
Maar ik zou ook eens gaan kijken hoe een en ander zonder module werkend te krijgen is.
Want dat moet namelijk te doen zijn.
 
ok morgen verwacht ik hem,
volgend weken doe ik verslag.

gr hatz,
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan