Wellicht een dom foutje gemaakt met mijn dreambox?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Ik weet het nog niet zeker maar ik heb deze week mijn Dreambox verplaatst en nou is er iets waar ik nog niet helemaal aan uit ben?

De hoofdvraag is, of Seca een zwakkere provider is dan bijvoorbeeld Viacces of Cryptoworks?

Want tijdens het verplaatsen heb ik alles losgehaald, behalve de stroomkabel (dat is het domme foutje! ) en bij het erop nieuw vastdraaien van de coax dacht ik een heel klein vonkje te zien?

Nu werkt alles nog wel, maaarrr alleen op het Nl pakket schokkerd het beeld nu, en zoals gezegd bij de andere providers zoals Viacces of Crypto niet...

Kan het nu zijn dat de LNB een klein tikje heeft gehad en nu net iets zwakker is dan voorheen ( deze heb ik trouwens al een jaar of 6) , want als ik een beetje aan de kabel frunnik dan is het beeld weer goed, volgens mij zit daar trouwens geen breuk in...

Dus het zijn nu eigenlijk twee vragen:

1: een verzwakte lnb?

2: is de ene provider sterker dan de andere?

( De vraag had trouwens in meerdere secties gekunt maar aangezien het probleem zich voordoet bij mijn Dreambox)

Originally posted by freggel1

Dus het zijn nu eigenlijk twee vragen:

1: een verzwakte lnb?

2: is de ene provider sterker dan de andere?

( De vraag had trouwens in meerdere secties gekunt maar aangezien het probleem zich voordoet bij mijn Dreambox)

Als je frunnikt aan de kabel en het beeld is dan goed dan moet je het probleem daarin zoeken. Steekt bijvoorbeeld de binnenkern wel iets buiten de f-connector uit? De LNB zal wel zo niet zwakker worden.

De ene provider kan sterker zijn als de andere het maakt daarbij niet uit in welke codering ze uitzenden. Hoe meer vermogen in uplink hoe meer vermogen in de downlink vanaf de satelliet.

Ik heb zojuist inderdaad een aantal malen aan de kabel gefrunnikt, en het beeld is tot nu toe trillingsvrij.

Wellicht dat het door het verplaatsen van de Dream gekomen is want er staken ook nog een paar draadjes van de buitenmantel ernaast, en die heb ik zojuist ook maar eens weggehaald, ik heb wellicht de kabel iets te hard door het gat getrokken waar hij eerst inzat, en nu door het nieuwe gat gedaan, en daardoor is de boel misschien toch een beetje los gaan zitten...

Ik heb toch altijd iets met die pluggen, want als je iets teveel buitenmantel laat zitten dan gaan die krengen altijd los want je krijgt ze niet aangedraaid over de kabel dan, en haal je teveel weg dan zitten ze ook weer los...

Maar afijn het lijkt weer over te zijn, maar ik weet nu dus waarschijnlijk ook dat idd de ene provider sterker is dan de andere, want daar zocht ik het eigenlijk het meeste in, de rest kan ik en ga ik niet uitleggen. ;) en dat is ook weer leuk, dat je weet dat er verschil in sterkte is tussen providers...

Canal+ heeft een beduidend zwakker signaal dan andere providers. Dat is toendertijd ingevoerd om bijv. een actualiteiten of nieuwszender een zwakker signaal te kunnen geven om een zender met bijv. voetballen te versterken om ontvangst beter te kunnen garanderen.
Sinds ze dat gedaan hebben ligt het signaal standaard op vrijwel alle zenders gemiddeld zeker 15% lager dan bij andere providers op dezelfde satelliet.

Misschien ff de F connector er opnieuw opdraaien, het wil nog wel eens dat die dingetjes los komen te zitten.

Originally posted by freggel1

Ik heb toch altijd iets met die pluggen, want als je iets teveel buitenmantel laat zitten dan gaan die krengen altijd los want je krijgt ze niet aangedraaid over de kabel dan, en haal je teveel weg dan zitten ze ook weer los...

Jij ook met die grote handen van je:biggrin::biggrin::biggrin:

Originally posted by hangslot
Jij ook met die grote handen van je:biggrin::biggrin::biggrin:

Zeg dat nou niet @Hangslot, want ik heb over jou ook nog een leuk berichtje gelezen!!! Maar dan geraken we teveel of topic! :biggrin:

Maar ik vindt het nu toch leuk om te weten dat mijn vermoeden de waarheid wordt...

En dat is inderdaad dat Cplus een zwakker signaal heeft dan bijvoorbeeld UPC of PW.... niet voor niks dat de rest ook zo flut is daar... of heeft niemand genoten gisterenavond van "The Rose" van Bette Midler? :confused:

Ik hoorde het deze week al een keer toen ik thuis kwam dat het beeld trildde, maar als ik hem aanzet dan is het niet, nu net bij thuiskomst weer wel,het beeld schokkeren als een gek en weer op seca!!!

Bij de rest gewoon goed beeld...

Deze keer is er met de box zelf niks gebeurd, maar nu ben ik voor dat ik vandaag en gisteren ging werken met de schotel bezig geweest om hem af te stellen op andere satellieten...

Maar dat gebeurt buiten, en nu heb/had ik er weer last van...

Zojuist weer eens gefrunnikt aan de kabels, terwijl nu zeker te weten de coax wel goed zit, trilling weg! De tieten bewegen weer normaal :biggrin: :confused:

Nou weet ik dus echt niet wat dit nu dus veroorzaakt, maar ik begin nu dus te twijfelen, het is begonnen bij het verplaatsen van de Dream, hij heeft nu iets minder "ademruimte" maar hij staat als hij niet gebruikt wordt altijd in de standby modus, dus volgens mij redelijk koud?

Maar meteen bij aanzetten dit probleem weer, een Usb-stick kan dit toch niet veroorzaken?

pfoeh ik heb weer iets te doen denk ik. ;)

Controleer de plug eens die in de lnb zit van je schotel.
Veel mensen gebruiken daar van die rubberen pluggen omheen die dan het water moeten tegenhouden.

Helaas gebeurt het meer dan eens, dat net die pluggen zorgen voor problemen, vocht komt door kieren of op een andere manier. En doordat het gaatje waar de kabel dan doorheen komt in die plug vrij klein is, hoopt het vocht zich op in die plug, met als resultaat dat uiteindelijk water in je connector zit.

Misschien is dat het?

FREGGEL, als deze storing weer optreed, verplaats dan even alle telefoon app. tijdelijk naar de schuur, dect, gsm alles ff het huis uit, en dan ff weer kijken of de storing er nog is.

Je vertelde dat je probleem is gekomen nadat je de boel verplaatst hebt, en dan is vaak draadloze app. de oorzaak.

GR Fred.

gewoon een stukje kabel afknippen en nieuwe fconectors gebruiken in de oude kan een sluiting zitten die het zwakke signaal niet goed door geeft en als je dat doet effe de stroom eraf voor dat je weer een sluiting krijgt ik had dat probleem ook en heb dat veranderd probleem opgelost

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan