Werken met meerdere emu's sneller ?

appie39

Active member
Lid sinds
15 okt 2002
Berichten
186
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
54
Als ik van een zender met emu "A" naar een zender met emu "B" zap,
moet ik effe wachten totdat emu "B" opgestart is.
Bij weer terugzappen hetzelfde : effe wachten.

Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk dat dit sneller gebeurt.
Dit zou dan door de programmeurs moeten gebeuren,lijkt me.

Kan de Dream niet "multi-tasking" aan ? (dacht dat het bij Linux juist makkelijker ging)
Of b.v de niet actieve emu "minimaliseren" zoals bij windows ?

Misschien kan iemand op een simpele manier uitleggen waarom het wel/niet kan.

Appie
 
Oei, je hebt niet echt alles gelezen de laatste tijd geloof ik.:biggrin:

Dit kan zeker, enwel met bijv. mgcamd en camx alhoewel ik zelf mgcamd prefereer.
Je installeert de mgcamd emu, doe effe de newcamd.conf en radegast.conf backuppen, daarna verwijder je die twee emu's want die heb je dan niet meer nodig.

Dan zet je de newcamd.conf en radegast.cfg weer op hun juiste plaats terug, stelt mgcamd in en hups, er word wel nog geschakeld, maar je hebt geen wachttijden meer, vrijwel meteen beeld, een echte verademing!
 
BT, misschien werkt de beste man helemaal niet met verschillende servers :)

Maar het is idd handiger om te weten waarom je precies van emu wilt veranderen want het is niet echt nodig.
 
bt ik heb dat gedaan zoals jij dat hebt uitgelegt met mgcamd

daarna gekeken geen beeld in de mgamd config gekeken en daar staat dit.

# network mode, use summ for several clients
# 00 no network (default)
# 01 newcamd netclient
# 02 radegast netclient
# 04 camd3 netclient
G: { 01 }

dan werkt newcamd zet ik hem op 02 dan werkt radagast inderdaad maar hoe nu allebij, ik heb dit geprobeert maar het helpt niet, er blijft er maar een het doen
G: { 01 }
G: { 02 }
en dit
G: { 01 02 }

gr blokker
 
heb hem op 03 gezet en nu wel rade en newcamd

gr blokker
 
Is heel simpel je telt ze op (dit noemen ze bitmap):

NewCamd + Radegast = 1 + 2 = 3
NewCamd + Camd = 1 + 4 = 5
NewCamd + Radegast + Camd = 1 + 2 + 4 = 7
Radegast + Camd = 2 + 4 = 6

Groetjes,
Littlesat
 
mooi werkte inderdaad al wel met 3 maar nu weet ik ook waarom.

gr blokker
 
oke effe concreet dan,

Ik gebruik Mgcamd en camd3.
Camd3 gebruik ik vooral voor Rai 1,2,3 (mgcamd opent deze niet als ze gecodeerd uitzenden,camd3 dus wel).
Mgcamd gebruik ik om een andere reden,
waar ik niet verder op in mag gaan :)) .

Nu ben ik niet zo'n held met DCC (en BT weet dat inmiddels :) ).
Moet ik nu Mgcamd en Camd3 verwijderen uit het control panel? (ik gebruik Hydra),of moet ik "alles" van mgcamd en camd3 met dcc verwijderen?

Appie
 
Is .cfg trouwens hetzelfde als .conf ??
Kan radegast.conf niet vinden,wel radegast.cfg .

Appie.

ps,kon net niet meer voorgaande post editten
 
BT, misschien werkt de beste man helemaal niet met verschillende servers
Nee maar wel met meerdere emu's en dan ben je met mgcamd van die wachttijd af.

Het fijne van mgcamd is dat hij zowel radegast alsook newcamd en camd3 aankan. Het enige wat je nodig hebt is dus een camd3 configuratiefile.
Kijk dan naar het juiste voorbeeld van Littlesat, zet in mg_cfg de betreffende optie op 7 en mgcamd stuurt je alle 3 de configs aan en niet meer paar seconden wachten bij het schakelen tussen elke emu, want mgcamd doet gewoon alles.

De cfg en conf file zijn beiden configuratiebestanden, het ligt aan het programma welke extensie gebruikt word.
Newcamd maakt gebruik van .conf en heet dus newcamd.conf
Radegast en Mgcamd hebben cfg en heten derhalve radegast.cfg en mg_cfg. Waarbij het bij mgcamd weer opvalt dat deze geen extensie .cfg heeft maar de naam cfg in de bestandsnaam zit.
 
ik heb gewoon met de control panel verwijderd ik hoefde ook de config niet terug te zetten die stonden er gewoon nog na het verwijderen.

gr blokker
 
Ik lees dit mee, maar vragen....

Mgcamd, kun je die het beste in je temp map zetten van je dream via ftp?

En daarna downloaden en installeren via de Dream zelf, of is er een betere methode.

Het instellen van Mgcamd is dat ergens terug te vinden hoe dat het beste te doen, want linuxcommando's zijn voor mijn nog steeds een beetje abacadabra. ;)
 
In de temp map van je Dream? Waar hebbie het over?
Mgcamd moet je gewoon vanuit je cpanel downloaden, die installeert zich dan zelf wel op de juiste plek.

Daarna open je een telnet sessie naar je dreambox.
Ga naar /var/keys
type: vi mg_cfg
druk 1x op de insert toets om de insert mode te activeren.

Het is een tekstfile dus het wijst zich vanzelf, zorg o.a. dat het netwerk geactiveerd is en dat ie de benodigde zaken gebruikt, bijv. radegast.

Wil je afsluiten en bewaren doe je het volgende
ESC drukken
daarna: :wq <enter>
dus dubbele punt wq en dan enter drukken.

Gemakkelijkere methode is om met ftp (of total commanders ftp funktie) het bestand over te halen naar je windows pc.
Neem nu een teksteditor die GEEN opmaak achterlaat, dus geen wordpad of notepad (kladblok) gebruiken. Een editor als editpad lite is hier wel heel geschikt voor.
Open de mg_cfg en pas het bestand aan. Bewaar het, en pleur het terug op de dreambox, daarmee het oude bestand dus overschrijven.
Herstart de emu, klaar is kees.:)
 
Black Tiger zei:
klaar is kees.:)
Is makkelijk als je weet wat je doet :)

@ freggel : mij is het ook (nog) niet gelukt,maar heb me zoveel problemen op de hals gehaald,
dat ik het voorlopig niet meer probeer.
Denk dat ik binnenkort BT voor een kopje koffie uitnodig,
kan ie gelijk de box een grote beurt geven :)

Appie
 
Black Tiger zei:
In de temp map van je Dream? Waar hebbie het over?
Mgcamd moet je gewoon vanuit je cpanel downloaden, die installeert zich dan zelf wel op de juiste plek.

Ohoh, ik heb al diverse malen daar gekeken, maar geloof jij mij BT dat ik daar heel de tijd overheen gekeken heb? :stupid:

Ik ga er eens mee aan de slag. ;)

En Appie39, ik weet niet welke problemen jij je op je hals hebt gehaald, maar als je aan de dream gaat rommelen maak je toch altijd eerst wel een back-up zeker?
 
freggel1 zei:
En Appie39, ik weet niet welke problemen jij je op je hals hebt gehaald, maar als je aan de dream gaat rommelen maak je toch altijd eerst wel een back-up zeker?
Tuurlijk,alleen is het juist leuker om hem zonder te backuppen weer aan de praat te krijgen.
Die "problemen" moet je trouwens met een knipoog zien ;) .

Appie
 
Denk dat ik binnenkort BT voor een kopje koffie uitnodig,
Prima hoor, ik hou wel van koffie, en die box wil ik ook wel een beurt geven dan, als het om een technische beurt gaat tenminste.:biggrin:

@Freggel1: Volgens mij ben je met teveel dingen tegelijk bezig als je dat echt over het hoofd hebt gezien.;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan