Wie denkt er mee???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.196
Waarderingsscore
584
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Tja de titel heb ik eigenlijk van een ander, maar dat ging over een draadje wat ik elders heb gelezen...

Dit ging over de vr7.3 , en dat gaat het nu ook!!!

Dus ik ben bang dat ik weer op het randje ga wandelen, met hetgeen wat ik nu weer wil...

Dus "Modjes" goed meelezen in het verhaal wat ik nu ga plaatsen, of het wel of niet kan... ;)

Samenwerking dat zoek ik eigenlijk al een hele tijd, dat lijkt vaak te lukken maar dan ineens dan lijkt het, omdat het niet lukt waar we mee bezig zijn, weer voorbij te zijn, jammer... terwijl we vaak toch leuk bezig waren ;)

Nou ga ik toch weer eens iets proberen aan te halen wat ik al meer geprobeerd heb, en niet opgeef!

Ik probeer regelmatig software uit die overal te vinden is op internet, waarmee je bepaalde dingen kunt doen met de zogenaamde "smartcards" op dit moment een beetje minder als een paar jaar terug...

maar dat is nu net waar ik nou toch weer naar toe wil, "de software" die gebruikt wordt om die kaartjes te lezen...

Ik heb nog niks kunnen vinden wat voor mij doet wat ik wil, ik neem nu maar als voorbeeld, afgelopen middag ben ik weer met zo'n progje aan het stoeien geweest, en doe hiermee weer wat dingetjes, en wil dan de laatste 5 bitjes uitpakken, zegt dat progje dat hij dit niet doet omdat dit de kaart kan beschadigen...

Wat maakt het mij nu uit dat dat kaartje wordt beschadigd! Ik wil dat toch weten wat die laatste 5 zijn, of niet soms?

Dat is waar ik nu dus echt naar toe wil:

Hoe vertel ik zo'n programma, dat hij niet moet stoppen met het geen wat ik hem opdraag, met wat kan ik deze progjes aanpassen?

In mijn beginjaren dat ik een pc had heb ik een oud programaatje zoals Q-Basic wel eens bekeken, maar met wat schrijft men of past me nu zulke progjes aan als waar ik nu over praat?

wie oh wie denkt er nu eens mee?

En zet zijn gedachtengang hier weg? ( Ook al sla je de plank volledig mis ;) )

Ik ben benieuwd :biggrin:
 
Veel van de huidige software wordt in C, of C+ geschreven, maar ook wel in andere talen zoals Delphi en VB. Echter hiermee kun je deze programma's niet aanpassen,

Je zet nl de code in deze programmeersoftware die er vervolgens een "programma" van maakt (compileren). Vaak is dit niet omkeerbaar. Je kunt deze programmatuur vaak zelf niet wijzigen, tenzij je over de broncode beschikt.

.....ik ben zelf geen it-er, dus schiet mij maar lek....


Gr.

Dukdalf46
 
@Duckdalf, en nu blijkt wat voor leek ik ben in het schrijven van programma's...

Dat van C en C+ dat wist ik in zoverre al wel, maar dat daarmee een geschreven programma niet aan te passen zou zijn, dat snap ik dus even niet?

Hoe brengt men dan eventuele verbeteringen in zo'n programma aan, of lost men eventuele fouten die erin zitten op?

Schrijft men het programma in zijn geheel opnieuw dan?

Het is en zal voor mij wel te moeilijk blijven ;)

Kijk en in de tijd van seca1 e.d. zijn de programma's toen gemaakt op basis van de bugs die er toen in zaten, dat weet ik, maar moet zo'n programma wat je nodig hebt dan gebasseerd zijn op eventuele Bugs die in zo'n kaart zitten?
 
ja freggel dat is het probleem. als de bug niet in de kaart zit zegt het programma dat het niet verder kan heeft ook geen nut om verder te gaan omdat er niets zinnigs uit komt.

als je kijkt naar seca1 er zat niet maar een bug in de kaart maar meerdere bugs,
je kon de signature bepalen door een string met een key die je naar de kaart wilde sturen om te draaien in het begin was er alleen maar een readme hoe je dat moest doen.
(misschien heeft iemand die nog bewaard) daarna kon je de record voor een key die je wilde uitlezen veranderen in 90909090
dan dacht de kaart dat hij die byte`splain mocht laten zien en kon je 5 byte`s plain uitlezen en de rest brutforsen.

mkf deed dat later allemaal zelf en toen wist je dus ook niet meer hoe dat nou eigelijk ging en leek het zo makkelijk.

zonder die bugs kan mkf dus helemaal niets.

en over de proggies verbeteren, de maker van de soft heeft wel de soursecode en kan deze dus naar hartelust verbeteren en daarna weer door compiler halen, maar zoals dukdalf46 al schreef die programmas zijn expres zo gemaakt dat er geen weg terug is.

gr blokker
 
Dat van mkf dat begrijp ik, ook dat van die laatste 5 bytes, intussen ;)
Ik heb zelf ook vaak mkf gebruikt... Zelfs nu stoei ik er nog regelmatig mee, in combinatie met andere progjes...

Maar ik wil er maar niet aan dat zo'n kaart niet te lezen zou zijn?

Ik zal misschien wel als zeur of als doordrammer overkomen, maar nogmaals: waarom moeten er in een kaart bugs zitten alvorens je er iets mee kunt, softwarematig dan? De gegevens zijn er toch ook met bepaalde software opgezet?

Ik heb het al eens meer gezegd, de kaart communiceert nu toch ook met je decoder en met de pc, of zoiets, bij Cplus?

Ik denk dat het beter is dat ik er mijn koppie maar niet meer over breek, want ik zal het wel nooit onder de knie krijgen :confused:
 
alles wat de provider naar de kaart stuurt zit een signature achter.
zonder die signature neemt de kaart het commando niet aan.

de signature kun je alleen uitrekenen als je de key en het algo van je kaart hebt.

die heeft de provider van iedere kaart in de computer staan vandaar dat zij wel naar de kaarten kunnen schrijven en wij niet.

en daarom hebben wij bugs nodig om toch wat met de kaart te kunnen uitspoken.
 
En makkelijker kan het volgens mij niet uitgelegd worden, als wat jij nu doet denk ik ;)

Ik snap hem nu weer wat beter, en weet nu ook weer een paar dingetjes om er voor mezelf op door te gaan ;)
 
Ik heb een PM naar je gestuurd van een programma, wat ik ooit
eens tegen kwam op het i-net, maar kan er zelf niks mee, had het alleen bewaard.

Goka
 
Zet het hier maar weg hoor... ;)

Hack V7, daar had hij het over, maar daar hebben we hier ook niks aan ;)

Maar toch leuk meegedacht vindt ik, wie heeft er nog meer van zulk soort progjes gedownload, misschien zit er wel 1 tussen die we nog niet kennen?

Dus kom op met die namen ( G??n Links! dat komt later wel :biggrin: )
 
ik weet niet hoe maar dat er mensen zijn die het kunnen weet ik zeker dus er is hoop
 
Maar hoe krijgen we ze wakker geschud?

Ik wil ook verder, maar weet even niet meer hoe en waarmee... :confused:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan