Wie gebruikt een NAS of netwerkschijf?

T

tajvdz

wie heeft er een nas of andere externe schijf via het netwerk aangesloten om .ts te streamen naar de dreambox? ik merk nu met een usb server dat niet alles werkt op de dreambox dus voor ik wat aanschaf wil ik wel graag weten of ik het gemount krijg op de dreambox. Ik wil een schijf aansluiten via het netwerk dus die niet afhankelijk is of de pc aan staat of niet.

Ik hoop dat ik wat voorbeelden krijg zodat ik mijn .ts bestanden die nu overal rondzwerven eens netjes bij elkaar kan zetten. het liefste heb ik een losse behuizing voor een NAS ofzo waar nog geen schijf in zit. Dan zou ik de schijf vast kunnen kopen en die zo lang via een pc aansluiten. Dan kan ik hem vast vullen en kan ik daar later de juiste behuizing bij kopen.

Het is dus alleen om af te spelen. Opnemen blijf ik gewoon doen op de schijf die in de Dreambox zit. met ftp wil ik dan later de opgenomen bestanden overzetten naar de netwerkschijf.

Volgens mij geef je zelf de antwoorden op je eigen vraag al in die vraag.

Verder is wat je wil niet iets wat anderen ook waarschijnlijk hebben.

Ik denk dat je gewoon een echte NAS behuizing zult moeten gaan zoeken.

Let er daarbij op dat je dus niet iets neemt wat lijkt op NAS.

Daarmee bedoel ik dat je vooral GEEN NDAS moet hebben, want die kan en zal niet werken met je dreambox.

Ik dacht dat er wel mensen waren die het middels een NAS werkend hadden.

Een DNAS moet je inderdaad niet nemen, daar kun je niets mee.

ja ik dacht ook dat het wel vaker gebruikt werd.

wat is een DNAS en het verfschil met een NAS?

zou het verder niet uitmaken dat het ene merk NAS wel te mounten is en de andere niet?

Een NAS is een Network Attached Storage device.

Dus een met het netwerk verbonden opslag apparaat.

Een NDAS is een Network Direct Attached Device.

Dat betekent dat dit apparaat wel via het netwerk is aangesloten, maar alleen via een bijbehorend programma benaderd kan worden.

Dit komt omdat er een afwijkend protocol gebruikt word.

Daarbij word de data ook versleuteld.

Voordeel hiervan is dat deze schijven dus niet benaderbaar zijn vanaf het internet.

Maar ook niet voor andere zaken waarvoor het programma niet beschikbaar is, zoals de dreambox of andere Linux toepassingen.

Die software schijnt er alleen te zijn voor windows toepassingen.

oh nee het type NAS waar ik naar op zoek ben kan in ieder geval over weg met CIFS en samba. En wat ik goed begrijp is dat hij dus zonder software op windows te benaderen moet zijn?

Niet helemaal.

Je moet m dus inderdaad gewoon kunnen koppelen als netwerkschijf onder windows, en daarvoor niet een of andere driver hoeven installeren.

Maar Windows doet niet ter zake in jouw eerste vraag.

Daar gaat het alleen om de dreambox die ermee moet kunnen verbinden; Linux dus.

Natuurlijk ga je er ook mee verbinden met je PC('s) maar daar heb je oorspronkelijk niet naar gevraagd.

Waar het mij om gaat is dat je moet opletten wat je aanschaft en dan dus niet een NDAS moet kopen.

Let daar dus op, een gemiddelde verkoper bij de dixons, vobis of mediamarkt gaat echt niets weten van een NDAS en zal m als een netwerkschijf op de toonbank zetten.

Overigens in mijn eerste antwoord zeg ik dat anderen waarschijnlijk niet hebben wat jij vraagt.

Daarmee bedoel ik dat jij alleen maar wil afspelen met je dreambox.

Je wil er niet mee opnemen ofzo.

Anderen die een NAS hebben doen er gewoon mee wat er ook maar mee mogelijk is.

Maar het maakt natuurlijk verder niet zoveel uit als jij (aanvankelijk) mogelijkheden onbenut wil laten.

nou het lijkt mij makkelijker om de interne schijf te blijven gebruiken voor opnames.

en ik wil de netwerkschijf dus mounten op de dreambox maar wil de bestanden ook op de pc af kunnen spelen met vlc player..

Als je toch al een usb schijf hebt, kun je misschien net zo goed een nslu2 kopen. Daar kun je 2 usb schijven aanhangen en werkt perfect.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan