wie heeft zembla gezien?

P

poteronassi

Wie heeft vanavond zembla gekeken??

Was mooi, ze lieten even zien hoe goed wireless (wifi) nederland beveiligd is :) , not dus. Er was niet eens een encryptie ingesteld, dus als je met je laptop in de buurt kwam (met draadloze kaart), dan had je gelijk verbinding:) . Goed bezig!

Ik was zomaar wel benieuwd wat die man in die auto voor proggies draaide... Weet iemand die de uitzending heeft gezien dit?

Voor de liefhebbers, de uitzending is te bekijken via www.zembla.tv

Ik heb het ook gevolgt dat nieuws over "wifi", t?s niet dat ik er bang van wordt, maar nou lijkt mij toch dat we in een tijd leven waar de techniek maar vooruit holt.

Maar het blijkt maar weer de techniek holt ons weer voorbij, de boel zit weer maar eens niet dicht!

Ik hoor zoveel mensen bij ons uit de buurt, ik vertrouw heel dat internet nog voor geen meter, ik doe hier mijn bankzaken echt niet op wordt er dan gezegd.

Mijn antwoord is dan, misschien wel te vaak, als ze toch in willen breken dan doen ze het wel via een andere weg als het niet bij jou thuis kan, de "bank"zit immers ook al op het net.

Het begint er bij mij steeds meer op te lijken dat ze iets ontwikkelen bewust met fouten, om de hackers ze maar te laten vinden, en dan achtereenvolgens hun software maar eens te verbeteren, en dan de mensen weer maar eens een update aan te laten schaffen, kijk maar eens naar de virussen in xp...
terwijl ze zelf al verdomde goed weten waar de fouten zitten!
Er wordt gewoon niet lang genoeg doorgetest (is voor mij een zeer bekend probleem op mijn eigen werk!)

Het is gewoon, volgens mij, gedaan om de mensen legale software te kopen, en als je een bedrijf hebt de nodige licenties met de daarbij behorende verplichtingen die je jaarlijks weer klauwen met geld kosten.

Ik kan er dus ook gigantisch naast zitten, maar ik kijk ook maar hoe het nu gaat met de hobby waar we hier mee bezig zijn, "de schotel" er worden kaartjes gemaakt die eerst in land 1 worden uitgedeeld, en dan gaan ze rustig zitten wachten tot men daar een eventuele fout in vinden, men verbeterd de fout en dan is de volgende aan de beurt.

En dan te bedenken dat ik een wep key gebruik , mac filtering heb ingeschakeld, en mijn ssid op stealth heb staan in mijn wireless router. Er is geen reet te vinden op mijn pc's maar ook die zijn nog eens beveiligd met firewalls en allerhande blockers. Ik ververs zelfs om de 800 mb mijn wep key. Waarom doen die profs dat dan niet?

Waarschijnlijk gebruikt hij airsnort of netstumbler. Je hebt ook een bootable cd in Linux met allerhande hacktools kijk eens op de forums van http://www.wirelessnederland.nl/ daar staat de nodige info op, vooral in de sectie wardrive. Wel ff registreren dacht ik.

En daarom zei ik ook al dat ik er niks meer van snap, we doen alles om onze eigen pc te beschermen, maar waarom dan zulke bedrijven als "KLM" niet, lokken ze nou de terroristen uit...

Ik weet het niet, laat de knappe koppen hier maar eens spreken.

erh...
dit is al wat jaartjes bekend.

Ik wist dit 4 jaar terug al...

Er is niet voor niets blauwetand uitgevonden...

Nah ik heb Zembla ff gekeken op Internet. Dat netwerken niet beveiligd zijn is fout koekie maar het horror scenario wat daarbij geoppert wordt lijkt mij schromelijk overdreven.

niets is overdreven totdat het een keer gebeurd.... Men denkt hier maar te snel "het zal mij/ons toch niet overkomen"

Das de grootste fout die je kan maken want het kan iedereen overkomen......

En inderdaad, thuis bveiligen we alles, zelfs als je aan de snoeppot komt dan gaat er overal het alarm af maar bij een multi-national kun je zomaar binnen dringen......

Stel je eens voor dat een hacker erin slaagt om de stroomvoorziening plat te leggen, zoals in zembla naar voren kwam. Dan breekt er complete chaos uit, denk bijvoorbeeld alleen maar eens op het gebied van communicatie....

Ik denk daarom dat het niet overdreven is om hier maatregelen tegen te nemen, het zou me niet verbasen als er ooit eens iets gebeurd als in new york...

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan