wie helpt een humax/stab gebruiker?

C

chollie

hallo again,ik heb de laatste dagen veel gelezen en aangekloot,maar ik kom er niet echt uit,

ik heb een hummie5400 in combi met een stabhh120

nu heb ik uitgericht op sirius(het nulpunt van mijn stab)

de schotel zelf staat op 30graden

de elevatiehoek van de stab is 57 graden(had ik ergens gelezen dat dit goed moest zijn)

als ik nu in mijn menu naar de voorgeprogde satellieten draai dan krijg ik alleen astra,hotbird,sirius,

is er iemand die mijn zijn istellingen kan doorgeven

ik hoop dat ik niet als een zeikerd overkom in dit forum maar ik heb zo'n beetje alles al gedaan binnen mijn kunnen

met vriendlijke groet,

Alex

 
Heb je het al met een settings lijst geprobeerd dit wil nog wel eens helpen

 
@chollie

Geen probleem om je ff te helpen, ik ben zelf ook tijden aan het klooien geweest voor ik 'm goed had dus ik weet hoe frustrerend dit is :biggrin: :biggrin:

Net voor de zekerhijd nog ff gecheckt, en de instellingen zijn stab op ong 51 graden en de schotel op ongeveer 24 graden.

Als de stab op 0 gr. staat uitrichten op sirius. Dan moet je al heel dicht in de richting zitten.

Ik draai in ieder geval van hispasat tot turksat en overal prima beeld.

Het is wel een beetje afhankelijk waar je zit, maar misschien zit je met deze settings ook goed. (ik zit in midden nederland).

Ik hoor het wel als het gelukt is.

 
Ik weet niet hoe groot je schotel is maar je zal minimaal een 1 meter nodig hebben voor enkele satellieten anders geen beeld !

Het kan zijn dat je voor enkele satellieten je schotel ook nog ff iets fijner moet afstellen als je een settingslijst laadt dit geintje had ik ook maar hierna geen problemen meer.

Vandaag is het mooi weer dus aan de slag maar !

Astatic

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan