Wie helpt mij een ruimteschip te bouwen

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Astronomen ontdekken ster van diamant

Dinsdag 17 februari 2004 - LONDEN ? Een diamant van miljarden karaat fonkelt in de ruimte, midden in het sterrenbeeld Boogschutter.

De kosmische edelsteen is een stuk van circa 1500 kilometer doorsnee van gekristalliseerde koolstof. Het is het ineengeperste hart van een ster die ooit net zo straalde als onze zon, maar later doofde en kromp.

Dit meldde de BBC gisteren op basis van mededelingen van astronomen van het Amerikaanse Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics.

De ster is Lucy gedoopt, naar het lied Lucy in the Sky with Diamonds van de Britse pogroep The Beatles.

Astronomen dachten al eerder dat het binnenste van sterren kristalliseerde nadat een ster was uitgedoofd, maar met de vondst van Lucy is de theorie bevestigd.

Omdat de gigantische diamant niet alleen straalt, maar ook nog geluidspulsen geeft, waren de wetenschappers in staat om het binnenste van de ster door middel van seismografische apparatuur te onderzoeken. Astronomen verwachten dat ook onze zon over circa vijf miljard jaar dooft en een grote diamant wordt.

Amerikaanse astronomen uit observatiecentra op Hawa? en Californi? hebben een nieuw, zeer ver weg gelegen melkwegstelsel ontdekt. Het stelsel ligt volgens de wetenschappers op een afstand van dertien miljard lichtjaren van ons vandaan.

Het galactisch stelsel werd slechts 750 miljoen jaar na de oerknal gevormd en verwijdert zich met hoge snelheid van de aarde. Waarschijnlijk heeft het een doorsnede van tweeduizend lichtjaren. Dat is tachtig keer zo klein als onze melkweg. Een lichtjaar komt ongeveer overeen met tien miljard kilometer.

Door de ontdekking krijgen de wetenschappers beter inzicht in de ontwikkeling van het ?jonge? universum, dat vrijwel zeker ruim dertien miljard jaar geleden ontstond

Daar wil ik wel eens een vluchtje naar maken.:biggrin::biggrin::biggrin:

In Nederland een ruimteschip bouwen.?????
Nee Nederland is vol.
Je kunt er bijna niet meer bouwen.

Je moet alleen wel een diamantboor of iets dergelijks meenemen om er een stukje van af te pikken.

Rolo

Nederland vol, formatc? Dan gaan er toch wat mee in het ruimteschip....doen er ook nog een paar wat voor t geld....

Rolo

@format c:

Als nederland vol is, dan doe je toch ff format nederland:
en leeg is nederland.

@mari,

Als je tapijt niet wil starten dan doe je ff tapijt /mbr

LOL

Erger me niet snel aan een avatar, maar aan deze van Dukdalf dus duidelijk wel !!! :(

Ja zullen wij die spuit afpakken en duckdalf46 inspuiten grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Sjeffie je hebt gelijk...
Wij mensen zijn eigenlijk het slechts wat hier op deze aard kloot rondloopt...

@sjeffie

we kunnen ons dat voorstellen, hem is verzocht een andere meer acceptabele avatar te gebruiken

Als wij het hebben over een (optische) waarneming van een ster (in dit geval een overblijfsel van) in een andere zonnestelsel dan moet je aan jaren denken,

Mijn conclusie is dat de buit allang verdeeld is??jammer

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan