Wie is Al Capone?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tweety, iemand die in zich zelf gekeerd is en overmatig angstig of altijd gevaar ziet is Paranoide en iemand met een gespleten persoonlijkheid is Schizofreen.
En onze AL Capone is geen van beide...

Nee dat klopt niet, gespleten persoonlijkheid is MPS. Van internet geplukt:

Schizofrenie wordt vaak ten onrechte omschreven als 'een gespleten geest'. Dat is wel de letterlijke vertaling, maar schizofrenie is een ziekte van de hersenen waarbij het denken, het gevoelsleven en het gedrag ernstig verstoord zijn geraakt.
Mensen met schizofrenie hebben last van psychotische verschijnselen. Dat zijn bijvoorbeeld hallucinaties (dingen anders waarnemen), wanen (een onjuiste en niet te corrigeren overtuiging), een gestoorde gedachtegang of een hevige angst.

Wanen, visioenen en hallucinaties zijn de zogenaamde psychotische of positieve symptomen. Na verloop van tijd ontstaan er ook 'negatieve symptomen': dan raakt iemand in zichzelf gekeerd, vertoont weinig initiatief en heeft een verschraald gevoelsleven. Bovendien kan iemand met schizofrenie vaak minder goed sociaal functioneren: hij legt moeilijk contacten en wordt gevoelig voor spanning. Ook het denken gaat moeilijker. Daardoor gaan de school- of werkprestaties vaak achteruit.

Een belangrijk kenmerk is dat personen met schizofrenie zelf geen besef hebben van de ziekte. Ze verliezen contact met de realiteit.

Dus nee... geen gespleten persoonlijkheid, dat is MPS.

Een gespleten persoonlijk heid wil zo`n beetje zeggen dat iemand eigenlijk van het ene op het andere moment totaal van stemming kan veranderen,maar dat binnen ??n persoon.
Hij doet zich niet voor als een ander.

Bij mps is het zo dat het ??n persoon is,maar maar in dat persoon zijn dan meerdere personen aanwezig en in weze totaal verschillend kunnen zijn,zoals dokter jekyl and hide,en dus in de bepaalde hoedanigheid dus werkelijk verschillend denken en doen.

En bij Schizofrenie is er nog wel meer zie ook de omschrijving hierboven die ook nog maar deels is.
Als je dat namelijk bij elkaar zou nemen, dan zou je bij iemand die zwaar depressief is namelijk hetzelfde hebben en zou die ook Schizofreen zijn, maar dat is niet zo.

Een zwaard depressief persoon kan namelijk ook stemmingswisselingen hebben met behoorlijke uitschieters beide kanten op.
En dat van het ene moment op het andere, kan ook in zichzelf gekeerd zijn, geen zin in contact met de buitenwereld etc.
Angsten kunnen er ook zijn, maar niet vlug wanen, visioenen en hallucinaties waar een Schizofreen wel last van heeft.

En als je Schizofreen, MPS en depressief bij elkaar neemt, dan heb je 3 aparte geestesziekts, waarbij er ook nog diverse vormen van o.a. depressiviteit zijn en van de anderen waarschijnlijk ook.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over alle andere geestesziekten die er nog bestaan en hun onderlingen verschillen en zelfs verschillen binnen hun eigen groep (dus bijv. verschillen binnen de Schizofrenie of depressiviteit zelf).

Het is ongelooflijk dan eigenlijk hoe de menselijke geest in elkaar zit, en nog verbazingwekkender, dat de medische wetenschap toch in staat is gebleken bepaalde delen van de hersenen zover te onderzoeken dat ze weten wat ze doen en wat dit veroorzaakt zoals met de receptoren op bepaalde plaatsen in de hersenen.
Knap werk.

Maar we raken off-topic, dat heeft allemaal niet met Al te maken, of het moet zijn dat hij zijn soort topics plaatste om een onderzoek te doen als psychiater naar de reakties die het oplevert en zo het algemeen hobbyisten iq te onderzoeken ofzo, men wete maar nooit. :)

Wat ik hier neer zet heeft iets paradoxaals.
Het is niet mijn bedoeling kwetsend te zijn, maar mijn konklusie
na kritische lezing van ca 300 postings is dat Al Capone ook onze Fred zou kunnen zijn. Ik leid dit af uit een antwoord van Fred over
een of andere posting, waarin hij zegt dat hij even verder gaat testen met zijn Pioneer, dat was toch ook Al's hobby apparaat.
Ik zie de storm van kritiek wel losbarsten.
Goka

Fred(twilight) is GEEN family capone(Al Capone).
Ik ken fred wel.
En Al Capone ook....
We dwalen echt af. Ik vind dit topic moet gesloten.
=====================

Enne..we spreken wel nog af met uitstapje. Ok!
Lekker een vette woppertje eten, hehehehe.
=============
GrtZ MZ4

Originally posted by goka
Wat ik hier neer zet heeft iets paradoxaals.
Het is niet mijn bedoeling kwetsend te zijn, maar mijn konklusie
na kritische lezing van ca 300 postings is dat Al Capone ook onze Fred zou kunnen zijn. Ik leid dit af uit een antwoord van Fred over
een of andere posting, waarin hij zegt dat hij even verder gaat testen met zijn Pioneer, dat was toch ook Al's hobby apparaat.
Ik zie de storm van kritiek wel losbarsten.
Goka

De Pioneer is inderdaad 1 van mij Favorite speeldoosjes, super stabiel en snel zappen!

Maar denk je nou echt dat ik Al Capone ben?, Hehehehe

Nee jongen daar heb ik de brains niet voor, En zo scherp kan ik niet uit de hoek komen!!!

Het is leuk bedacht van je Goka!, en bedankt voor je reply, (zo in 1x goed...)

Maar van een analist, had ik toch wel iets meer diepgang verwacht, je weet toch dat ik nooit mensen uitscheld, en dat ik graag dingen deel met anderen, Ook daarin ben in ik niet de beroerdste.

Hoe kan ik dan Al Capone zijn???....

GR Fred.

P.s Nog steeds fan van AL Capone!

Ciao,
stay tuned

Voutje gemaakt in de link Fred?
Please specify some words or valid user names to search on. There were no matches for those that you specified
is alles wat tevoorschijn komt.:)

Vond de vorige tijgerkop mooier ik vind dat je nu een beetje boos overkomt
Komt dat omdat ze bij jullie geen FEBO hebben lol....

Ja de vorige was eerder een dikke aaibare loebas, ben ik ook eigenlijk wel, maarja, heb nu een iets strengere funtie he. :biggrin:

Overigens is ie weer verandert, wat langer naar kijken.;)
Heb er nu een aantal dus kan afwisselen.

Sorry hoor Bt hier ben je net een verkleed hondje...met haast je bent zeker kristallen kopen lol

Fred,

Een analytisch ingesteld persoon zal af en toe zaken moeten elimineren.
Hierbij kijk ik naar de mogelijkheden en of onmogelijkheden.
Moglijkheden die al gepasseerd waren en waarvan ik ook dacht, die kunnen het niet zijn, werden afgestreept, jij was nog niet aan bod geweest, en mijn woordkeuze in de posting gaf al aan dat ik een balletje opgooide. Ik gebruikte: "Zou kunnen", een voorzichtige term. Een aantal kenners namen het voor je op, kennen je blijkbaar persoonlijk.
Ik hoop niet dat je kwaad op me bent, omdat ik je met de "grootte"Al vergeleek.
Wat me tijdens al die postings en interessante items opgevallen is, dat AL zich niet gemeld heeft, dit is/was toch koren op zijn molen.
Zoals je zegt: Al scherp van geest, anticiperend op de vele opmerkingen, je weet hoe hij dat deed.
Nogmaals sorry, ik hoop nog lang te mogen genieten van je kennis op satgebied, want in de laatste forum onderwerpen zaten toch wel enkele hersenkrakers die alleen door toppers kunnen worden getackeld.
Maar ik weet nu nog steeds niet wie Al is, of moet ik zeggen wie Al was?
Goka
PS mijn laatste posting over dit onderwerp

Ben misselijk van de febo kroket pijn in mijn knar al mijn bier kwijt er he....

@Goka

He grote vriend, hoe kom je er bij dat ik boos zou zijn?

Omdat ik zeg dat ik meer van je verwacht had?

Nee hoor, ik denk dat je een goede speurneus hebt voor deze zaken, En we zitten qua denken ook aardig op 1 lijn..

Nee hoor Gorka, ben echt niet boos, heb zelfs een beetje bewondering voor je als ik je reply's eens doorlees kan ik er niet omheen, je ben gewoon snaar strak....

GR Fred, En kom op, weer gaan met die banaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan