Wie is er al gevaccineerd met wat en leeftijd

Maar het is te gek voor woorden dat een politicus met nul verstand van zaken gaat bepalen welk vaccin ik krijg
Tja dat hebben ze nu eenmaal bepaald en is inderdaad onvoorstelbaar dat dit nog steeds zo is. Toen er weinig vaccins waren, kon ik het nog enigszins begrijpen maar we zijn inmiddels anderhalf jaar verder en er zijn genoeg vaccins en nog wordt bepaald wie wat krijgt. Je mag wel zelf bepalen of je ingeent wordt of niet, maar v.w.b. het vaccin ben je aan die politici overgelaten... Bizar
 
Het kabinet bepaalt met advies van de gezondheidsraad (nationale en internationale) welke vaccin voor een bepaalde doelgroep geschikt is.

Uiteraard speelt de beschikbaarheid een grote rol in de keuze.

Geef nu niet de politici en met name Hugo de Jonge ervan langs. Ze volgen het advies en zuigen het niet uit hun duim.
 
Geef nu niet de politici...

Lekker interessant.
Door het lakse gedrag van die politici, was ik zeer waarschijnlijk al besmet voordat er 1 maatregel werd aangekondigd (die ook direct en nog tijdens die aankondiging werd geschonden), en maakte ik dus geen schijn van kans.
En nu word ik nog 2 keer op dezelfde dag genaaid, want ik kreeg de keus Janssen of opnieuw achter aansluiten (en hopen dat je nog een 2e kans krijgt), en terwijl de prik in mijn arm gezet werd (om 11:57) , werd er besloten om de mensen die Janssen weigerden te laten kiezen voor een alternatief.
Schijnbaar ben ik zeer vatbaar voor dit virus, maar ik word ingedeeld in een "doelgroep" die volledig willekeurig op leeftijd is gebaseerd en zonder enige zinnige onderbouwing mij het slechtst functionerende vaccin oplevert.
Jij wil helemaal niet weten met welke ellende ik nu dagelijks te maken heb, en die alleen maar groter word.
Maar blijf vooral de keihard werkende politicus steunen hoor, want voor jou heeft de politiek het prima gedaan en worden er alleen maar goede keuzes gemaakt.
 
Geef nu niet de politici en met name Hugo de Jonge ervan langs. Ze volgen het advies en zuigen het niet uit hun duim.
ervan langs geven komt in de buurt van "schuldig zijn". Ik begrijpt wat je schrijft, maar het is wel zo dat het Kabinet - en daar is Hugo de Jonge er één van - eindverantwoordelijk is. Dat ze advies in winnen, mag zo zijn en is ook goed; maar dat neemt niet weg dat het Kabinet de beslissingen neemt. Als je terugkijkt zie je dat er behoorlijke fouten zijn gemaakt en tijdens zo'n covid-19 crisis - met een omvang zoals we die sinds WO II niet meer hebben gehad - is dat ook niet te vermijden. Neemt niet weg, dat er mede door die fouten mensen zijn overleden en anderen besmet zijn geraakt en velen te kampen hebben met verschrikkelijke gevolgen. Wij vinden dat je daar niet voor weg kunt en/of mag lopen. Dat zou de regering ook niet moeten doen en ook mensen die besmet zijn geraakt met covid-19 veel meer tegemoet zou moeten komen. Het zijn juist die mensen die door de huidige regering tot nu toe behoorlijk in de steek gelaten zijn.
 
Met beiden helemaal eens.
Wat ik schreef was hoe het kabinet tot besluiten komt wie welk vaccin krijgt.
Dat ze de eindverantwoordelijkheid hebben is duidelijk
Maar de beslissingingen waren gebaseerd op aantal leveringen en dat was een enorme puinhoop bij 2 van de 4 leveranciers.

Mede daardoor is het vaccinatieprogram met een gigantische chaos uitgevoerd. Zo rommelig en paniek zaaiend met bv AZ is zeer kwalijk.
Nu ook met de keuze vrijheid, vasthouden aan beleid en nu En AZ en JANSSEN in de ban. Schuld van het kabinet of door de niet nakomende afspraken van de vaccin leveranciers??

Nu ook weer gezeik met het paspoort. Ben benieuwd of Brussel 1 juli haalt. Vrees van niet.

En vermoedelijk wordt het puinruimen na de pandemie nog chaotischer.
We krijgen gegarandeerd de gemaakte kosten op ons bordje.

Maar alle gezeik en falend beleid ten spijt , ben ik dankbaar dat ik mijn vaccinaties gehad heb.
 
Zo. Vanmiddag heeft 3/4 van de familie Tijger ook de eerste prik gehad en wel van Pfizer.
Leuk paard wat die prik gaf en goed ook. Ik was aan het twijfelen of ze nu met zo'n ontsmettingsdoekje de boel aan het schoonmaken was of dat de naald er al in zat, maar toen voelde ik wel hele licht dat ie er uit ging en "het is al klaar" bevestigde dat.
Kortom, niks van gevoeld, ook geen last nergens van gehad.
Wel toen ik thuis kwam kortstondig even beetje duizeligheid, maar dat was meer vanwege dat we al vanaf 14.00 in het ziekenhuis zaten, met mondkapje op, foto's, poli, dat liep uit en daarna direct door naar prikken, mondkampje, warmte benauwd.

Dus ging prima zo.
Vrouw en oudste dochter waren ook mee. Of en wanneer de jongste gaat is nog niet bekend. Momenteel zijn de bouwjaren van eind '80 aan de beurt. Jongste is van 96 dus die zal deze maand wel ergens een uitnodiging krijgen.
 
Ik ben in verwachting maar niemand hoeft mij hiermee te feliciteren. :)
Ik verwacht mijn tweede prik op 26 juni te krijgen maar helaas ben ik dan theoretisch niet beschermt op mijn verjaardag dus ben ik ook nog eens niet jarig, feliciteren kan men dan ook achterwege laten. :)
 
Gefeliciteerd termijn is herzien....

Met pfizer ben je na 7 dagen na 2e prik maximaal beschermd.
Met moderna en jansen en AZ na 14 dagen.

Zie hiervoor RIVM
 
Nog erger is dat AZ maar voor 60% -80% effectief is na de 2e prik.
Dus dat is nog goed oppassen,

Rivm:

Effectiviteit van de COVID-19-vaccins​

Vaccins van Pfizer/BioNTech (Comirnaty) en Moderna

Deze vaccins van zijn meer dan 90% effectief in het voorkomen van ziekte door het coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 90% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Uit de onderzoeken blijkt dat mensen die na een vaccinatie toch corona kregen, minder ernstig ziek werden.

Vaccin van AstraZeneca

Het vaccin is 60-80% effectief in het voorkomen van ziekte door coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 60-80% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Het vaccin beschermt vooral goed tegen ernstige ziekte. Onder gevaccineerde mensen zijn er 90% minder ziekenhuisopnames dan onder niet gevaccineerde mensen.

Vaccin van Janssen

Het vaccin is 66% effectief in het voorkomen van ziekte door het coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 66% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Ook beschermt het vaccin 85% van de gevaccineerde mensen tegen ernstige ziekte door het coronavirus.


Belachelijk dat onze bestuurders AZ -JANSEN hebben aangeschaft.
Blunder op en top. Het is nu wachten op de volgende golf bij mutaties.
 
Gisteren 1ste Pfizer prik gehad, vandaag loopneus en lichte hoofdpijn, afijn 13 juli 2de prik ( bouwjaar 63 )
 
Vaccin van AstraZeneca

Het vaccin is 60-80% effectief in het voorkomen van ziekte door coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 60-80% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Het vaccin beschermt vooral goed tegen ernstige ziekte. Onder gevaccineerde mensen zijn er 90% minder ziekenhuisopnames dan onder niet gevaccineerde mensen.

De vet gedrukte tekst vind ik vooral belangrijk. Daarbij neem ik de afstand regels nog altijd zeer serieus totdat ik de tweede prik heb ontvangen. Omdat ik veel kennissen heb die jonger zijn dan ik ben en zij dus nog helemaal niet gevaccineerd, blijf ik daarom extra voorzichtig ook voor hun belang.

Het kan gebeuren dat als ik iemand help en zij wil mij omhelzen gezien het resultaat dan denk ik, ik wil het wel maar ik sta het niet toe. Als het later wel kan haal ik de schade wel in. :)
 
Nog even wat gegevens van onze vaccinatie.
Mijn oudste dochter had wel wat pijn aan de arm daar waar de vaccinatie gezet was, dat was vandaag over, dus maar dagje.
Mijn vrouw had geen last, echter had vanmorgen wel wat last aan de arm daar, vermoedelijk omdat ze er op gelegen had 's nachts. Dat is inmiddels ook weer over.
Lachen... ome BT is natuurlijk weer wat speciaals, en ik had paar uur na het zetten van de spuit wat hele minieme spierpijn op de plek waar de spuit is gezet, maar dan juist in de arm waar de spuit NIET is gezet. Dat is ook vrijwel weg, maar dat vonden we wel komisch. :biggrin:
Zal natuurlijk totaal niet gerelateerd zijn, maar is wel lachen.

Vooralsnog is niemand van ons tot nu toe ziek of misselijk geweest of andere klachten gehad.
 
Update, had me vergist. Dochter heeft nog steeds last van arm als ze reikt, maar alleen nog bij strekken dus zal morgen wel over zijn.
Kortom, geen tot nauwelijks last.
 
Nu 10 dagen na de 2e prik.
En nog voel ik het prikplekje maar dan moet ik wel met mijn vinger enigszins stevig wrijven waar die gezet is En daar is de spier een pietsie drukgevoeliger. Maar normaal voelde ik na 3 dagen niks meer. Vaccin wordt in spier leeg gedrukt , 0,3ml
Ik was wel 3 dagen bij zowel de 1e als 2e prik rillerig.
 
Rillerig? Nee dat heeft hier niemand gehad. Ook als ik op de plek druk waar de prik is gezet (nu bijna 2 dagen later) voel ik niks, dus ben wel happy.
Hopelijk krijgen we volgende keer ook weer zo'n goede prikkenzetter. Was ook nog een leuk paard ook nog. :cool:
 
BT voor jij gaat rillen, je woont in het tropen gebied.
De temperatuur verschilt best veel bij jouw en the matrix over Baffeld nog maar te zwijgen.
Ik dacht een paar dagen geleden nog dat het sneeuwde maar het was de meidoorn.;)
 
BT voor jij gaat rillen, je woont in het tropen gebied.
Hahaha ja dat klopt, ik woon in het warme zuiden hier in Limbonesië. :)
Maar dat wil nog niet zeggen dat we in Limbabwe niet kunnen rillen. Dat was bij mij vorige week het geval en zoals dat hoort gecombineerd met wat verhoging. Dat had echter te maken met een niersteentje van 7 mm wat er kort daarna uit kwam. Nu zit er een van 9,5 mm klem dus enige rilling behoort nog altijd tot de mogelijkheden. :biggrin:
 
Een niersteen ja dat is niet zo prettig. Mijn dochter is daar meer dan een jaar behoorlijk ziek van geweest.
Beterschap.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan