Wie kan dit vertalen

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.495
Waarderingsscore
633
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Krijg nu enkele dagen emails binnen met het volgende:

FBJU JTLAOY HWHGZL DY HWUC JHZDA FB SN XTIAU UXWHBDQ EZFPU PYFQV LZVOX
DVPCEAK BN ZENFH

En daaronder een attachment; (deels zodat het geen link wordt)

"Elon Musk ... Qxx . htm"
 
Als ik het in Google Translate gooi komt er iets Arabisch uit afhankelijk van het woord en zoiets als "Get ready, huh, huhjzel, de hawk"?

Ik denk alleen niet dat het jou veel zal helpen.
 
Waarom moeite doen om te vertalen? Ik zou zeggen gewoon meteen wegkiepen.
 
Uiteraard weggegooid, maar vraag me af of meerderen zulke onzin toegestuurd krijgen.
 
Joh ik reageer hier even niet op, want hier loopt het ook over met berichten en pakketjes vol list en bedrog!

Die ratten die hier achter zitten worden steeds beter en vervelender...
 
Het wordt ook steeds moeilijker om dat tegen te gaan.
Ik ben er bijv. met mijn bedrijfje continue mee bezig zaken als spam tegen te gaan, meldt regelmatig spam bij Spamcop en af en toe ook bij de ACM.
Verder worden de systemen geoptimaliseerd om dit tegen te gaan.
Waar het echt vroeger eenvoudig was wat spam te melden en te blokkeren omdat spammers zich veelal niet aan de RFC regeltjes hielden wordt dit nu steeds moeilijker.
Ze maken tegenwoordig zelfs gebruik van valide SPF en DKIM records wat het toch lastig maakt de spam tegen te gaan aangezien er zo enorm veel providers zijn die te laks handelen of alleen maar aan het geld denken en bewust weinig actie ondernemen tegen spammers of deze toe laten.
Ik ben voor de grap eens begonnen hele netwerken te blokkeren van iedereen die mij spam stuurt via het contactformulier van mijn bedrijf. Je moest eens zien hoeveel netwerken al geblokkeerd zijn. Met name Russisch en Oekraiens, maar er zitten ook Russen bij servers in Nederland en over de hele wereld. Maar ook Amerikanen en anderen. Ik weet niet wat ze er aan hebben want spam via een contactformulier wordt standaard gewist bij zowat iedereen. Maar ze blijven het proberen.
Dus blijf ik ook doorgaan met mijn blokkeer hobby.
Inmiddels zit ik aan 294 netwerk (dus niet ip, maar echt netwerk) blokkades, waarvan 113 netwerk blokkades van Litouwen, Rusland en de Ukraïne. Dit is van een klein jaartje.

Het soort idioterie wat verstuurd wordt zoals The Matrix ontvangt is met name sinds het begin van de covid crisis zeer stijgende omdat dit ook weer bijzonder lucratief is.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard weggegooid, maar vraag me af of meerderen zulke onzin toegestuurd krijgen.
Ik krijg dagelijks de groots mogelijke onzin binnen, maar licentiecodes voor Windows die niet werken heb ik (nog) nooit gekregen. 👇

FBJU JTLAOY HWHGZL DY HWUC JHZDA FB SN XTIAU UXWHBDQ EZFPU PYFQV LZVOX
DVPCEAK BN ZENFH
 
Ik ben voor de grap eens begonnen hele netwerken te blokkeren van iedereen die mij spam stuurt via het contactformulier van mijn bedrijf. Je moest eens zien hoeveel netwerken al geblokkeerd zijn.

Het is helaas noodzakelijk om het nu zo te doen.

Afkloppen, maar op mijn mobielnummer heb ik nog nooit vreemde sms'jes ontvangen ook al gebruik ik dit nummer al zo'n 20 jaar.
Een enkele spammail komt er wel door maar dat mag geen naam hebben tegen de hoeveelheid spam die ik in de voorgaande jaren ontving toen de spamfilters even niet goed werkten.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan