Wie kan mij vertellen waar het brandpunt van de schotel moet zitten bij mijn nieuwe l

ik denk dat je plaatje niet helemaal werkt zoals het moet zijn. Krijg alleen de tekst te zien die er boven staat.

Mvg

 
Hoi,

Ik heb er het (oude) boek er eens op nagaslagen, en het brandpunt moet op een lijn, dus in het zelfde vlak liggen als de voorkant van de fersnell-lens.

Dit is de geribbelde rand van je LNB.

Deze ribbels zijn er overgens om het loop-tijd verschil (fase-verschil) aan de ingang van de LNB te compenseren.

Dit wordt veroorzaakt door het feit dat het signaal van aan de rand van de schotel gereflecteerd wordt een iets langere afstand naar de LNB moet overbruggen, en als deze dus net 180 graden in fase zouden verschillen, dan doven ze elkaar uit, Dat is bij echt grote schotels nog wel nodig, maar dat even terzijde....

Even een ander vraagje, ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een dergelijke LNB.

Heb je enig idee waar deze nog te koop zijn??

Groeten,

Erik.

 
Bij dit type lnb zet je de scalar-ringen vast in de schotel en schuif je de lnb zo dat ie maximaal signaal geeft. Aangezien de verschillen in signaal sterkte minimaal zijn, moet je een goede signaal meter gebruiken om het beste resultaat te bereiken.

Grtz. Bullet.

 
Bedankt voor jullie reacties. Morgen de ontvanger en satmeter naar buiten en hopelijk morgen avond goed signaal. De lnb heb ik bij bmsat in rijssen gekocht. Flens lnb 119,- en feedhoorn 49,- tja hobby kost geld.

pet123

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan