Wie o wie gebruikt editor voor website....

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Ben de laatste tijd in de weer met een website en gebruik hier Frontpage 2003 voor. Maar enige tijd geleden was ik ergens op bezoek en zag daar iemand die een zeer gebruikelijks vriendelijk programma gebruikte en die rechtstreeks de update van de site op de server zette. Ik bedoel hiermee dat hij dus de site van de server in het programma laade en nadat de veranderingen waren aangebracht ook weer deze rechtsstreeks op de server plaatste. Echter de naam ben ik kwijt van deze editor. Misschien zijn er mensen die iets kunnen roepen of die zelf zoiets gebruiken. Graag zou ik wat info hebben..

 
Mocht je hem te weten komen, laat effe weten, ben er ook wel nieuwsgierig naar. Het updaten zal dan wel via een ftp verbinding gaan, Mijn Webwinkel doet dat ook op die manier.

Maar de naam van het proggie is wel interessant.

 
Laat ik zeker weten.

Wat ik vandaag geprobeerd heb is het programma Macromedia Dreamweaver MX 2004 en deze kan inderdaad op die manier werken. Alleen kom ik er nog niet uit hoe ik in de ontwerp mode via de hyperlinks naar een andere pagina kan gaan. In FP 2003 ging dat door de CTRL toets ingedrukt te houden.

Maar dit met dit programma kun je dus een pagina inlezen vanaf de server, bewerken en weer terug zetten.

Ik zal nog eens verder zoeken of er ietwat eenvoudiger progje is.

 
Ja graag want die Macromedia dingen heb ik hier ook, maar dat is toch nog hier en daar wat ingewikkeld.:)

 
Ideaal is natuurlijk the best of both worlds: een editor waarmee we lokaal op ons eigen systeem prettig kunnen werken, en die bovendien mogelijkheden ingebouwd heeft om de files van de server te plukken en ze er ook terug te zetten, zonder dat we ons hier iets van moeten aantrekken. Voorbeelden hiervan zijn Macromedia Dreamweaver en Crimson Editor.

Crimson Editor is een zeer goede freeware editor, met syntax colouring en ingebouwde FTP-functionaliteit. Deze editor houdt ook rekening met indenting e.d.m. Voor het gebruik van onze PaHuPa-stijlgids beschouwen wij Crimson Editor als de best beschikbare freeware editor voor het Windows-platform. Bovendien biedt Crimson u buiten PHP nog een resem aan andere syntaxen.

Deze editor is wat we zoeken denk ik werkt hier prima en doet wat ik wil...

 
Ah mooi, dan ga ik me die ook eens afhalen, want tot nu toe gebruikte ik nog een oude frontpage ('98) versie en daar ben ik eerlijk gezegd een beetje op uitgekeken alhoewel ik site uppen met ftp deed gewoon.

Bedankt!!

 
Nou die Crimson was uiteindelijk niks..

Ik ben weer terug bij Dreamwever en deze ben ik tot nu toe zeer tevreden over. Je kunt rechtstreeks de pagina,s editeren op de server en worden bij afsluiten ervan gelijk weer via ftp er opgezet. Wel moet je pagina ook op de HD staan en wel in

c:\Documents and Settings\NvBgm\Applicationd ata\Macromedia\Dreamweaver 8\Configuration\

Dit om de links in de editor te laten werken. Het programma zal de local site denk ik gebruiken voor het editeren en zodra er een pagina veranderd deze gelijk gaat uploaden.

Maar ik speel nog even verder..

 
Nja, Dreamweaver moet ik toch nog eens op m'n gemak bekijken. Zal ik eens doen als ik tijd heb dan.

Zoals ik een tijdje geleden ontdekt heb (en inmiddels weer vergeten was maar ik werd er gelukkig weer op gewezen) werkt onze downloadsectie onvolledig dus dat ga ik eerst nog even proberen op te lossen.:)

 
Ik kwam het programma NVU tegen, ik ben er nog niet achter of het

doet wat jullie zoeken maar het werkt m.i. goed met ontzettend veel

mogelijkheden waar ik nog niet aan toe gekomen ben.

Ik werkte ook nog met Frontpage maar NVU doet wat ik nodig heb.

Multispeed

 
Dat ziet er wel aardig uit aan de screenshots te zien.

Ik heb zelf nog "eigen website" van Data Becker gisteren gezien, maar die moet ik nog bekijken.

Dus in elk geval weer 2 stuks software om eens te bekijken. Maar die NVU zie ik volgens mij ook wel zitten.

Thanks!

 
NvBgm heeft het waarschijnlijk over een CMS systeem.

(zit ik goed?)

Dan kun je je website vanuit Word of iets dergelijks updaten zonder met allerlei programmatjes te pielen.

Joomla is zo'n CMS systeem.

http://www.joomla.org/

Misschien kun je er iets mee.

 
@Multispeed,

Ok ik heb NVU er nu ook op staan (ook nog in het Nederlands) en doet eingelijk hetzelfde als Dreamweaver wat ik de laatste tijd gebruikte. Nu ben ik geen Dreamweaver kenner maar ook in dat programma heb ik nog niet gevonden wat ik wou hebben.

Het grote voordeel van NVU vind ik dat het in verhouding een zeer klein programma is en nog gratis ook. Zal dieper graven en kijken wat het allemaal kan. Of het ook datgene wil doen wat ik zoek.

Rechtstreeks file editeren op de site gaat prima maar een link volgen in de editor lukt mij nog steeds niet.

@DRZ,

Ja ook Joomla ben ik al tegengekomen op de zoektocht maar dat werkt met PHP waardoor je ook alles kunt editeren zonder een local site op de pc.

Het nadeel is dat het gehele systeem op de website aanwezig.

 
En ja hoor NVU doet wat ik graag wilde dus dat lijkt veelbelovend.

Zit nog met een error bij het inloggen via FTP

Schijnbaar logt NVU meer dan 1 keer in omdat ik de melding krijg:

530 Sorry, You may not login more then X times.

Maar daar zullen we ook wel wat op vinden.

Nu nog wat plugins erbij laden en dan denk ik dat ik gevonden heb wat ik zocht.

Bedankt Multispeed..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan