Wie wil mij even helpen?

Die rijdt gewoon op de nimfen af. :biggrin:

 
Net als alle anderen!  :biggrin:

 
Maar even terug "on topic" het probleem waar ik dit onderwerp mee gestart ben lijkt opgelost!

Ik had het al eens meer gelezen, maar nog nooit gedaan, de router op een ander kanaal zetten....

Dit heb ik afgelopen zaterdag gedaan, niet meer op auto, maar een vast kanaal, en verrek, de rare problemen die ik voorheen had, zoals pagina's die nauwelijks te laden waren, en meldingen als "internet explorer werkt niet meer' zijn als de noorderzon verdwenen??? 

Ik weet niet of dit klopt, maar blijkbaar kan een router doordat hij blijft zoeken naar een goed kanaal doordat deze op auto staat deze vreemde dingen veroorzaken. :stupid: 

Ik heb nog nooit iets begrepen van netwerken, en dat verandert ook nu niet. :biggrin:

Ohja, op de slecht bereikbare plekken nu een goede draadloze verbinding.

 
Hoi Schipper: wat bedoel je met " vast kanaal"...?

Statisch ip, ipv dynamisch ?

Want ik snap er ook weinig van, en zou het graag beter begrijpen.

Ikzelf ben aan het rommelen met onze nieuwe glasvezel aansluiting, waarbij de diverse providers allebei verschillende mogelijkheden aanbieden, maar ook bepaalde zaken blokkeren, en ik daar absoluut geen verstandig advies over kan krijgen, van de figuren, die technische klanten service geven.  :huh: vr.gr. George

 
@freggel

automatisch is niet helemaal juist die term moet meer zijn "je zet me aan en ik zoek alleen op dat moment een kanaal met de minste kans op storing"

komt er dus iemand bij dan kun je een probleem krijgen

deze is dan weer weg als jij je wifi reset

mooi programma hier voor is INssder van een website halen die niks met tonic te maken heeft aub.

deze laat je draaien op een pc/laptop die een draadloze kaart heeft (en die werkt) en dan kun je zien welke netwerken bij je in de buurt zitten ,welk kanaal die gebruiken en hoe sterk ze zijn.

je zoekt het minst drukke stuk en knalt op dat kanaal je eigen.

 
Dank Sat-ed, je uitleg aan @Freggel werkt voor mij ook verhelderend. gr. George

 
"Helaas is het gebruik ervan niet langer gratis"

:eek:

u hebt gelijk

 
Hoi Corneetje,

Kijk hier maar eens naar, deze heb ik gekocht, staat nu in het huis van zoonlief en connect probleemloos

met mijn eigen netwerk hier in huis (of andere netwerken hier uit de buurt hahahaha). Op de router zitten ook twee lan poorten dus daar kan hij zijn playstation en computer aanhangen. Is misschien niet goedkoop maar werkt wel super.

https://www.alfa.com.tw/products_show.php?pc=28&ps=238

B.

 
Was ik al bang voor dat jij deze zou kopen. ;) 

Ik kom nog wel eens kijken naar de werking.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan