Wie wilt me helpen : VPN oplossing

H

HAWKEYE

Ik zoek een betaalbare oplossing voor VPNen... Bijv. via Linux.

Ik wil via @home kabel internet een VPN sessie kunnen opzetten tussen 2 Linux machines of eventueel Windows 2000 servers. Voorkeur Linux i.v.m. licenties.

Zodat ik via VPN met encryptie de netwerken kan koppelen tussen 2 locaties...

Ik ben bezig geweest met diverse oplossingen maar tot op heden krijg ik er geen enkele aan de praat...

Kan/wil me iemand helpen in deze richting?

HAWKEYE

 
Hangt ervanaf wat je wil hebben.

Makkelijkste als je zelf in een windows omgeving zit is w3k server of 2003 server in te zetten. die hebben RAS aan boord waar je PPTP mee kunt doen. Kan ook met Linux maar de standaard implementatie zit geen mchap2 in. Dit is de enige versie die je moet gebruiken. rest is niet veilig (van PPTP!).

IPSEC kan ook maar is lastig op te zetten.

Als je toch linux wil hebben moet je lastige zaken doen om pptp te gebruiken. meestal moet je de kernel herkompileren en dat is voor het gros van ons niet weggelegd. En in dit geval is het vinden van de juiste PPTP patch erg lastig. Heb er een keer of wat mijn bak mee verkloot helaas.

Er is ook nog een optie voor linux waarbij je ssl kunt gebruiken. dan remapt hij een lokale port bij jou naar de remote server over een secure ssl kanaal.

eerst effe proberen voordat je licenties aanschaft natuurlijk :)

JC

 
Laatst bewerkt:
Ik heb het aan de praat gekregen met IPSec en Linux... Hehehhe... en ik begrijp het ook nog...

Is echt kicks... kost dus nu geen licentie :)

Was wel veel lezen...

Nu nog zorgen dat ik rechtstreeks met een WIn2000/XP IPSec Client kan inloggen op de VPN... dat lukt nog niet.... 15 pagina's tutorial ;)

HAWKEYE

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan