Wie wordt nu minister president?

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.642
Waarderingsscore
304
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Waar gaan we naar toe. Wordt het weer vvd?
 
Hopelijk niet maar het ziet er wel naar uit.
Of PVV moet echt de grootste worden. Maar daar wil niemand mee samenwerken dus tja...

Ik zou dan nog liever Omtzigt hebben dan Timmerfrans, sowieso en zeer zeker geen D'66.

We zullen het gaan zien.
 
Katja Schuurman?

Het zal mij een worst wezen, mooie praatjes op voorhand, maar daarna...
 
Jongens, ik ga MP worden! ...u kunt mij met een jaartje terugvinden op de bahama's.. :biggrin:
 
Ik denk nu een vrouw.
Maar ik hoop toch iemand anders.
 
Zolang het maar geen elitaire club van de VVD gaat worden, ook al is deze dame wat anders van plan, een partij gooit zijn idealen niet zomaar overhoop ook al staat er een andere leider aan het roer.....
Het wordt dan gewoon weer 4 jaren zoals we de laatste 13 jaar al gewend zijn, veel gekwaak, iedereen die mooie oplossingen kan bedenken maar niemand die de zaak durft op te pakken en aktie onderneemt..
Verantwoordelijkheden nemen is iets wat de laatste 13 jaar echt niet gebeurd is, ik weet wel dat als ik zo zou werken, mijn werkgever me uit zou nodigen voor een gesprek en als er binnen een korte tijd (geen 13 jaar) geen verbetering is, ik voor 100% de vraag krijg of een 'Omtzichtje' (funktie elders) niet iets voor me kan zijn.
 
Als zij andere plannen heeft wordt ze gelijk terug gefloten.
 
Nja alles beter dan Timmerfrans wat mij betreft, dat hoort zich heel sociaal aan, maar gaat ons feitelijk bakken met geld kosten. Leer me die gast niet kennen.
Liever ook geen VVD maar dan blijft er weinig over. Omtzigt en andere partijen gaan het vrijwel zeker niet redden zonder een van die twee.
Als Omtzigt flink wat in de melk te brokkelen krijgt is er misschien ook nog wel wat hoop om die twee weer wat in het gareel te houden.

Maar gezien eerdere ervaringen met verkiezingen, zeker omdat nu veel mensen strategisch gaan stemmen uit angst voor de PVV in de regering, hou ik mijn hart vast.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Ik zeg dat Babes Billen en Borsten het aangezicht gaan worden de aankomende regeringsperiode!! :biggrin:
 
De voorlopige uitslag is binnen! PVV 35 zetels….
 
Oei wordt het Wilders?
 
Ik denk het wel @janblues .

Nou nog een coalitie voeren.
 
Geen idee of het Wilders wordt. Zou alsnog Dilan ook kunnen worden als Wilders iets wil inleveren om de VVD te winnen.
Ik ben heel benieuwd wat de onderhandelingen gaan brengen.

1 ding zou ik absoluut onacceptabel vinden en dat is als ze doen alsof en dan zogenaamd niet samen kunnen werken en dan een meerderheid over links gaan maken.
Schijnt ooit in '77 gebeurt te zijn maar ik vind dat kiezerbedrog.

Overigens Jette en Timmerfrans bijzonder slechte verliezers, met name Timmerfrans.
Van Denk had ik dat wel verwacht.
 
Wilders lijkt me vrij sterk, zijn toch een hoop niet blij dat hij de grootste partij is geworden.
 
Tja, het blijft lood om oud ijzer. Vorige keer waren een hoop anderen weer niet blij dat VVD het grootste werd. Zal altijd zo blijven in een democratie.
Gaat er om hoe je er dan mee om gaat. En dan laat GL-PvdA zich wel als een bijzonder slechte verliezer zien door zich zo onverdraagzaam en zelfs demoniserend op te stellen. Bij de demonstranten werden degenen die op de PVV gestemd hadden voor racisten uit gemaakt.
En dat terwijl er dus nog geen woord gesproken of geregeerd is. Bijzonder voorbarig en erg gevaarlijk ook, dat hebben we bij Fortuijn wel gezien.
Als je het dan zo hoort vraag ik me af wie er gevaarlijker is, een onverdraagzame demoniserende partij, of een partij die iets onverdraagszaams in het verkiezingsprogramma heeft maar dat niet uit voert of niet kan uitvoeren? En ook nog eens veel sociale standpunten a la SP heeft?

Hij als premier lijkt me ook sterk. Maar de VVD is ook een smiechtenpartij zo blijkt wederom maar eens.
Afwachten verder.
 
De VVD blijkt en stel lafaards te zich welke zich gaat verschuilen achter de uitslag, het is al jaren niet anders geweest met die elitaire club.
Even los van de uitslag waar ik ook niet blij mee ben en me afvraag of het goed is voor Nederland, is het inderdaad lood om oud ijzer, vanuit de zittende club kwam ook niets goeds.
 
@Tech , in de EU is er een partij wat heet Partij van de Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa.
Daar zitten de VVD en D66 in samen met de belgische OpenVld en MR.
Zij vertegenwoordigen het liberalisme voor zowel links als rechts en willen verandering in europa.

Wat heeft dat nu te maken met de Nederlandse politiek? Nou, als conservatief het voor het zeggen krijgt (PVV) dan is dan een enorme smet op de CV van Mark Rutte waardoor hij zijn baantje mis kan lopen als staatssecretaris van de NAVO.
Aangezien Mark nog steeds een dikke vinger in de pap heeft bij de VVD en er nogal wat oud zeer is tussen hem en Wilders, want marktje had gezworen om hem en zijn partij politiek dood te maken na kabinet Rutte-1 in 2012, heb je een hele grote kans dat Markje met zijn onmetelijke ego omwille van zijn eigen persoon de boel loopt te frustreren, ten koste van een heleboel burgers die het steeds zwaarder krijgen in Nederland.
(ongeacht afkomst, religie, kleur)
Want weet je nog? Wilders liet het minderheidskabinet klappen omdat de VVD een andere koers wilde gaan varen dan was afgesproken in het regeerakkoord. Wilders was daar op tegen want afspraak is afspraak, en trok de strekker uit dat kabinet, tot grote woede van Rutte.

Ga er maar vanuit dat er nieuwe verkiezingen komen en dat de VVD kleiner gaat worden dan D66 nu met haar 10 zetels, want zo'n onbetrouwbare club is geen enkele stem waard.

Toegevoegd: Wanneer de conservatieven het voor het zeggen gaan krijgen in Europa, dan loopt het liberalisme spaak en komt er geen verandering in de EU.
De EU bevolking wil geen verandering, maar een klein clubje mensen dus wel dus dat wordt geforceerd....gevolg, een enorme puinhoop in de EU met hogere prijzen, achterlijke regeltjes en een ideologie wat 100 jaar geleden al spaak liep maar weer nieuw leven wordt ingeblazen.
 
Laatst bewerkt:
Tja eerlijk gezegd ben ik wel blij met de uitslag. Ik ben normaliter echt geen PVV stemmer, maar je ziet wel wat er gebeurt als je weer op de bekende partijen stemt.
Geen hond wil Timmerfrans aan het roer en de VVD? Die doet wat de VVD altijd doet, liegen en bedriegen en meer van hetzelfde.
Er moest wel iets gebeuren en er was maar 1 partij die groot genoeg kon worden om die hele club ongein eindelijk eens aan de kant te gooien om niet -weer- hetzelfde te krijgen of meer ellende.
Schijnbaar hebben dus zo'n 1 a 1,3 miljoen mensen hetzelfde gedacht. Want de PVV krijgt normaliter altijd wel rond de miljoen stemmen, maar nu dus het dubbele. En dat is echt niet vanwege zijn extreem rechtse standpunten, maar wel vanwege migratie en vanwege zijn linkse standpunten. Want ze noemen de PVV extreem rechts maar hij is linkser als sommige mensen denken op veel punten.

@Dr.Z Wilders trok de stekker er uit omdat er, gezien Centraal Planbureau berekeningen, meer bezuinigd moest worden en hij wilde dat niet ten koste van alles. Maar ondertussen had hij wel al het kabinet meerdere keren in verlegenheid gebracht door zich overal mee te bemoeien. En we herinneren ook nog wel het Polen meldpunt uit die tijd. De VVD wilde dus geen andere koers varen, maar extra bezuinigen, meer dan was afgesproken.
Wilders wilde o.a. dat geld weghalen bij steun aan Griekenland en ontwikkelingssamenwerking en dat botste dus met de rest en kwam ook niet meer goed.
Helaas kon nadien de VVD nog eens beginnen en nog eens en nog eens. De mensen zijn het spuug en spuugzat dus die proteststem op de PVV nu verbaast me echt helemaal niet.

En wat zie je meteen gebeuren, zonder dat er ook nog maar 1 woord gesproken is, VVD die zich niet gedraagd, PvdA-GL (met name Timmerfrans) die meteen beginnen te demoniseren en aan bangmakerij doen. En we kennen allemaal de gevolgen van dat soort gedrag door andere partijen.
Zoiets maakt mij banger voor dat soort extreem linkse ratten dan voor een rechts PVV met links gedachtengoed.
En ik noem die anderen juist extreem linkse ratten omdat dit rattengedrag is wat niet past bij fatsoenlijke linkse partijen. Anderen vinden het ook niet leuk maar nemen hun verlies tenminste met fatsoen.
Behalve Denk, maar oke dat was te verwachten.

Ik ben ook bang dat het niet gaat lukken, dat ze de PVV gewoon laten vallen en er nieuwe verkiezingen gaan komen. Echter denk er dan wel aan dat er een zeer groot risico is dat de bevolking nog veel kwader zal worden (want ze zijn nu al boos op de VVD) met als gevolg dat de PVV nog eens veel groter kan worden, met alle risico's van dien.
Want kunnen VVD en NSC hem nog wat in toom houden. Als hij dadelijk een overgrote meerderheid heeft dan wordt dat veel en veel moeilijker.
Partijen moeten eens wat beter gaan nadenken en in het landsbelang dan in partijbelang.

We hebben recent in de Benelux (bestaat dat nog? Ja dat bestaat nog!) een mooie afspraak gemaakt. Als dat op deze kleine schaal kan, dan kan dat ook in Europa. Daar hebben we geen miljoenen kostende EU voor nodig, dat kan ook gewoon in EEG formaat, zonder geforceerd een VS van Europa te bouwen.
Ik ben zoals met het referendum nog altijd voor een Nexit en terugkeer naar de EEG. Maar ze draineren en vertragen alles zo lang, doen alsof de EU al vanaf 1957 bestaat terwijl het 1992 is, want de EEG is geen EU. Straks is de nieuwe generatie alle fouten en onzin van het verleden vergeten en dan hebben ze toch weer hun zin.
Zo gaat het al decennia lang.

En men luistert al decennia lang niet, dus ik ben normaal niet zo, en normaliter zou ik nooit PVV gestemd hebben, maar het kon deze keer niet anders. En als hij nu niet kan proberen dan flik ik het de volgende keer weer. Gewoon omdat ik absoluut even weg wil van al die gezapige zooi van VVD, Pvda, D'66, GL, CDA en zeker ook CU die weinig christelijks heeft laten zien tijdens hun mede regeer periode.
Weg van die gevestigde orde die doet wat zij belangrijk vinden in het partijbelang en niet in het landsbelang, geen visie hebben.

En ja natuurlijk liet Rutte de boel klappen omdat ie wist welk baantje hij kon krijgen en dat was nu gunstig want dat kon nu ook nog eens op migratie, iets waar de VVD goed in is en ook al 12 jaar beloofd en niets aan doet en telkens de anderen de schuld van geeft dat het niet lukt.
Welnu, deze keer eens mis geschoten. Net goed!
 
Die Timmerfrans is nu al de boel aan het belazeren.
Hij zegt:
Dat de pvda een grote sprong vooruit heeft gemaakt niet is te danken aan zijn populariteit.
Net nadat bekend werd dat meer dan de helft niet op hem heeft gestemd.


Lijsttrekker van GroenLinks-PvdA Frans Timmermans denkt niet dat het lage aantal stemmen voor hem te maken heeft met zijn populariteit, maar doordat “men soms nog behoefte had om op mensen te stemmen die uit de eigen bloedgroep komen”. GroenLinks en PvdA deden deze verkiezingen voor het eerst mee met een gezamenlijke lijst.

Wat een zeveraar. Het draaikonten begint.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan