wifi g3/g4

humana

Sr. Member
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
316
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
57
hallo

ik heb mij een camper gekocht van 2008
en er zit een tv met schotel op nu wil ik mijn
Dreambox 800 HD Se SR4 Sunray Met Wifi
nu wil ik onderweg ook internet bij hebben
als het kan via wifi punten of/en g3/g4
wat moet ik hier voor aanschaffen
zodat ik er telefoons en tablet en laptop en tv op kan gebruiken

ik heb dit gevonden maar weet niet of dit werkt en genoeg is
voor de dreambox
Alfa Network Wi-Fi pakket

Het Alfa Network Wi-Fi pakket bestaat uit de Alfa Network R36 3G/Wi-Fi router en de Alfa Network Tube-U (N) 8dbi outdoor Wi-Fi antenne. De outdoor Wi-Fi antenne pikt het Wi-Fi-signaal op en verstuurd het middels een 5m lange USB-kabel naar de R36 router. Deze router stuurt het internetsignaal weer draadloos verder naar uw draadloze apparaten. Zo wordt er een beveiligde hotspot gecre?erd binnen het netwerk van bijvoorbeeld uw camping of in een jachthaven.

De Alfa Network Tube-U (N) met de Alfa Network AOA-2409TF 2.4GHz 9dBi Omni Antenne is een 9dbi antenne en de antenne van de Alfa Network R36 is een 5dbi antenne. De Tube-U (N) heeft in open veld een bereik van wel 1,5 km en de antenne van de R36 cre?ert een eigen hotspot in een straal van wel 100m. De 5dbi antenne van de R36 is ook te vervangen door de een 9dbi antenne voor het cre?ren van een grotere hotspot. De router werkt op 12 volt en is dus ideaal om op reis mee te nemen.

LET OP! Het is heel belangrijk de meegeleverde handleiding (die ook als download te vinden is in uw account) goed te lezen en elke stap zorgvuldig uit te voeren. Wanneer er ??n stap niet op de juiste manier wordt uitgevoerd is het mogelijk dat er geen verbinding gemaakt wordt.


Inhoud Alfa Network Wi-Fi pakket:

1x Alfa Network Tube-U (N) + Alfa Network AOA-2409TF 2.4GHz 9dBi Omni Antenne incl. 5m USB-kabel
1x Alfa Network R36 3G/Wi-Fi 12v router
1x Zuignapbevestiging
heeft iemand hier toevallig ervaring mee??

met vriendelijke groet
humana
 
nou heb ff contact gehad met de firma die ze verkoop en het word bijna de zelfde
maar dan met een vaste opstelling en een losse dongel voor de 3g
die in de modem kan

Samson Media Wi-Fi pakket
Samson Media Wi-Fi pakket
Samson Media Wi-Fi pakket Samson Media Wi-Fi pakket Samson Media Wi-Fi pakket Samson Media Wi-Fi pakket Samson Media Wi-Fi pakket

Merk: Samson Media Samson Media
Model: SMWP
Beschikbaarheid: Op voorraad
Prijs: €194,95
Aantal:
- of toevoegen aan -
Verlanglijst
Product vergelijk
0 beoordeling(en). 0 beoordeling(en). | Beoordeel
More Sharing ServicesDelen Share on emailShare on print Share on facebook Share on twitter
Omschrijving Beoordelingen (0) Bekijk ook... (4)

Het Samson Media Wi-Fi pakket is bij uitstek geschikt voor permanente montage op bijvoorbeeld de caravan of camper. Middels de handige klapvoet is de antenne neer te klappen tijdens het rijden en omdat de techniek binnen in de caravan of camper zit, ook nog beschermd tegen diefstal.

Op campings of in jachthavens het gebruik van Wi-Fi veelal niet optimaal. Of het signaal is zwak op de achterste plaatsen of het is alleen beschikbaar in de buurt van de receptie of in het restaurant. Om van dit probleem af te zijn hebben wij de 'Samson Media Outdoor Wi-Fi 1' ontwikkeld en het Samson Media Wi-Fi pakket samengesteld. Deze slanke buitenantenne pikt het Wi-Fi signaal op van het campingrestaurant of havenkantoor en versterkt het vervolgens voor uw gebruik. De Outdoor Wi-Fi 1 is de ideale antenne om het externe Wi-Fi signaal te versterken, zelfs op de moeilijkste plekken.

Buitengebruik
Waar andere Wi-Fi antennes, of in ieder geval delen, vaak gemaakt zijn van PVC-C, is de Samson Media Outdoor Wi-fi 1 gemaakt van hoogwaardig ABS. Kenmerkende eigenschappen van ABS zijn de hoge sterkte en slagvastheid, wat betekent dat hij tegen een stootje kan. Ook bij lagere temperaturen blijft hij, in tegenstelling tot PVC-C, zijn sterkte behouden. Daarnaast is voor het gebruik van een buitenantenne van belang dat hij tegen water kan. Door de materiaalkeuze en het gebruik van hoogwaardige lijm is de antenne waterdicht en (zout)waterbestendig. Met deze kennis kan de Wi-Fi antenne dus in weer- en wind buiten gebruikt worden.

Functionaliteit
De Outdoor Wi-Fi 1 is, naast zijn weersbestendigheid, uitgebreid getest op het gebied van bereik en gevoeligheid. Zo min mogelijk obstakels tussen de antenne en het externe Wi-Fi signaal zorgt voor het beste ontvangst. Het is dus aan te raden de antenne op een redelijke hoogte plaatsen. Optioneel zijn de steunen inclusief zuignap zodat de antenne op of aan de zijkant van bijvoorbeeld de caravan geplaatst kan worden.

Ontvangst
De Samson Media Outdoor Wi-Fi 1 is een omni-antenne, wat wil zeggen dat hij uit alle richtingen signaal kan ontvangen. Om u een indicatie van het bereik te geven hebben we antennes in verschillende omgevingen getest. De meest optimale situatie, omhoog gehesen in de mast van een boot en op open water, leverde een maximaal bereik van 2 kilometer op! Bij tests in een campingomgeving was het mogelijk een signaal op te vangen wat tussen 1 en 1,5 kilometer van de antenne verwijderd was.

Inhoud
De Outdoor Wi-Fi 1 wordt geleverd met een Alfa Network Wi-Fi adapter en moet aangesloten worden middels een coax-kabel met SMA-connectoren. De antenne wordt geleverd inclusief 5 meter coax-kabel. Afhankelijk van het gebruik van de antenne kan er gekozen worden voor een langere kabel. Wanneer u een keuze heeft gemaakt qua lengte wordt deze door ons waterdicht bevestigd aan de antenne.

De meegeleverde Alfa Network Wi-Fi adapter is bijzonder compact vormgegeven (formaat USB-geheugenstick), zeer licht en gebruikt slechts weinig stroom. Deze is vervolgens middels USB aan te sluiten op een door u gekozen apparaat. Beide antennes hebben geen externe voeding nodig maar worden gevoed door de USB-aansluiting.

Hotspot
De antenne inclusief adapter dient middels USB aangesloten te worden op een geschikt apparaat. Voor laptops is dit geen probleem, in tegenstelling tot smartphones en tablets. Om deze draadloze apparaten toch gebruik te kunnen laten maken van de Outdoor Wi-Fi 1 is het aan te raden de Alfa Network R36 3G/4G/Wi-Fi-router te gebruiken. Deze 12 volt mobiele router cre?ert een eigen netwerk zoals u dat thuis ook heeft maar dan binnen het netwerk van de camping. De camping of haven verstuurd het Wi-Fi signaal naar de antenne die u vervolgens middels USB op de router kunt aansluiten. Deze router stuurt vervolgens het signaal versterkt en draadloos door naar de mobiele en draadloze apparaten die toegang hebben tot de zojuist gecre?erde hotspot. Er hoeft geen PC aan te pas te komen omdat de configuratie via Wi-Fi wordt voltooid op de mobiele telefoon, tablet of smartphone. Op deze manier kunnen er paswoorden worden ingesteld of een datalimiet voor 3G worden toegekend.

Alles bij elkaar is de Samson Media Outdoor Wi-Fi 1 de oplossing voor het gebruik van Wi-Fi op vakantie, zowel op de camping als op de boot.

Ook wij vinden duurzaamheid belangrijk. De antennes zijn zo gemaakt dat deze te repareren zijn wanneer deze kapot gaan. Wanneer dit helaas het geval is, laat het ons weten en wij zullen het repareren. Wanneer u zelf gaat proberen het defect te verhelpen en hierbij de antenne openmaakt, vervalt de garantie en kunnen wij niets meer voor u doen.

Specificaties

geschikt voor USB 2.0, backwards compatible met 1.0, 1.1
geschikt voor WiFi standaards 802.11b/g/n
MIMO (Multiple Input Multiple Output) op de 2,4Ghz
ondersteunt WPS
Super High-Power met maar liefst 30 dBm - Wi-fi voor long-range gebruik
High Speed TX data overdracht tot max. 150Mb/s
Dynamische data rate scaling op 1, 2, 5,5 en 11Mb/s voor 802.11b en 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48 en 54Mb/s voor 802.11g
Ondersteunt wireless data encryptie met 64/128-bit WEP, WPA, WPA2 (TKIP met IEEE 802.1x) en AES functies
Indicatie van Wi-Fi bereik: gemiddeld 1 tot 1,5 km. bij relatief open terrein.
Kabels te verlengen op diverse manieren, deze zijn hier te vinden.
Automatische installatie en diagnostische tools
Plug-and-Play - eenvoudige en snelle installatie

De inhoud van het Samson Media Wi-Fi pakket:

1x Samson Media Outdoor Wi-Fi antenne
1x Alfa Network R36 mobiele 12v router
1x Samson Media koppelstuk
1x Scout neerklapbare antennevoet
1x Solara enkele dakdoorvoe

met vriendelijke groet
humana
 
Naar welk land ga je want buiten een dongle met router zal je ook een internet prepay/abbonement moeten hebben .

Gr Jaap.
 
Succes Jaap.
 
Ik zelf heb een draytek vigorfly 210 router dan daaraan een dongle <huawei E220>deze heeft 4 uitgangen ,een ervan hang ik de dreambox aan via wifi van de draytek connect ik met mijn gsm-laptop ed .
In Nederland gebruik ik Bliep kost 50 cent<onbeperkt datagebruik> per dag en is een prepay je kan ook meer snelheid hebben dan betaal je 1 euro per dag en kan je per dag uitzetten/aanzetten<www.bliep.nl>.
Bliep maakt gebruik van het T-Mobile netwerk.
Als je thuis een inhome server heb kan je deze goed aanspreken ik heb ongeveer 1 keer per 5 uur even dat mijn beeld stilstaat maarja das te doen.

Succes Jaap.
 
verbruikt het veel data voor beeld te krijgen en te houden
ik heb een Abbo op vodafoon met 2 Gb aan data
en ik blijf hier in Nederland langs de kust
nu moet ik ff kijken hoe ik de dream op 12 volt aansluit zit nu nog op 220

groetjes humana
 
2GB is genoeg maar vodafone kennende zou ik het wel in de gaten houden.
Om alleen te sharen met je homeserver is het zeker voldoende maar pas op met even kijken via je smartphone en tablet vandaar dat ik Bliep gebruik.
De clone 800 de je gebruikt heeft al 12 volt en geen 220<vandaar de adapter ertussen die hem van 220 naar 12 volt zet> dus stekkertje maken en in de sigarettenaansteker duwen en hopla hij werkt.

Groetjes Jaap
 
oke dat is mooi werk ben nu navi aan het inbouwen met carkit
en dan ff kijken of ik een kabel kan maken
smartfoon zit ook 2 gb op en tablet gaat niet mee wel laptop maar die wil ik alleen gebruiken op een wifi punt maar bedankt voor de info kan altijd nog ff kijken voor bliep
mocht het nodig zijn
 
Bliep moet je een simkaart kopen kost 1 euro en das ook al tegoed dus kost niks ,deze word gratis thuis gestuurd en duurd ongeveer 3 dagen verder kan je via een app op je telefoon de kaart per dag uitzetten als je hem aan hebt staan blijft hij online tot je hem afzegt.

Gr Jaap.
 
bijna klaar met de navi en carkit moet nog een aardekabel trekken en weg werken
morgen verder dan de dream en hoop dat mijn wifi met modem binnen komt
kan ik daar mee verder
groetjes humana
 
wel warm om het klaar te maken zit het ook nog tegen met de schotel
zit een vol automaat schotel op maar krijg het niet voor elkaar word nog ff knoeien
en donderdag krijg ik het wifi pas grrr

groetjes humana
 
ff naar de camperboer geweest voor de schotel
die belde met de leverancier en ja hoor zit er een black box achter met software voor de schotel daar moet nieuwe software in
dus dat word na de vakantie dat hij word opgestuurd
maar goed ik hoef niet verder zoeken heb 19.2 en 23.5 handmatig
nu het wifi gedeelte nog en gaan met die banaan hihi

groetjes humana
 
heb de set inmiddels binnen en getest maar krijg het niet goed aan de loop
het router gedeelte werkt prima en er een wifi verbinding mee op zet maar
de dongel krijg ik met geen mogelijkheid aan het werk dus het simmetje wat ik in de dongel wilde gebruiken zit nu weer in de tablet en heb daar een hotspot van gemaakt
en dat werkt ook dus denk dat de dongel niet goed werkt met de alfa netwerk router
dus de sunray werkt nu goed met internet maar moet nu nog ff nieuwe software in de black box van de automatische schotel hebben

groetjes humana
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan