WIFI reorganisatie

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
2.319
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
Locatie
Veluwe
Het is hier een zooitje op Wifi gebied, en dit wil ik gaan reorganiseren.

Ik wil drie WIFI routers plaatsen of hernoemen:

Wlan 1: ip 192.168.1.1 inlognaam: hangslot wachtwoord: 1234
Wlan 2: ip 192.168.1.2 inlognaam: hangslot wachtwoord: 1234
Wlan 3: ip 192.168.1.3 inlognaam: hangslot wachtwoord: 1234


Is het mogelijk om de volgende configuratie te maken, of loop ik dan tegen conficten aan?

Kan ik verschillende standaards door elkaar gebruiken? Ik heb een nieuwe router op het oog die 802.11ac ondersteund, de oude kunnen dat nog niet.
die zitten dacht ik nog op 802.11n
 
3 Routers in dezelfde range ???? Wat wil je bewerkstelligen... Sommige Routers als AP gebruiken of om de range te vergoten of zo...
 
Klopt, ik wil overal in en rond het huis perfecte ontvangst.....
 
Je kan dan tegen problemen oplopen. Niet vanwege SSID of usernaam en wachtwoord. Die kun je hetzelfde houden. Je kunt ook de routers in dezelfde range zetten, dat gaat naadloos in elkaar over.
Daarbij is het wel verstandig verschillende kanalen te gebruiken.

Het probleem kan gaan liggen het verschil in verbinding.
De 802.11ac is een 5 Ghz frequentie.
De 802.11n dus niet.
Dat kan leiden tot hakkel-takkel verbindingen, oftewel continue wisselende verbinding van je apparatuur tussen die twee types routers.

Dat zou echter eenvoudig te voorkomen moeten zijn. Als ik me niet vergis zijn die 802.11ac routers toch ook backwards compatible?
Of heb je er eentje die dat niet is en dus geen 802.11n aan kan? Anders zet je gewoon die 802.11ac uit en zet je hem strict op 802.11n en dan zou het moeten werken.

Het zou trouwens zomaar kunnen zijn dat het sowieso goed werkt, zou je moeten testen. Maar v.w.b. usernaam, wachtwoord en SSID hoef je jezelf geen zorgen te maken.

Het zou misschien wel handig kunnen zijn (indien mogelijk) de twee andere routes in repeatermode te gebruiken.
 
@Black Tiger, bedankt ik ga het dit weekend proberen en zal het resultaat hier neer zetten.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan