WiFi werkt niet meer...

Windows 7 zoekt automatisch na installatie naar de beste en uptodate drivers. Dit ken en tijdje duren maar geduld is en schone pc.

Drivers voor specifieke randapparaten moeten met de bijbehorende software geinstalleerd worden waar je hierbij moet opletten bij usb devices  eerst de software instaleren , voor de zekerheid na installatie rebooten en dan pas het device plaatsen.

Succes

 
nicewithice zei:
Overigens, zal ik voor elk hardware de originele software installeren of is die van Windows 7 OK ?
Beter is het om de originele drivers van de fabrikant te installeren. Ik heb bijvoorbeeld veel problemen met mijn soundkaart en moederbord gehad omdat bepaalde toepassingen en drivers ontbraken. 

 
Kan allebei, ligt er een beetje aan. De drivers van Windows 7 zijn over het algemeen nieuwer dus die kun je dan vaak beter gebruiken als tenminste geen uitroeptekentjes of vraagtekentjes in je apparatenbeheer komen.

Van de andere kant... als je tegen problemen aan loopt zoals Parabolica had, ja dan zijn originele drivers misschien beter, maar dan wel van de site van de fabrikant halen en niet van de CD die je misschien er bij had, want dat is inmiddels te oud.

Ook als je bepaalde functionaliteit van je geluidskaart mist, kan dat weer terug komen bij het installeren van originele drivers.

Zolang je maar zorgt dat het nieuwe drivers zijn als het even kan.

 
Probleem opgelost. Ik heb een TP Link wireless adapter in mijn PC, en had de originele software en de drivers geinstalleerd , blijkt nu dat die toch wel met het windows 7 programmatje in de knoop lagen. MAW ik had dus eigenlijk 2 maal een internet verbinding vermeld staan in mijn taskbar, de originele windows 7 en diegene van TP link. Ik heb de software dus verwijderd en enkel de drivers laten staan, werkt perfekt !

 
Dat kan ook zo maar gebeuren en dat W7 daardoor gaat flippen. Gelukkig vind je de problemen ook en los je het ook op. ;)

 
Yep, dit kon ook wel eens in XP voor komen. Een andere optie is om de Wifi service van Windows uit te schakelen, dan kun je gebruik maken van je driver. Maar ik zou ook de driver verwijderd hebben als die niets extra's zou bieden. Hou niet zo van services uitschakelen als het niet hoeft. :)

Mooi dat je de oplossing gevonden hebt! (Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan