Ik denk dat hij het volgende bedoelt.
Willem is een lid van het koningshuis, heeft op kosten van de staat (zijnde wij burgers) zijn opleiding betaald gekregen, idem met zijn auto en zijn reizen etc.
Als je daarnaast nog bekijkt hoeveel miljoenen hij per jaar krijgt (toen ie jonger was waren dat enkele tonnen) alleen maar omdat hij lid is van het koninklijk huis, en je weet dus dat wij allemaal daaraan meebetalen, zonder dat hij er iets voor hoeft te doen, nou dan zou je hem een parasiet kunnen noemen.
Ja hij is wel bezig met zijn waterhuishouding en andere zaken maar ook daar krijgt ie apart voor betaald want dat is werk.
Iemand die dus tegen het koningshuis is zal hem dus een parasiet noemen.
Ik ben zelf niet specifiek tegen het koningshuis, maar wel tegen die enorme onderhoudskosten, waar mijns inziens ook flink op bespaard kan worden.
Enkele tonnen per jaar zijn veel meer dan genoeg, dat hoeven geen miljoenen te zijn.
Daarnaast lijkt het me dat die besteding omlaag kan als de leden van het koninklijk huis werk hebben gevonden, dus zelf netjes geld verdienen net als iedereen.
Wat mij betreft mag alleen dan de regerende persoon, dus koning of koningin een "uitkering" krijgen van 1 of 2 miljoen per jaar.
Wil men daar niet mee akkoord, dan prefereer ik ook een republiek. Een koninkrijk werkt namelijk vrijwel hetzelfde als een republiek, zitten niet zo heel erg veel verschillen in. Hoofdzakelijk beslissen toch eerste en tweede kamer wat er gaat gebeuren en niet de koningin.