Win XP

O

osjohn

Hallo

Kunnen jullie Explorer 7 en Messenger 11 op je computer krijgen ??

John

 
Messenger 11? Die bestaat nog niet. Bedoel je soms Mediaplayer 11? Ja die staat hier geinstalleerd, geen problemen mee gehad.

Explorer 7 is ook geen probleem maar die heb ik geblokkeerd omdat ik die niet geinstalleerd wil hebben op mijn pc.

 
Ik heb beide er op staan.

Ik heb Win XP sp2 Engels.

Helemaal geen problemen gehad met installeren.

 
Ik heb IE 7 voor iemand op hun pc(s) gezet, nadat ik eerst ervoor gezorgd heb dat alles up-to-date was.

Daar stond SP2 nog niet op, dus alleen al dat updaten was al een avond tijd..

Die gasten hebben alleen een mobiele verbinding dus vandaar dat ze die dikke download van sp2 maar even niet hebben gedaan.

Dus heb ik die hier maar even aan het ADSL infuus gehangen, en dan nog is het een hele avond werk om dit gedaan te krijgen.

Overigens adviseer ik iedereen om bij zo'n operatie niet te kiezen voor automatisch updaten via windowsupdate.com, maar om dat op de geavanceerde toer te doen.

Dat scheelt je een hoop herstarten om daarna weer opnieuw te updaten, en je kunt ook niet noodzakelijke updates meenemen.

Goed.

Hierna was het geen probleem om ook te updaten naar IE7, sterker nog M$ vind dat dat een noodzakelijke update is en dringt m op die manier dus op aan de wat minder oplettende pc gebruiker.

Nou zijn er best wel argumenten voor IE7.

Maar op deze pc's waar ik het nu over heb, deed dat onding dus gewoon niet wat ie wel moest doen (namelijk werken via een proxy).

Dus was ik genoodzaakt om de upgrade naar IE7 ongedaan te maken.

Wanneer jij problemen hebt met het installeren van een IE 7 en / of een media player, is de kans groot dat je aan de slag bent met een systeem dat niet door de WGA (Windows Genuine Advantage) test komt.

De WGA test is een test die kijkt of je niet toevallig een illegale versie van XP gebruikt.

Volgens M$ word er tijdens die test geen data naar M$ gestuurd met betrekking tot je identiteit, maar dat valt nog maar te bezien.

Je moet namelijk wel een internet verbinding hebben staan en dat betekent dat je te achterhalen bent.

Alleen is het mogelijk dat je systeem niet als "echt" (genuine) word aangemerkt terwijl je er gewoon netjes aan gekomen bent.

Dus.

Check ff of je XP wel "echt" is !

 
Dat klopt Mas3, ik heb Win XP orgn. op een aparte schijf en draait heel goed maar draai ook via een andere windows om alles uit te proberen.

Waarom, veelal krijg ik zoveel toei op de PC dat formateren de fijnste oplossing is en dan niet telkens onze vrienden een nieuwe validatie hoef te vragen.

John

 
Al eens aan een Ghost image gedacht? Dat is ook een fijne oplossing. Gewoon je pc installeren etc. voor zover je hem wilt hebben met o.a. bijv. tools zoals winrar erbij en Total Commander, zeg maar wat je standaard eigenlijk altijd er in wilt hebben.

Dan een ghost image daarvan maken en op cd of dvd zetten.

Als je dan iets verknoeit kun je die image weer terug zetten en van daaruit weer verder werken, ook geen last meer met activeren en validatie etc.

 
Hallo BT, mischien ben ik daar een beetje te dom voor maar ik kan met Ghost niet overweg.

Het is me nog nooit gelukt om met ghost een goede image te schrijven.

Dom he

Groeten John

 
Hou op! Zoals je misschien weet vindt ik mensen in principe niet dom. Niet iedereen is immers even goed op alle vakgebieden. Dat men iets specifieks niet kan wil derhalve dan ook niet zeggen dat men dom is.

Met Ghost heb ik zelf in het begin ook de nodige moeite gehad om te begrijpen wat er allemaal precies gebeurde en hoe ik het moest doen om niks stuk te maken.

Zeker de nieuwere versies van Ghost, dus vanaf 9.0 zijn mijns inziens omslachtiger dan de versies 8.5 en lager waarbij men gewoon alles handig via een diskette kon doen. Met de nieuwe kan men echter wel backuppen naar netwerkdrives en dvd's enzo. Doch feitelijk zouden ze het gemakkelijker kunnen maken dus dat niet alles begrijpelijk is voor iedereen vindt ik echt niet vreemd hoor.

Nu is het misschien wel mogelijk om een handleiding te schrijven, maar als je het echt eens zou willen proberen, zou je het beste eens een testpc kunnen nemen om het daarmee te proberen te backuppen en weer terug te zetten.

Maar als jouw methode ook goed werkt kun je die uiteraard ook blijven gebruiken.

 
Als je van plan bent met de nieuwe ghost aan de slag te gaan heb ik een tip: onmiddelijk vergeten dat idee en met Acronis Trueimage aan de slag gaan.

Is een stuk handiger en werkt veel beter als die nieuwe Ghost versies ook nog.

De mensen van symantec hebben gewoon de oude source weg gegooid en bij een ander bedrijf nieuwe gekocht, en das dus bagger. Ik krijg hem op mijn pc niet eens zonder gekloot geïnstalleerd.

Ik gebruik nu Trueimage en dat bevalt veel beter, als je de workstation versie pakt zitten er nog handige netwerk tools bij ook voor als je over het netwerk wilt imagen.

 
Activ, dat zal ik eens proberen, met Ghost kreeg ik lange tenen en lukte gewoon niet.

Bedankt

John

 
Hallo

Zou het kunnen dat explorer 7 sneller is met de beeldopbouw dan de expl.6 ?

John

 
Zou kunnen, is mij nooit echt opgevallen maar ze hebben op dat stuk wel flink zitten sleutelen.

De beeldopbouw is i.i.g. anders, het is nu bijv. ook mogelijk om in of uit te zoemen op een pagina.

Dat doe je door ctrl in te houden en dan aan je muiswieltje draaien.

 
Hallo

Als ik nu een image van XP op een externe HD zet kan deze image dan ook op een grotere HD op dezelfde computer teruggezet worden ??

John

 
Dat ligt aan het gebruikte programma waarmee je de image maakt en terugzet. Misschien dat Activ kan vertellen of dat met de door hem genoemde software kan.

Dan ga ik die ook eens uitproberen, lijkt me we interessant.

 
BT, dat is zeker leuk om te doen.

Als je een nieuwe HD aanschaf die veel groter is om dan je image terugzetten zonder opnieuw te activeren is veel makkelijker.

John

 
Exact. Ik heb het ooit wel eens met Ghost gedaan op een of andere manier, maar weet helaas niet meer of hij nu de partitie van die nieuwe HD dan ook kleiner maakte, of de rest gewoon leeg liet, zodat je toch 1 partitie had.

Als ik het me goed herinner maakt hij dan ook een kleinere partitie aan ter grootte van de oude HD. Dan kun je met de rest van de HD natuurlijk wel een tweede partitie maken ofzo.

Maar het is interessant om te weten wat die Acronis ermee doet. Vult die de rest aan met lege ruimte, gaat ie mauwen of maakt die ook een kleinere partitie aan of kun je kiezen?

 
BT, het is zeer goed gelukt om met Acronis10 de gereg. Win XP terug te zetten op de HD, zelf had ik een schijf met de ongeregest. Win XP en daar op de sec. partitie de image van de andere schijf gezet en Acronis geintall. op de IL Win XP en die laten overschrijven door de orgn. XP.

Heel leuk en makkelijk.

John

 
Waarom IE7 terwijl er andere opties zijn die veel meer charme hebben?

 
Denk ook een aan "Drive Image" van Powerquest. Daar heb ik zeer goede ervaringen mee. Ok eenvoudig te bedienen.

 
Drive Image heb ik ook en is inderdaad ook eenvoudig, maar daar kon weer iets niet mee wat ik met partition magic wel weer kon of met Ghost.

Maar Drive Image is wel handig inderdaad.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan