win98 setup blijft hangen,

H

hatz

bij het opstarten van mijn pc met win 98 liep hij dierekt aan het begin van het laden win98 vast (na bios verhaal en dergelijke)
na veel gepruts gerezet enz enz starte hij weer op virus schen gaf niks nada utileties norton gedraait schijf optimaliseren enz enz nu lijkt het goed twee dagen eerder deetdie van mijn zoon het zelfde maar die staat niet aangesloten op internet?

wat kan hier de hoorzaak van zijn en wat is de oplossing!!

gr hatz,
 
Het kan zijn dat in de bios de virus bescherming aanstaat.
Check dit even, want windows wil iets op je root veranderen, en als je virus aan staat in de bios, loopt het direct in het begin vast.

Succes ermee.

Groeten P.Lennaerts.
 
Anders van een virusvrije bootflop opstarten en het volgende commando geven:

fdisk /mbr c:

Die overschrijft dan het master bootrecord en dan is een eventueel bootsector virus ook verdwenen.

Verder kan win98se ook installatieproblemen geven bij bijv. geheugen wat niet helemaal lekker meer is.
 
De installatie van windows blijft ook hangen als er al een systeem op de schijf staat wat geinstalleerd staat dus staat windows er al op dan gaat dat niet zomaar.

Wat je dan kan doen is dan hernoem je win.com in bijvoorbeeld in win.test dit bestand kan je vinden in je windows dir.

Hierna kan je windows gewoon installeren.

Wat ik ter aan beveling kan geven zet de installatie map op de hd en doe daar vanuit de setup dit is best handig aangezien windows nog wel is om de cd kan vragen deze hoef je dan niet in je cdrom speler te stoppen windows kan dan de bestanden gelijk vinden.

Dit kan je ook doen met windows ME en bij Win 2000 bij win 2000 de map i386 gebruiken.

gr,

Thewizzard
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan