Windows 10 (pro) opnieuw activeren.

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
Een week nadat ik een andere videokaart had ge?nstalleerd komt mijn (legale) Windows 10 pro met de melding dat ik Windows opnieuw moet activeren i.v.m. een hardware wijziging. Via instelling kan je dan (theoretisch) Windows opnieuw activeren maar ik had de keuze om het ook via de probleemoplosser te doen. Alleen kreeg ik n 10 minuten de melding dat er niet met de Microsoft server gecommuniceerd kan worden en ik dus maar de product key moest invoeren of een legale versie moest aanschaffen in de shop.

Ga ik na wat rond gelezen te hebben naar de shop waar de melding staat dat om de ??n of andere reden mijn Windows niet geactiveerd kon worden en ik weer kon kiezen voor een probleemoplosser. Na een aantal minuten verdwijnt de oplosser en na een reboot werkt alles weer normaal en is mijn Windows weer 100% legaal. :)

Nu wil ik stap voor stap meer gaan wijzigen aan mijn oude PC maar met een nieuw moederbord en een andere processor zal het her-activeren waarschijnlijk niet meer gaan lukken. :( 
 

 
 
Ik vraag me zelfs af of windows wil opstarten als je je hardware zo fors wijzigd met een nieuw mobo en alle drivers van bijna alle devices op dat mobo .Lan, wifi, usb, hdmi, processor, geheugen etc etc etc.
Vermoedelijk ziet windows dit als een kompleet nieuwe pc.
Maar ik kan het mis hebben hoor.


Tweakers:
Als je zoekt op 'replace motherboard' wordt er vanuit gegaan dat je die vervangt voor hetzelfde merk en type. Wat je nu doet, is je systeem upgraden. En dat betekend een nieuwe licentie. Simpel als wat. Zeker omdat je een OEM licentie hebt die aan het moederbord vast zit.

Dat je OEM licentiesleutel als activatie voor Windows 10 op de nieuwe hardware werkt zou een leuke bijkomstigheid zijn, maar volgens de EULA niet rechtsgeldig. Je zit dan eigenlijk gewoon met non-genuine Windows te werken, want de key is niet officieel gelicenseerd voor de hardware waar het op draait.
 
Klopt helemaal the matrix, de Windows 10 (OEM) licentie is gekoppeld aan het moederbord maar eerder is de processor al vervangen door een snellere en dat ging zonder problemen. En een videokaart is geen moederbord en daarom keer ik er raar van op dat W10 begon te klagen.

Windows zal trouwens gewoon opstarten ook als je Windows opnieuw installeert zonder licentie na een hardware upgrade maar Windows heeft dan zo zijn beperkingen (watermark) en Windows aan passen naar je persoonlijke smaak zal niet werken. Met tooltjes is dat wel weer aan te passen maar ik maak daar liever (nog) geen gebruik van. 

In het verleden hoorde ik van iemand dat als je een nieuw moederbord koopt je dan goedkoop een OEM licentie kon aanschaffen die dan aan het nieuwe moederbord wordt gekoppeld. Als die optie nog bestaat kies ik liever daar voor. ;)
 
Als je nog een officiele windows 7 of 8 hebt dan kun je die installeren en nog steeds gratis upgraden naar windows 10 .
Vorige week heb ik nog zo'n upgrade gedaan een illegale w7 vervangen door originele w8 pro,  werd netjes geactiveerd en daarna de upgrade naar W10 . Je bent wel een poosje bezig maar je hoeft er niet constant bij te zitten
 
Onlangs ook mijn computer ge-updated met o.a.  een nieuw mobo met processor.
Dan moet je inderdaad windows 10 opnieuw installeren, maar als je bent aangemeld met een account bij windows is activering een fluitje van een cent.
Kon niet eens met mijn ogen knipperen of het was al voor elkaar.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/20530/windows-10-reactivating-after-hardware-change
 
KMS
mijn allereeste computer had ooit een orginele windows, daarna nooit meer LOL.
die gasten hebben al geld zat.
 
@jacob
Of dat zo slim was ???
In het begin stond MS ook toe om illegale windows versies gratis te upgraden naar officiele windows 10.

Of dat nu nog mogelijk is????
 
jazeker nog steeds
laatst nog geprobeerd met een lappi
illegaal gelegaliseerd LOL en gewoon via account geregistreerd
 
Ik betwijfel of ms dat ?berhaupt nog sterk interesseert.
Gaat niet zo zeer meer om verkoop van de os zelf , maar diensten verkopen en je steeds meer afhankelijker te maken.
Gegevens zijn tegenwoordig goud waard , je wilt niet weten wat er achter onze rug om allemaal verzonden wordt.
Gegevens kan meer aan verdiend worden dan alleen maar licenties verkopen.
Al die updates zouden voorheen verkocht worden als nieuwe windows versies nu krijg je het gewoon en alle ouwe versies en ook illegale versies windows werden omgezet naar win 10 , waarom?
Jongens we hebben het wel eens over privacy, simpel!!! bestaat niet meer.
Er zijn in sommige grote steden in de wereld al camerasystemen in bedrijf die de personen in beeld herkennen en door de hele stad kunnen volgen visueel, telefoon, computer en electr betalen.
En niet te vergeten Alexa, weten ze nog meer van je. ook dus het leven achter je voordeur.
Mooi he die "vooruitgang"
 
the matrix zei:
Als je nog een officiele windows 7 of 8 hebt dan kun je die installeren en nog steeds gratis upgraden naar windows 10 .
Vorige week heb ik nog zo'n upgrade gedaan een illegale w7 vervangen door originele w8 pro,  werd netjes geactiveerd en daarna de upgrade naar W10 . Je bent wel een poosje bezig maar je hoeft er niet constant bij te zitten

Dit is ook een manier maar het kan ook sneller wat ik zo al gelezen heb.

..::Jacob::.. zei:
Ik betwijfel of ms dat ?berhaupt nog sterk interesseert.

Ik heb ook zoiets gelezen dat MS Windows 10 makkelijker aanbiedt net zoals met Android en zijn verdiensten uit de advertenties haalt.


Of-topic:
..::Jacob::.. zei:
Er zijn in sommige grote steden in de wereld al camerasystemen in bedrijf die de personen in beeld herkennen en door de hele stad kunnen volgen visueel, telefoon, computer en electr betalen.

Dichter bij huis gebeurd dit ook al want ik heb zo'n vermoeden dat o.a. de luchthaven Schiphol al gebruik maakt van camera's die werken met gezichtsherkenning.

on-topic:

Het gaat nog wel een paar maanden duren voordat ik een nieuwe PC in elkaar heb geflanst maar me een nu al een beetje voorbereiden kan geen kwaad. De prijzen voor hardware dalen weer een beetje en een kast, voeding en geheugen durf ik wel tweedehands over te nemen maar het moederbord en de processor koop ik liever nieuw. 

En na alle updates start W10 nu zo snel op vanaf een HD dat ik me afvraag of het ook zin heeft om Windows te installeren op een SSD? Eigenlijk wil ik proberen om mijn bestaande HD waarop W10 staat in zijn geheel over te hevelen in de nieuwe PC maar ik denk dat dit opstart problemen gaat geven want ik ben best wel lui geworden om alles weer opnieuw te installeren. Later zie ik dan wel weer of ik W10 opnieuw kan activeren. ;)
 
ssd heeft altijd zin
Dat is een persoonlijke mening. SSD heeft alleen als voordeel dat het sneller is.

The Matrix zei:
en nog steeds gratis upgraden naar windows 10 .
Waar? Of gaat dat nog altijd via die Windows10Upgrade24074.exe file?
 
https://download.microsoft.com/download/0/1/6/01677C03-1D89-49FD-B49B-87B0F36B00D1/Windows10Upgrade24074.exe



Werkt nog gewoon tool installeren , opstarten en upgraden masr, voorwaarde een originele geactiveerde w7 of w8.
Hoe lang deze link nog actief is ?????
 
Geen idee hoe lang die link nog actief is, daarom had ik hem al een tijdje terug voor de zekerheid gedownload.

Een geactiveerde W7 of W8 is niet zo'n probleem. Ken nog wel wat mensen die evt. willen upgraden met legale licenties.
 
Als ik het zo hoor en lees zijn er nog mogelijkheden om iets te doen met W10 na een nieuwe installatie. Eerst maar stap voor stap de nieuwe componenten verzamelen en dan als laatste W10 erop. ;)

 
Even een terugkoppeling. :)

2 dagen geleden heb ik op een oude Sony laptop met Vista eerst een geactiveerde Windows 7 ge?nstalleerd en daarna probleemloos ge?pgradede naar W10 pro en de activatie werkt nog goed, voorwaarde is wel een Microsoft account. De tool voor een upgrade van W7 naar W10 waar the matrix naar verwees werkt ook nog perfect. Deze werkwijze leek mij beter dan alleen maar W10 te installeren (tijdwinst) en waarna je met allerlei dubieuze tools W10 moet gaan activeren.

Alleen al die updates binnenhalen van eerst W7 en daarna W10 is echt een crime zeker met de wat langzamere hardware. Maar dit geeft mij hoop als ik W10 pro later op een nieuw systeem  weer alles opnieuw moet gaan installeren. Ik denk namelijk dat door simpel de HD met W10 over te zetten op een nieuw systeem totaal niet gaat werken. :)

 
Deze werkwijze leek mij beter dan alleen maar W10 te installeren (tijdwinst) en waarna je met allerlei dubieuze tools W10 moet gaan activeren.
Ben ik helemaal met je eens, liever geen dubieuze tools als dat niet nodig is.
V.w.b. de vele upgrades, daar kun je dus die Wsus Offline Update tool voor gebruiken (in elk geval zeker bij W7), werkt veel sneller dan de pc zelf alles laten downloaden en installeren en is volledig legaal.
 
Black Tiger zei:
V.w.b. de vele upgrades, daar kun je dus die Wsus Offline Update tool voor gebruiken (in elk geval zeker bij W7), werkt veel sneller dan de pc zelf alles laten downloaden en installeren en is volledig legaal.

Die tool Wsus Offline Update tool kende ik niet dus niet. :(

Nu vielen de aantal updates voor W7 nog wel mee maar het ergste was die Feature update to Windows 10, version 1803. Die laptop was er zo'n 8 uur mee bezig met het installeren in de achtergrond, maar het installeren zelf na een reboot dat was eigenlijk zo klaar. Het werkt nu en daar ging het uiteindelijk om, weer iemand blij gemaakt maar wel nog even teamviewer ge?nstalleerd op dat ding want er zullen nog wel de nodige (hulp)vragen komen. 
 
Die tool Wsus Offline Update tool kende ik dus niet. :(
Nu dus wel. Heel handig, dus ook te gebruiken voor Windows 10 zag ik net. Scheelt ook weer boel werk bij een herinstallatie.
Ik heb ze standaard op de harddisk staan voor als ik weer eens iets aan het repareren ben voor iemand, kan ik die tool gebruiken en de updates meteen overzetten en automatisch laten lopen i.p.v. dat je misschien ik weet niet hoe lang moet wachten voordat Windows de updates zelf vindt en dan nog gaat downloaden en installeren.
 
Bedankt voor de goede tip Black Tiger.

Wie kent het niet dat je de PC 's nachts afsluit en Windows gaat zichzelf opeens spontaan updaten? 
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan