Windows 10 (pro) opnieuw activeren.

Windows 10 haalt gedurende de dag, beetje bij beetje een nieuwe update binnen. En zet deze klaar.
Soms merk je dat je pc/laptop wat trager is.
Op het moment dat je naar bed wilt en je pc af wil sluiten dan komt bemoeizuchtige windows met de melding  dat hij het systeem aan het updaten is en u de pc niet geforceerd sluit. Ga gerust naar bed want een update kan lang duren
Na installatie schakelt de pc zich vanzelf uit wat niet wil  zeggen dat de update klaar is. Bij het aanzetten wordt de update nog voortgezet.
 
Dat klopt The Matrix. De Wsus Offline Update tool is dan ook met name handig bij herinstallaties of nieuwe installaties.
 
the matrix zei:
Ga gerust naar bed want een update kan lang duren
Na installatie schakelt de pc zich vanzelf uit wat niet wil  zeggen dat de update klaar is. Bij het aanzetten wordt de update nog voortgezet.

Ik heb daar goede en slechte ervaringen mee the matrix. Tijdens de installatie van een belangrijke systeem update kan het gebeuren dat de PC zichzelf een aantal keer gaat rebooten vooral bij meerdere updates. Het is bij mij dus al enkele malen voorgekomen dat ik 's morgens de PC nog werkend aantrof met het inlogscherm in beeld.

Maar de aantal updates die je nu krijgt met W10 tegenover W7 die zijn nu aanzienlijk minder, de meeste updates zijn beveiligingsupdates voor Office.
 
Nou ja , slechte ervaring omdat de pc aanstaat , hij is toch niet in rook opgegaan of ontploft? Maar keurig geupdated.?
 
the matrix zei:
Nou ja , slechte ervaring omdat de pc aanstaat , hij is toch niet in rook opgegaan of ontploft? Maar keurig geupdated.?

Nee dit gelukkig niet maar Ik kan me goed herinneren dat iemand zoiets zei dat de laatste die weg ging het licht moest uitdoen en als dat niet gebeurde hij/zij er wel later op aangesproken werd. ;)
 
Scherm automatisch dimmen na 2 minuten .Opgelost en de deegroller verbergen ?
 
Ongelooflijk maar waar, vandaag weer een probleem met de activatie van mijn Windows 10. Zelfs nog gebeld met Microsoft om mij Windows telefonisch te activeren maar mijn ID werd niet herkend?

Maar gelukkig las ik dit op Tweakers: Problemen met activatieserver zorgen voor downgrades Windows 10-installaties .

Ik denk dat ze stilletjes bezig zijn om de wijze hoe Windows wordt geactiveerd in de toekomst te veranderen. Let op dit is mijn eigen hersenspinsel. :)   

 
Phuu.... het is nog niet gedaan bij MS.
En je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben Parabolica. Of ze zijn aan het proberen om het toch gedaan te krijgen dat mensen maar kunnen blijven upgraden naar W10, zou me ook niet verbazen. ;)
 
Black Tiger zei:
Phuu.... het is nog niet gedaan bij MS.
En je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben Parabolica. Of ze zijn aan het proberen om het toch gedaan te krijgen dat mensen maar kunnen blijven upgraden naar W10, zou me ook niet verbazen. ;)

Inmiddels werkt de activering weer maar zouden ze dan meelezen wat wij hier bespreken? :) :)

In eerste instantie dacht ik dat het probleem van het activeren alleen mijn Windows versie getroffen had en dan ga je allerlei (legale) handelingen verrichten die nu achteraf gezien overbodig zijn geweest. En het eerste waar ik aan dacht was dat die door mij recent ge?nstalleerde Laptop de oorzaak kon zijn. 
 
Inmiddels werkt de activering weer maar zouden ze dan meelezen wat wij hier bespreken? :) :)
Er wordt op redelijk wat forums wel eens wat over gezegd dus zou me ook niet verbazen als ze hier en daar ook mee zouden lezen. Dat deed CD ook. :biggrin:
 
Ik heb windows 10 home edition.

Hoe kan ik zo goedkoop mogelijk en betrouwbaar aan een 25 product ID pro versie komen. En daarmee W10 pro activerend krijgen.
 
Ongelooflijk.

Had nog een gekochte productcode van windows 8.1 pro liggen ik heb deze infevoerd onder activeren met andere product code. W8 pro code ingevuld en....

Rammel rammel rammel et voila na uitgerammeld te zijn is mijn windows10  home naar een geactiveerde windows 10 pro omgezet.
 
Afgelopen dagen heb ik een nieuwe PC opgebouwd met betere hardware en Windows 10 Pro. Ik had hier een nieuw Hotmail account voor aangemaakt waarmee ik deze Windows heb geactiveerd en dat ging gewoon zoals het hoort. Maar toen ik op de website van Outlook wilde inloggen werkte mijn paswoord niet meer? En na een aantal (foute) pogingen moest ik de bekende procedures volgen voor een paswoord reset. Mijn telefoonnummer krijgen ze niet dus maar via een ander e-mail account de 4 cijfer code opgevraagd en een verzoek verstuurd voor een wachtwoord reset. Mooi dat die werd afgewezen omdat ik de vragen niet voldoende had beantwoord. :)

Het nieuwe e-mail account had ik nog nooit gebruikt dus hoe kan ik dan vertellen wie ik het meest had gemaild?  Mooi dat daarna mijn Windows niet meer geactiveerd was dus op de ??n of andere manier schakelen ze de activatie heel snel uit. Inmiddels werkt de activatie weer met een ander account en als je maar Windows Hello gebruikt en daarna kan je weer gewoon overschakelen naar een lokaal account. Maar wel vreemd dat het paswoord wat ik voor 100% goed invoerde opeens niet meer werkte. Ik denk dat het extra check is om zo meer gegevens te verkrijgen. 
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan