Windows 2000 server op bassischool

• Topic starter Onderbroekie
  • Startdatum
O

Onderbroekie

Wij hebben hier op me bassischool een centrale windows 2000 server en er hangen ~30 client pc's in elke klas wat verbonden is aan de server nu wil ik graag voor de leeraren Weboutlook configen maar hoe ik dat? Zodat ze hun werk mail thuis kunnen lezen etc etc. Ik kom via de IP kom ik binnen de school wel erop, nu wil ik graag van uit buiten naar binnen komen hoe dat ik dat ze hebben een vaste DNS school.local.

Iemand die me kan helpen?

En ik wil voor alle client pc's alle 18+ site''s blokkeren

Alle leeraren hebben overal recht op, maar er zijn ook groepen aangemaakt waar de kinderen op werken wil graag die account berperkte toegang verlenen zodat ze geen pictogramme kunnen verwijderen dingen kunnen installeren zoals msn etc etc

Mvg

Giovanie

Je zult eerst op een rijtje moeten zetten wat je echt wilt.

Wat jij bijv. wilt is een soort mail configureren zodat de leraren thuis hun mail kunnen lezen. Daar zijn verschillende mogelijkheden voor.

Gewone email, webmail of iets anders waarbij ze hun werkplek thuis op het scherm krijgen, meer zoals Citrix zal ik maar zeggen of terminal server.

In dat geval lijkt webmail me het meest geschikt als jij het moet gaan inregelen.

De DNS heb je niets aan school.local is geen officiele DNS maar gewoon een lokale DNS waar je op internet niet mee werken kunt.

Daar heb je een FDQN voor nodig, oftewel een fatsoenlijke domeinnaam of je moet op basis van het externe ip adres gaan werken.

Alle 18+ sites blokkeren is bijna geen doen, in dat geval kun je beter het internet blokkeren voor alle client pc's en dan alleen toegang geven tot bepaalde sites.

Als laatste heb je het over accountrechten, dan moet je dus met uitgebreide accounts gaan werken, het beste misschien nog met zwevende profielen en een domain controller of anders op zijn minst lokale gebruikersgroepen en beleid moeten aanpassen.

Dan zit je toch al op een hoger niveau systeembeheer te kijken, dat is nog niet even zo gemakkelijk gedaan.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan