windows 2000

S

smurf

Ik heb het volgende probleem. Ik had een pc waar windows 98 op stond en daar kon ik proggies op gebruiken zoals Winphoenix, 24c13, cardwizzerd 1212. Nu over die pc kan ik dus niet meer beschikken en ben ik weer op de pc aangewezen waar win 2000 opzit. Heeft iemand een oplossing om onder 2000 ook wat te kunnen maken.

Of beter gezegd zijn er alternatieven voor die proggies die wel onder 2000 werken

 
Ikzelf draai ook met Windows 2000. Gelukkig heb ik nog een tweede computer met Windows ME want onder Win2000 kreeg de programmer niet aan de praat.

greetz

Ruff Rider

 
Als je een upgrade uitvoert van bv win98 naar het uitstekende win2000 dan kiezen voor een nieuwe instalatie ipv een upgrade. Dan heb je bij opstarten de keuze uit het oude systeem (98) en het nieuwe (2000). Heb ik hier ook. Normaal draait de PC op 2000 maar bv cardhunter moet op 98 draaien. Dan een kwestie van de PC opnieuw opstarten en 98 kiezen.

Als je win2000 al als enige systeem hebt draaien dan denk ik niet dat je dit alsnog kan doen. Dan zou het programma bootmagic helpen. Dat doet hetzelfde.

 
Hoeft niet perse. Je kan moet dan zelf een bootmenu aanmaken. Je kan dat vragen aan mensen die ook booten van bijv. win2k naar 98, je zet dit bestandje in de juiste dir en je kan booten.

 
klopt wat je zegt heb nu een dubbele boot aangemaakt zodat ik beide systemen op 1 pc heb

Alles werkt

 
je kunt ook de driver totalio.sys donloaden en instaleren.

met deze driver krijg je direkte toegang tot de paralle poort maar ook over de seriele poort.

allen is deze driver voor nt4.

je kunt hem wel installeren maar je moet hem wat anders opstarten.

ik heb een batch bestand gemaakt met de teks net start totalio en heb dit in opstarten geplaats.

nu word het bestand bij iedere boot of als je opnieuw inlogt

automatisch gestart.tot nu toe heb ik nog geen crasch gehad.

het schijnt dus goed te werken en je kunt profiteren van de voordelen van win 2000.

ik kan zelfs spellen spelen die onder nt niet draaien.

niet aale maar toch een paar die ik zelf speel.

ik heb het uit geprobeert maar zonder die driver gaat niks.

de driver heb ik gedownload op de site waar ook trans box van af komt.hij heet geloof ik trans nt.zip.

mvg weardy

 
@weardy: Ik heb die site doorzocht maar kan die driver niet vinden.

Zou je hem a.u.b. naar mij willen mailen (the_activ@hotmail.com).

 
Na een paar minuten zoeken kwam ik hier terecht: http://users.skynet.be/k-net/ParPort/

Daar staat een verwijzing naar het proggie Give IO dat de truuk ook moet doen.

Dit is bedoeld voot NT.

Is Freeware, dus kan geen probleem zijn.

Ook staat er op deze pagina hoe je het proggie moet installeren.

Wel even lezen want je moet de originele driver uitschakelen voor je gaat installeren.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan