windows 7 , 8

tendoryu

Jr. Member
Lid sinds
24 mei 2010
Berichten
67
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
49
ik heb windows 7 draaien op mijn computer en ik wil ook windows 8 laten draaien op dezelfde computer gaat dat???
moet ik een aparte partitie hebben??
of gaat het allebei op de c:
want ik wil graag kunnen kiezen tussen windows 7 of 8
en kan ik later nog de 8 of de 7 er terug afgooien

want nu draait windows 7 vrij goed
en heb er alles op staan wat ik niet kwijt wil
maar wil de windows 8 eens uittesten daarom mijn vraag

mvg rob
 
Maak een back up met bv true image 2013 van je w7 bewaar die image goed op een andere partitie.
Vervolgens installeer je w8 op je laptop/pc .
Na installeren eventueel deze ook backuppen.
Speel een tijdje met w8 bevalt ie dan laat het zo bevalt ie niet w7 restoren.
Binnen 10 minuten weer je vertrouwde w7.
 
maar alle twee samen op een pc gaat niet?


mvg rob
 
Ik zal het anders zeggen.

Ik draai nu al een maand of 3 Windows 8 en moest er even aan wennen.

Ik heb geen dualboot, maar moet zeggen dat W8 me steeds beter begint te bevallen.

Let er wel op als je een legitieme versie van windows 8 gebruikt je deze maar 3 keer opnieuw kunt installeren/activeren en daarna is het einde oefening, zo slim zijn ze wel geworden bij Micro....

Bij Windows 8 zitten wel leuke sneltoets functies ingebouwd zoals de toets waar het Windows vlaggetje opstaat bij je toetsenbord, en dan met "x" of "q" of bijvoorbeeld "c".

Allemaal leuk en aardig het werkt in het begin lekker snel, maar of het zo blijft?
 
als ik nu een nieuwe hd koop en aansluit en daarop windows 8 zet
en dan hd aansluit van windows 7
en via bios zeg opstarten via 7 of 8
zal dat lukken ?
 
Freggel1 dat kun je omzeilen door de voorgestelde backup. Installeer w8 met alle basis programma s en backup deze. Loopt de boel later een keer vast dan kun je een verse start maken door de restore w8 terug te zetten. Het enige wat je dan kan overkomen is dat de updates weer ge?nstalleerd worden. Is hij daarmee klaar nieuwe backup maken et viola je kunt de boel weer verzieken met installeren van malware spyware. Troyan horses etc. Iets wat suse niet zal overkomen.
 
In Computer Idee nr 22 (2013) staat een handleiding hoe je heel simpel Windows XP, 7 ?n 8 op een schijf kunt zetten.
 
kleine correctie het is idd ncomputer idee 22 maar dan van 2012
te vinden op spotnet
 
thxxx het is mij vandaag gelukt

gr
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan