windows 8

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.534
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Heb zojuist een windows8 upgrade gekocht en deze ge?nstalleerd.
De komende dagen weer wat te doen en te puzzelen hoe dit systeem in elkaar zit

Upgrade kostte slechts 29.99 euro, geen gezeur van validatie etc en netjes ge?pdatet van win 7 Enterprise naar windows 8 pro.

Nu nog op zoek gaan waar de download zich genesteld heeft.:rtfm:
 
Ik zit op de wip om het ook te doen, bevalt ie? Voor die 30 euro te doen he, zie alleen erg op tegen alles opnieuw installeren. Schijnt dat windows 7 ultimate naar windows 8 pro alle gegevens verloren gaan?

Groet,
 
Je moet hem wel goed bewaren, voor 30 euro heb je een downloadversie.
De CD upgradeversie kost 60 euro.
 
Ik heb de CD versie gehaald voor 59 euro, je krijgt dan zowel de 32 als de 64 bits versie.
Ik heb gekozen voor een schone installatie en moet zeggen “wauw” wat is dat snel!
Wel even wennen hoor, je bent bijvoorbeeld de trouwe startknop kwijt.
Maar het is zeker de moeite waard om je hier in te verdiepen.
 
is dit nog valide:

Gepubliceerd: Dinsdag 21 augustus 2012
Auteur: Jasper Bakker

Microsoft start zijn kortingsactie om Windows 7-pc's voor 15 euro te upgraden naar Windows 8 Pro. Om na upgraden dvd's af te spelen, kan een extra aanschaf nodig zijn.

De upgrade naar de nieuwe Windows-versie is namelijk naar de Pro-variant, z?nder het aanvullende multimediapakket wat zorgt voor het afspelen van dvd's. Die toevoeging is voor Windows 8 Pro het zogeheten Media Center Pack en voor het gewone Windows 8 het zogeheten Windows 8 Pro Pack. Installatie van die extra aan te schaffen software promoveert het besturingssysteem in beide gevallen tot 'Windows 8 Pro met Media Center'.

De functionaliteit voor dvd-afspelen gaat verloren bij een upgrade naar Windows 8
 
Volgens mij is dat alleen van kracht als je onlangs een computer hebt aangeschaft met Windows 7. Je krijgt dan de mogelijkheid om voor 15 euro te upgraden naar Windows 8.
 
daar twijfel ik aan want ik lees meerdere keren op internet dat bij de upgrade van 15 Euro het Media Center Pack er dus niet bij zit.

@CM: jij hebt een upgrade gekocht voor 59 Euro zit daar dat Pack wel bij m.a.w. kun je DVDs e.d. afspelen? Overigens heb je een link waar je die upgrade kunt kopen.
 
Hoi Eendenteam,

Media center staat niet standaard op de DVD's deze is wel tot 31 januari gratis te downloaden via onderstaande link. Je moet dan wel de Windows 8 pro versie hebben.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/feature-packs

Mijn upgrade komt bij Mycom vandaan.
DVD's afspelen heb ik nog niet gedaan, heb geen DVD speler in mijn Ultra book zitten.
Zal eerdaags de externe DVd speler aansluiten om dit uit te proberen, staat nu even elders i.v.m. ook een upgrade naar Windows 8.
 
die 15 euro update werkt aleen als je nieuwe pc heb gekocht,

ik had hier een win7 pro gekocht vorige maand, maar ik kon hem niet upgraden naar windows 8.

ik heb windows ook een upgrade gedaan naar 8.

als je rsi wil hebben moet je windows 8 nemen.

ik vind het maar niks gebruik mooi mijn sneltoetsen weer zoals windows + x is een hele mooie.
 
Ik had windows7 Ultimate met snoepjes.

Hierover heen heb ik windows8 ge?nstalleerd en alles wat ik heb ge?nstalleerd onder win 7 is keurig meegenomen.


Bij het aanschaffen van win 8 kun je kiezen om dit uit te stellen en dan kun je een opstart USB stick maken of een bootable DVD

Dat zag ik te laat en heb dus voor direct installeren gekozen.

Na installatie staat er op de C schijf een map ESD\windows waarin alle bestanden voor installatie zijn terug te vinden ..

Ik heb toen een WINDOWS 8 ISO versie gedownload en heb met Ultra ISO de bestanden van die download vervangen met de bestanden uit ESD|windows en een DVD gebakken en hoppa
een bootable DVD met MIJN ge?nstalleerde windows 8 pro versie erop.

Nu is het gewoon mogelijk om windows 8 PRO maagdelijk te installeren met de gekochte license nummer.
 
Ik heb hem net over de W7 heen ge?nstalleerd op mijn alweer 5 jaar oude Pavilion laptop.
Alles werkt gewoon nog, er is niets weg en het lijkt ook sneller te werken.

Het eerste puntje waar ik tegenaan loop, hoe doe ik zo'n starttegel aanmaken met daarin een snelkoppeling naar bijvoorbeeld duckfiles?
 
Kies in start ---explorer
open dan duckfiles (www.duckfiles.org)
rechts onder verschijnt een prikkertje en daarmee kun je duck op de startpagina pinnen
 
crazy motha's link diverse keren aangeklikt en kom dan op de pagina voor de media center. Vul mijn email adres in wordt bedankt en en en en en en er gebeurt niets geen emailtje , of het is druk druk druk of ik ben ongeduldig
 
Leve de vooruitgang, ik wacht nog wel even :)
 
Ja ik ook en als ik vooruit ga dan wordt het windows 7.;)
 
Na een paar dagen gestoeid te hebben en een verse installatie gemaakt te hebben valt me windows 8 bijzonder mee.

Op de startpagina (tegels) staat een tegel die verwijst naar de normale desktop. en dan werk je zoals je gewend bent.

De tegels is een crime maar die zijn mi bedoeld voor touchscreens dus daar zal ik nu weinig gebruik van maken. ze reageren ook op muiskliks. Alhoewel er wel interessante tegels bijzitten .

Het is wel weer even zoeken naar de functies maar dat is bij iedere overstap zo geweest.

Ik vind windows 8 echt de moeite waard en dat voor een matsprijsje
 
[noparse]Mijn buurman heeft de hardeschijf i n 3 partities verdeeld.
Nu heeft hij op de C:SCHIJF Windows 7 geinstaleerd
En nu heeft hij op de D:schijf Windows 8 geinstaleerd om te kijken of hij bevalt.Maar nu krijg hij hem niet verwijderd.
Weet iemand hoe je die kunt verwijderen van de D:partitie.
Want ik wilde hem ook op de D:partitie instaleren maaar ik durf het nu niet aan.
Weet iemand een oplossing hoe ik die van de D:partitie kan verwijderen als ik hem instaleer.want ik wil eerst testen hoe alles werkt.
Graag een antwoordje en bijvoorbaad dank[/noparse]

2x dreambox 800HD PVR+Gemini













;
 
Verwijderen van de D partitie is heel eenvoudig.
Je start op met windows 7 vanaf de C partitie dus.
Dan gan je naar het configuratiescherm, systeembeheer en computerbeheer.
Dan ga je naar het schijfbeheer, kiest de D partitie en formatteert deze opnieuw.

Ik weet alleen niet hoe je het dan met de multiboot gedaan hebt, er zal vermoedelijk wel nog een stukje in je bootsector blijven zitten.
 
Ik vrees dat de installatie niet in multiboot gemaakt is en dan kun je niet meer in win 7 opstarten.

Hij zal er eerst voor moeten zorgen dat ie die multiboot voor elkaar krijgt
 
Owz.. in dat geval blijft het eenvoudig.
Tenminste als windows 7 hetzelfde kan als windows XP. Dus opstraten van de installatiecd dan repareren (herstellen) kiezen, console mode gaan. Dan het commando fixmbr en fixboot en daarna opnieuw starten en dan moet ie in windows 7 starten.
Daarna verder zoals eerder omschreven.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan