Windows 98 se shutdown problem

S

schot

Ik zit met het volgende probleem:

Windows 98se blijft altijd hangen bij windows is bezig met afsluiten, aangezien mijn computer uit zich zelf normaal uitschakelt is dit probleem behoorlijk lastig. Ik heb al verscheidene patches van microsoft gedownload die betrekking hadden op het windows98se afsluitprobleem maar tot dusver heeft dit allemaal nog niet geholpen. Weet iemand of ik misschien iets over het hoofd heb gezien.

 
Hallo

Gebruik je soms een DFI moederboard dan moet je eens bij hun op de site kijken die hebben daar een oplossing voor.

Als je een ander moederboard gebruikt zou ik daar ook eens kijken of daar ook iets te vinden is. Meestal ligt het niet aan widows maar aan de configuratie van het Mboard.

Bij mijn DFI board hetzelfde probleem gehad en een patch gedraaid en zie daar klaar was kees.

 
Je zou eens je hardeschijf moeten controleren of fouten.

Even bij "my computer"met je rechtermuisknop op je c-schijf klikken en dan bij extra controleren op fouten.

9 van de 10 keer is jouw probleem opgelost.

 
?@

Windows 98 SE?@

Question:

When I am using baby AT power supply with K6BV3+/66. "It's now safe to turn off your computer" will not show up under Windows 98 SE.

Answer:

To solve the bug, please be advised to change the "Video off Method" from "DPMS" to "Blank Screen" under the Power Management of the CMOS setup. Besides, please be reminded that ACPI should also be disabled since Baby AT power supply does not support ACPI function.

If you had already installed Windows 98 SE with ACPI enabled, please enter "Settings" --> "Control panel" --> "System" --> "Device Manager" to remove "ACPI".

 
ok, bedankt voor alle antwoorden ik ga even aan het prutsen met windows.

 
Ik heb er nog eentje voor je.

Als je de patches hiervoor van MS al gedownload en gebruikt hebt, dan zou de pc moeten afsluiten.

Indien hij dan nog altijd blijft hangen in dat afsluitscherm "windows wordt afgesloten" en niet verder gaat of 10 minuten nodig heeft kan dit aan netwerk instellingen liggen.

Vermits je een netwerk hebt draaien, kijk even of je "bestands en printerdeling" hebt aan staan (of alleen delen van bestanden".

Kijk bij de eigenschappen van "bestands en printerdeling" en zorg dat "LM aankondiging" en "bladeren" UIT staat.

Als je een Engelstalige versie hebt is dat "LM announce" en "browse".

Vooral dat LM announce/aankondiging zorgt dat het soms tot 5 a 10 minuten duurt voordat windows zich echt daadwerkelijk sluit en de pc uit gaat.

 
Onwijs bedankt BT, dit was inderdaad het geval, nu sluit hij weer perfect af.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan