Windows ME upgrade win 98

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Windows ME verwijderd en WIN98 terug gezet, wat een vooruit gang. Kan nu alle progjes weer gebruiken, en ook mijn eprom-programmer is me dankbaar.

Groeten Sat4me2. (speciaal aan Bil)

 
Bedankt voor de waarschuwing, ik was van plan om winhoos ME op mijn systeem te plaatsen!

 
Inderdaad wat sat4me2 beweerd klopt wel degelijk heb hier de zelfde ervaringen gehad met windows me had vele foutmeldingen en heb dus ook terug gedowngrade naar win 98 en weg problemen.

exDumber

 
ME staat niet voor niets voor Meer Ellende :)

 
tjonge jonge:)

WinME loopt hier al een half jaar zonder enig probleem..

Doet het dus veel beter hier dan Win98SE.Dat is dus mijn ervaring..

Heb hier ook nog een pentium 2-350 staan,daar draait weer Win98SE, weer veel beter op..

conclusie:

op de wat nieuwere machines draait bij mij winME vele malen beter en op de pentium 2 draait weer win98SE velen malen beter.

Het is dus, maar uitproberen en kijken wat het lekkerste loopt bij je..

Enne vooral ALTIJD WINDOWS IN PLAIN INSTALLEN!!! dus geen upgrades!!!! Want anders vraag je om problems met windows...

groeten

 
Ik heb ME op twee computers geinstalleerd, waarvan de oudste een Pentium 2 is. Ik ben zeer content met ME en kan het wel aanbevelen.

Ook mijn firewall werkt perfect onder ME, in tegenstelling tot andere berichten welke ik weleens hoor en lees.

Aznar

 
Het is inderdaad zo dat bij enkel die ik ken de nodige software niet echt optimaal werkt.Daarom is mijn raad hou het bij de gewone windows, zoals BT zelf zegt ME = Meer Ellende en dat klopt ongeveer als je met programmas voor schrijvers werkt

 
Allemaal zever, enkel probs met windows me als je met de kt133 chipset werkt. Die heeft nl geen goed ide driver vorr winme en dat geeft dus problemen die niet te overzien zijn :)

Ik ben hier nu zelf in win me over gestapt van een PIII800naar een amd 1000 op een kt133A chipset . gewoon HD uit PIII en In de AMD, winme de nieuwe hardware laten zoeken en alles was in orde en draait stabiel...

Probeer dit vooral niet met een kt133 als je gewoon maar het moederboard verwisseld zit je al al in de problemen :)

P.S: De Moederboarden van MSI met een kt133 chipset heben probelemen met de V-core en worden allemaal te heet...(der zijn er met dit warme weer, weer een hele hoop naar hardwareheaven gestuurd)

 
Het ligt niet alleen aan die KT133 chipset.

Het is echt een kwestie van uitproberen of het wel of niet loopt. Op een aantal machines loopt het wel, op anderen maar half en op weer anderen hangt er steeds vanalles. Dat ligt niet alleen aan de chipset maar aan het operating system.

Zo heb ik hier zelf bij mensen in de buurt kabel proberen aan te sluiten op een win ME machine, en nu ben ik niet bepaald iemand zonder ervaring op dat gebied.

Welgeteld op 1 van de 6 machines is dat gelukt, de andere 5 machines, niet aan de praat te krijgen (terwijl ze voor de rest gewoon prima draaiden), echter toen we het o/s op die 5 machines vervingen door 98se liep het onmiddellijk.

Verder zijn niet alle drivers geupdate, voor niet alles (ook hardware) bestaan dus juiste drivers.

Win98se draait normaliter vrijwel overal stabiel op (langzamer op de p1 machines), maar ook op p2 en hoger.

ME draait echter niet op alle p2 machines zo goed. Snelheid hoeven we niet naar te kijken, het gaat om stabiliteit, en aangezien het te zeer een "uitproberen of het werkt" operating system is, is het derhalve ook geenszins een (redelijk) stabiel o/s te noemen zoals 98se, ondanks dat het op bepaalde machines perfekt draait.

Er bestaat nog teveel imcompatibiliteit, dus ik denk het beste ieder voor zich kan proberen, maar mijn advies is wachten op ME SE ;)

 
wat ik vind moet ik bij de pliesie brengen.

maar ik vind dat: voor de huis en tuin gebruikers win 98se goed werkt. wil je over op ME dan zul je je soms iets meer moeten inspannen om het draaiend te krijgen en te houden. Vaak begint de ellende als gebruikers een voorgeinstalleerde pc kopen met winME, en er dan zelfaangekochte randapparatuur op moeten aansluiten, of de hele handel opnieuw moeten installeren.als je dan niet de benodigde kennis van zaken hebt, kun je behoorlijk in de problemen komen. en dan staat de telefoon weer roodgloeiend....Maar wat is er voor de hobbyist mooier dan na een hoop gezoek naar de juiste software/drivers de boel weer draaiende te krijgen.(wat ook niet altijd lukt) Vaak worden er bij nieuwe pc's wel cd's bijgeleverd, maar dan met verouderde software/drivers.(hoe ouder de pc, hoe lager het OS)

maar eigenlijk is het in satellite-land het zelfde, als het eenmaal werkt ga je toch weer opzoek naar iets wat niet werkt, of anders wilt.ikzelf zit op het moment met een vloekende Humax5400, maar ik ga door tot het gaatje(en anders gaat het onding het raam uit)

Have Fun

 
Een vloekende Humax5400 ???????? ik ken enkel mensen die zeer tevreden zijn met de Humax5400.Welke problemen heb je dan met die Humax???

 
ik zal hier woensdag avond op terug komen in het humax forum.

batyko gaat nu naar bed, moet morgen naar Bradislava (slovenie)

en ben woensdag weer thuis.

 
Hier even een stukje van Jelmer Keuken van Megapool uit de PCM van juni, de problemen van Windows ME worden ook herkend door Vobis directeur Herman Van Veen

"Het is lang niet voor iedereen duidelijk dat Windows ME nog een aantal problemen kent. Zo blijken hardware en software lang niet op elkaar afgestemd, met als gevolg dat wij vaakteleurgestelde en gefrustreerde klanten in de winkel krijgen omdat ze niet meer alle programma's op hun Pc kunnen draaien."

Dus of dit allemaal zever is ????? Ik denk het niet. Ik vind toch dat we een beschuldigende vinger moeten uitsteken naar Microsoft die enkel maar uit zijn op winst.

exDumber

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan