Windows update werkt niet (pliek en vinnie)

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.890
Waarderingsscore
1.039
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Voor iemand even een W7 aan het installeren met de DAZ 2.2.2 loader.
Ik begin er tureluurs van te worden. Dit is dus exact waarom ik normaliter niet meer met die rommel loop te k*tten maar alleen nog met gewone legale serienummers installeer.
Ik heb eerst Pliek geprobeerd, nu een of andere Vinny27. Pliek gaat hem niet meer worden, die moeten zogenaamd zuiver zijn maar er zit stiekum toch nog wat rommel in, daar hou ik niet van.

In beide gevallen wil Windows Update niet meer werken. Hij start wel, maar blijft vervolgens maar naar updates zoeken.

Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor? Kan ik die DAZ op een of andere manier ook uninstalleren? Dan kan ik KMSpico proberen.
 
Ik vrees dat je opnieuw moet installeren en download dan een unattended versie,  maar waarschijnlijk is die moeilijk te vinden vanwege de leeftijd zal eens kijken of ik nog ergens een iso heb
 
Die Pliek was een unattended maar het is zojuist misschien opgelost.
Ik heb even de loader eraf gekiept en toen de updates op automatisch gezet en was ondertussen op de andere pc een iso aan het branden. Na ongeveer 10 minuten kwam er opeens een melding dat er updates waren. Dus updates deden het weer.
Heb er een paar geinstalleerd, daarna de loader er weer op. En nu draaien de updates vanaf harddisk met een tooltje. Even afwachten of dat het doet anders weer de "normale" manier proberen.
Na installatie van het tooltje kwam overigens niet meer de melding dat er updates waren dus ik ben benieuwd. Ik laat nog iets weten.
Maar alvast bedankt voor het kijken.
 
Ziet er naar uit dat het wel werkt. Windows update kan enkele uren bezig zijn echter las ik ergens. Schijnt ermee te maken te hebben dat wegens het pushen van Windows 10 zowel deze Windows 10 upgrade alsook de updates voor W10 van de update servers gehaald worden.
Samen met de updates voor windows 7 en 8 hebben die servers het daardoor wat erg druk en daardoor kan het de nodige uren duren. Updates werken nu wel voor mij maar het duurt inderdaad eeeeeerg lang. Op nieuw geinstalleerde pc's dan waar je veel moet updaten.

We houden het maar eens in de gaten. Ik laat nu de Wsus offline updater lopen, dat werkt vermoedelijk sneller dan al die losse updates downloaden.;)
Als ie niet weer blijft hangen want daar zijn momenteel ook al klachten over bij Wsus Offline update. Dit vanwege een nieuwe versie van Windows Update die klaarblijkelijk in december is uitgekomen.

Vooralsnog lijkt het euvel dus min of meer opgelost maar mensen die nieuwe systemen gaan installeren en updates willen doen kunnen hier nu rekening mee houden.
 
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
hiermee kun je direct naar windows 10
op 1 van de computers had ik een win7 vinny activatie en nog geen update, link aangeklikt en direct geupdated naar win10, toevallig ook nog de pro versie.
 
Dank je maar ik wil helemaal niet naar Windows 10, in tegendeel, die updates haal ik er meteen weer uit. Maar de gewone Windows 7 updates moeten het wel doen. Dat is inmiddels na lang wachten wel gelukt.
Ik gaf alleen aan dat het te druk was op de update servers vanwege het pushen van Windows 10 wat Microsoft doet. ;)
 
Na alle W7 installaties laat ik TDSkiller van Kaspersky er extra een aantal keren overheen scannen om een eventuele rootkit te verwijderen. ;)

 
TDSKiller ken ik niet, normaliter laat ik ADWCleaner en Malware Bytes er overheen vliegen en laatstgenoemde vindt ook bij de Vinny releases wel wat popup rommel.
Maar ik zal die TDS killer ook even gaan doen, bedankt voor de tip!
 
Om het zoeken te beperken op deze zondagmiddag is hier de link.

Meestal doe ik het na een paar dagen opnieuw omdat er altijd iets ge?nstalleerd kan worden wat er eerder niet op stond.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan