windows xp rariteit

luca

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.014
Waarderingsscore
1
Punten
38
Leeftijd
71
Op één van mijn pc's die niet veel wordt gebruikt heb ik vandaag rechtsonder op het scherm een kleine mededeling gehad als zou mijn windows niet legaal zijn :[

Alsof ik zou durven niet legaal materiaal op mijn PC te plaatsen :biggrin::biggrin:

maar nu mijn vraag : weet iemand welke de beste hack is om dit in het vervolg te vermijden

want op de site van MS vind ik hier niets over terug:biggrin:

 
Op de site van MS vindt je daar zeker niets over terug, maar je kunt wel klagen bij MS als je echt een legale windows hebt.

Er bestaat een wgaremovaltool voor, maar MS heeft bij bepaalde sites al verboden dat ding te plaatsen.

Er is ook nog wel iets anders wat je Windows dan meer legaal maakt. Nadeel is dat je die tool opnieuw moet draaien als die WGA weer geinstalleerd is. En nu is hij lange tijd niet meer geweest en opeens weer 2x vlug achter elkaar hetgeen geheid te maken heeft met het uitbrengen van Vista.

Geen probleem doch, ik zal je eens per email benaderen.;)

 
thanks maar ik denk eraan om eens vista uit te testen op deze computer

 
ik heb wel een tooltje om die hinderlijke meldingen weg te halen.

mocht je die willen dan mail me maar even dan stuur ik em je.

nb.dit tooltje kun je direct gebruiken, je hoeft deze niet te gebruiken met een nieuwe install oid.

 
Dat tooltje heeft hij al, inclusief een ander tooltje om updates weer te krijgen.:)

Hopelijk stapt hij wel van dat Vista idee af voorlopig.:biggrin:

 
Schakel gewoon die update funktie uit.Hoe meer updates Microsoft uitbrengt hoe makkelijker er lekken zijn.Draai hier al verschillende jaren met 5 PC's op XP PRO SP2 zonder updates en nog nooit problemen gehad.Wel voor zorgen dat je een goede scanner en antivirus draait.Hier 2 gratis dingen (AVG en Avast) naast elkaar.XP Pro draait reeds op een P2 processor zonder problemen.

 
Lijkt me geen goed plan, er zitten ook updates bij die net lekken dichten.

Als jij dus nooit updates hebt gedraait na je SP 2 dan kan men jou dus nog te pakken nemen middels diverse IE exploits die via websites uit te voeren zijn.

Valt best mee als je geen aparte websites bezoekt maar owee je komt eens een verkeerde tegen.

In totaal niet updaten lijkt me dus geen goed advies, temeer daar een virusscanner normaliter niet echt veel trojans ontdekt, alleen hele goede en AVG en Avast behoren daar niet bij.

Die zijn wel goed, maar niet heel erg goed, bewijs daarvan heb ik zelf meegemaakt door een virus uit 2000 wat AVG niet eens verwijderen kon zelfs niet quarantainen, maar vrijwel alle andere virusscanners wel quantainen konden en velen zelfs een verwijdertool en reparatietool er voor hadden (niet zijnde Avast).

Daarom draai ik nu zelf NOD32.

Verder kan XP mooi zonder problemen draaien, maar dan moeten we het maar niet over snelheid hebben, want je moet wel een erg kale XP hebben en veel geheugen om het enigszins met acceptabele snelheid te laten draaien op een Pentium II onder de 1000mhz sowieso.

Het ligt er dus erg aan wat je met je internet doet en hoe je je pc gebruikt of je redelijk veilig weg komt zonder updates en dat is voor iedereen anders.

De meesten van ons hier gaan bijv. ook wel eens op zoek naar cracks of gebruike peer2peer programma's en dan is het toch beter om te updaten.

Maar dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf bepalen.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan