winimage > DVD

S

satbird

is het mogelijk om direct van een winimage file naar een dvd te branden?

nu pak ik hem eerst uit en kan dan pas branden.

grtz satbird

een image file is meestal direct naar DVD te schrijven,
Enkele brander programma's hiervoor zijn:

Nero
Decrypter
Alcohol120

soms:
Clone DVD

klopt iso en mdf en cue zijn direct te branden, maar zo'n winimage file (blauwfloppy icoontje) ziet alcohol niet??

of doe ik iets verkeerd?

grtz satbird

Als je nu eens kijkt welke extensie zo'n winimage file heeft? Dat maakt het een stuk gemakkelijker.
Het is zowieso verstandig om in windows de extensies standaard aan te hebben staan.

wat kan het antwoord toch simpel zijn, gewoon extensie veranderen van *.IMG naar *.ISO its that simpel.

thanks BT en matrix

grtz satbird

Arggggghhhhhhhh n een extensie VERANDEREN, dat was niet mijn tip,??????

Je hebt mazzel dat het werkt maar het is niet de bedoeling om een extensie te veranderen.

Volgens mij had je het programma decrypter nodig voor die *.img fille

ik kwam op het idee om het te veranderen doordat BT over extensie begon.

had al een kopie van orginele IMG gemaakt voor zekerheid

dus experiment is geslaagd voor deze.

ook dvdshrink herkend het als een iso file.

toeval?

grtz satbird

Nee hoor, ik heb wel vaker een IMG veranderd in ISO zonder problemen.

Het is natuurlijk niet altijd goed om een extensie te wijzigen.

Maar in het geval van .img is deze oplossing zelfs op internet te vinden.
Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik vroeg welke extensie dat ie gaf.

Een tijdje terug zat ik met hetzelfde probleem. Geen enkel programma wenste .img files te branden.

Ja oke, Nero als je als file types "all files" koos, maar dan ging ie een vraag stellen met een windowtje waarin je vanalles kon aangeven. Moest ik maar weer raden dat je daar niets aan hoefde te wijzigen en gewoon OK kon klikken.

Dus ik zoeken.... en toen kwam ik tegen dat mensen deze wijziging op deze manier deden.
Ook anderen postten dat als antwoord zelfs iemand die het al honderden keren gedaan had en 0 keer probleem gehad.
Schijnbaar zit een .img en .iso file toch hetzelfde in elkaar.

Ik heb zelf slechts 1x gehad dat het mis ging, maar toen bleek dat gewoon die .img file niet in orde was want die ging toen zelfs als img file mis bij iedereen en met isobuster kreeg je ook alleen maar rare tekens erin te zien. :)

Maar uiteraard wel goed opletten met deze truukjes want bestandsformaten zijn normaliter niet zomaar verschillend van extensie.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan