Wireless USB dongle aansluiten op DB 8000

C

Cedric

Hoi,

Ik bezit een DB 8000 en ik zou graag een Wireless N dongle erop willen aanlsuiten.
De DB heeft al een ge?ntegreerde wlan kaart erin, maar ik vind het signaal wat hij ontvangt van mijn router nogal zwak en wil daarom dus die dongle aansluiten.
Weet iemand of dat mogelijk is en zoja hoe dat kan.
Ik draai een image van The Gemini Project 2 op de DB.
Ik ben nogal nieuw op het gebied van DB dus als er nog meer info nodig is hoor ik het graag.

Wat ik tot nu toe heb gedaan is de dongle aangesloten en de DB herkent hem ook gewoon, maar als ik naar in het menu van het netwerk ga heb ik alleen de mogelijkheid te kiezen tussen de ethernet adapter en de eigen wlan van de DB. Het is dus zaak om mijn dongle daar ook tussen te krijgen.
Alvast bedankt!
 
Wij hebben geen problemen met het signaal van de ingebouwde WLAN. We weten niet of je CVS hebt en zo ja welke (experimental of niet). Voor die dongle zul je een andere driver nodig hebben in je box. Het is een systemplugin. Als jij weet welk image-type je hebt kun je hier drivers vinden. Je moet dan zoeken naar enigma2-plugin-systemplugins-wirelesslan-......
Let op het verschil in de naam tussen een gewone (stable) en een experimental !

Maak eerst een backup van je image en configuratie voordat je gaat stoeien...je weet nooit....
 
Ik heb de box dan ook wel op 2 etages afstand als de router.

Ik wist niet wat CVS was, maar heb het wel wat antwoorden op Google kunnen vinden, maar waarom is het van belang of ik het heb of niet?

Ik heb op de box al een keer eerder gezocht onder applicaties en dan system plugins en heb daar wel wat gevonden wat met wireless te maken had, maar die installatie maakte geen verschil.

De link in je post brengt me naar een omgeving waar ik geen toegang heb. Als ik de url inkort kan ik wel het een en ander bekijken maar kan alsnog niet komen op de pagina die jij bedoelt.

Weet je toevallig ook waar ik veel software technische informatie kan vinden in het Nederlands over dreambox?

In ieder geval alvast bedankt voor je snelle reactie!
 
Je moet weten wat voor image (CVS, experimental etc etc) je gebruikt omdat je verschillende drivers hebt. Kijk hier nog eens en zoek een de driver. Overigens 2 etages....misschien ook nog gewapend....
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan