Wlan vastzetten!

fladder

Active member
Lid sinds
21 mrt 2003
Berichten
177
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
44
Mensen,

Misschien is hier wel geen antwoord op hoor maar luister en huiver!

Een vriend van me heeft een Wlan thuis (net als de rest van de straat) en daar is het volgende mee aan de hand:
Zodra hij de laptop opstart meld dat kreng zich altijd aan op het onbeveiligde netwerk van zijn buurman (zou handig zijn als je ongegeneerd wilt surfen) en dit is uiteraard niet de bedoeling, hij heeft genoeg signaalsterkte om op zijn eigen routertje te zitten dus dat zal het probleem niet zijn.
Nou heb ik zijn netwerk uiteraard als voorkeursnetwerk staan en in de Acersoftware staat ook dat hij niet moet schakelen tussen netwerken, dit doet hij dus wel als hij een keertje zijn verbinding verliest dan komt hij weer op zijn buurman terecht.
De buurman heeft een router van SMC en mijn vriend heeft een adsl modem/router van (ja sorry) Sitecom.
Is hier nou een mogenlijkheid voor om zijn eigen netwerk echt als vast netwerk ergens "hard" in te zetten?

Ik hoop wel dat er een oplossing voor is!
Alvast bedankt voor het meedenken
 
Rechtermuisknop op het draadloze icoontje rechtsonderin, met links kiezen voor status.
Onderin kiezen voor draadloze netwerken en dan in de linkerkolom kiezen voor geavanceerde instellingen wijzigen. Tabblad draadloze netwerken kiezen, onderin alle verbindingen behalve je eigen verwijderen. Kies dan geavanceerd en vink uit :automatisch verbinding maken met netwerken ook als die niet mijn voorkeur hebben.
 
Sorry, misschien even vergeten te melden de laptop draait op (ieks) Vista.
hetgeen wat je nu voorsteld helpt dan helaas niet.
 
Netwerkcentrum openen. Dan Draadloze netwerken beheren klikken.
Dan zijn eigen sitecom netwerk bovenaan zetten.
Wat ook kan helpen is verbinding maken met sitecom netwerk, bij draadloze netwerkverbinding op status weergeven klikken, dan op eigenschappen voor draadloos netwerk klikken. hier vind je twee opties (de eerste en de tweede) die je aan moet klikken. Ik heb altijd mijn eigen netwerk te pakken en heb er ook tig in de omgeving
 
Andere oplossing als bovengenoemde tip niet werkt.

Je doet hetzelfde, maar nu ga je bij de eigenschappen van tcp/ip van je draadloze netwerkkaart en geeft daar statische (vaste) ip adressen op. Uiteraard wel de juiste.
Op die wijze zal de laptop zich altijd bij het juiste netwerk aanmelden.
 
Nog een tipje.

Probeer eens of je zowel de router als het lappie op 1 enkel kanaal kunt instellen.

Kanalen 1,6 en 11 schijnen de beste te zijn, dus kijk even op welke kanalen de buren zitten (vermoedelijk op 11).
Daar zijn programmaatjes voor te downloaden die verraden waar welke draadloze netwerken te vinden zijn.
 
MAS3;196160 zei:
Nog een tipje.

Probeer eens of je zowel de router als het lappie op 1 enkel kanaal kunt instellen.

Kanalen 1,6 en 11 schijnen de beste te zijn, dus kijk even op welke kanalen de buren zitten (vermoedelijk op 11).
Daar zijn programmaatjes voor te downloaden die verraden waar welke draadloze netwerken te vinden zijn.

Ja dit is altijd het eerste wat ik bekijk en ik zoek altijd een vrij kanaal op met Netstumbler,
De rest ga ik eens proberen kijken of dat werkt.
Waar ik ook achter ben gekomen is dat de kaart ook nog beheerd wordt door de Acer software en niet door Windhoos dus dat schoffel ik er ook nog even af.
Allemaal bedankt voor de tips ik ga erdaags even langs en dan laat ik nog even weten wat de uitkomst is.
 
Mensen,

Probleem is opgelost @BT: opgelost door even een fixed IP erin te zetten, 100 keer gereboot en geen problemen meer gezien

Bedankt allemaal
 
Fijn om te horen dat het gelukt is!
Veel plezier!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan