Word je eindelijk weer eens verliefd, slaat je hart meteen op hol..

Umcg fonteinstraat 9 ?
moet ik me 2 juni weer melden.
 
Ja ok
je krijgt zeker eerst die 2 daagse nucleaire scan en daarna uitslag bij de cardioloog
 
je krijgt zeker eerst die 2 daagse nucleaire scan en daarna uitslag bij de cardioloog

Heb gister de oproep voor de cardioloog gekregen, voor de hart scan. Daarvoor moet ik 1 juni naar het Martini Ziekenhuis Groningen.
 
En je woont in limburg?

Ik kreeg vanwege gevonden bloed in bevolkingsonderzoek darmkanker een oproep om ff naar deventer te gaan voor een colonscopie. Details zal ik besparen (een gesprongen adertje vanwege verstopping door pijnstiller codeine wat ik al vermoedde) voordeel is dat alles perfect was en ik gevrijwaard ben van de volgende 10 jaar bevolkingsonderzoek. Na je 75e word je niet meer opgeroepen.
Terwijl er op mijn lokatie Almelo  op 300m een ziekenhuis staat(ZGT) :mad:

In de brief stond indien verhinderd dan nieuwe afspraak maken via website.

Daar kun je en een nieuwe datum en een ziekenhuis naar wens invullen. En warempel mijn ziekenhuis in Almelo stond gewoon beschikbaar maar kon alleen een maandje later kiezen.. :klappen:

Ik weet niet of groningen bij je in de buurt is anders kijk in de brief of je kunt wijzigen. Anders moet je en voor het onderzoek en uitslag  daarheen (niet te spreken over behandelingen.)


Gaat het om een scan of over een echo  en ecg.

Dat laatste hebben ze destijds bij mij gedaan en daar komt een boel informatie uit :volume en dus de grootte van de hartkamers, dewering  van de kleppen en of die lekken en een mogelijke verdikte aorta en het vullen en legen van de hartkamers en mogelijke vernauwingen

Grtjs en sterkte en je vooral druk maken net als ik. Uiteindelijk om niks. .
Niks aan de hand samen filmpje gekeken en zeer goed uitgelegd wat er te zien was in en rondom de pomp.

Hoefde ook niet meer voor controle terug te komen.
 
alleern de scan in martini en de behandeling in umcg?
Heb niet zon hoge pet op van het martini.
 
Nee die behandeling in het UMCG is voor mijn ziekte van Crohn en de aankomende endoscopie.  Ik ben voor het hart onderzoek naar het Martini verwezen.
 
Het lijkt hier wel een zieken boeg.
Iedereen veel sterkte.
Ook ik moet heen voor een darm onderzoek.
Ik hoop dat het bij even kijken blijft.

 
Als ze echt iets aan het hart moeten doen ga je van martini naar umcg en dan weer terug.
 
redelijk gezond kraakt hier en daar ,maar hart is nog oke........maar wat wil je als je de 60 gepasseerd  bent .  :eek:
dan worden de gewrichten een beetje strammer.........en gaat alles niet meer zooooooooooo vlug  :pfff:
 
Het enige wat nog vlug gaat als je de 65 gepasseerd bent is moe worden. ????????
 
Ja dat merk ik ook wel.
Vroeger kon ik wat langer door.
Het zandmannetje kom soms na het avond eten al. :pfff:
Maar na een ommetje met de honden ben ik er dan weer. ;)
 
Bij mij in 2010 begonnen en nu nog bezig. Schijnbaar heeft het dan zoveel jaren nodig voordat het meer duidelijk is. Schijnt ook erg op mekaar te lijken soms.
Phuuu... ik heb meerdere keren een coloscopie gehad, maar een sigm?dscopie en ballon endoscopie en camera pil nog niet gelukkig.

Is er bij jou dan een verschil in behandeling? Ik heb gevraagd hier in het Mumc+ wat ze dan anders hadden moeten doen als het Crohn is. Het antwoord was "niets, het is feitelijk dezelfde medicatie en behandeling omdat de ziektes zo op elkaar lijken".
Heb jij iets anders gekregen dan qua behandeling of qua medicatie? Ik heb jarenlang puri-nethol geslikt, en laatst was er iemand met Crohn die dat ook gebruikte.
Maar wat bedoel je precies met een endoscopie? Want dat is een verzamelnaam van al die scopie?n.
Ik neem aan dat je daarmee een gastroscopie bedoelt? Oftewel via de mond naar de maag en evt. dunnen darm?
Is mij gelukkig nog nooit overkomen, alhoewel ik wel tot 2x toe een sonde binnen gehad heb via de neus naar dunne darm voor sonde voeding.

Voor die ziekte wat jij noemt hebben wij beiden door onze ziekte een verhoogd risico en bij mij nog wegens andere oorzaak, dus het is goed dat ze dat in de gaten houden. Via het bloed kunnen ze ook al een en ander zien en dat zal bij jou ook wel met grote regelmaat getapt worden.

Klean-Prep ken ik niet, bij ons gebruiken ze ... ehmz... hoe heet die rotzooi nu ook alweer...ahja. Moviprep. Maar die rommel krijg ik dus niet meer mijn keel af. Dus nu moeten ze me Pico-Prep geven. Dat is wel goed te verdragen omdat je dat in een normaal glas water doet oplossen. is niet zo dik als Moviprep en je kunt daarna drinken wat je zelf wilt als het maar heldere vloeistof zonder prik is, dus bijv. Icetea, water, thee en minstens ook een keer heldere bouillonsoep.
Dus dat is qua smaak ook veel aangenamer. Dat eerste drankje (of 2 als je het 2x moet doen) met die oplossing in water heeft ook nog een citroensmaakje, en zo'n glas heb je zo achter de kiezen. Dus veel prettiger als behandeling.

Als Klean-Prep ook van die zooi is wat je in een kan moet doen en wat dan een nogal dikke stroperige drank wordt zoals Moviprep, moet je ook eens Pico-prep vragen.
Mij krijgen ze geen andere rommel meer aangesmeerd in elk geval.

Alvast succes met de scan de 1e juni.
 
Is er bij jou dan een verschil in behandeling?
Nee is nagenoeg geen verschil tussen beide en idd de behandeling is het zelfde.
Ik krijg als ontsteking remmers Pentasa (mesalazine) 100 mg, 4 x per dag, deze heb ik omdat die niet zo'n heftige werking op het lichaam hebben als Pretnison, verder krijg ik Arrestal (=Loperamide) 8 per dag en Omecat (=omeprazol) voor de maag
Ze hebben al veel soort medicyies uitgeprobeerd op me, maar dit werkt tot nog toe het beste

Maar wat bedoel je precies met een endoscopie?

Klopt is idd een verzamelnaam. Zo werd het in eerste instantie de sigmo?dscopie genoemd.

Klean-Prep ken ik niet, bij ons gebruiken ze ... ehmz... hoe heet die rotzooi nu ook alweer...ahja. Moviprep.

Klean-Prep is dunner, net water, maar zodra je het in je keel krijgt ga je over je nek.
Ik had altijd een aantal van die pecto keel snoepjes bij me, want je moet 2 liter van dat troep thuis opdrinken en in het ziekenhuis nog een keer 2 liter. Dus bij elke beker die ik in nam gelijk er na een pecto in de mond. :) Dan viel het nog een beetje mee.
Werking is allemaal het zelfde, gewoon om de boel schoon te spoelen.

Heb ook nog eens zo'n onderzoek met een slang(etje) via de neus gehad en dan pompen ze kalk in je maag en schommelen ze het bed heen en weer en maken dan foto's van je maag.

Camera pil is op zich zelf niet zo erg, alleen dat je net als endoscopie ook weer die prep spul moet van te voren en de hele dag met dat kastje rond loopt die de foto's (5 per seconde) maakt en ook vanaf de avond er voor en de hele dag van het onderzoek niets mag eten, tot de accuu leeg is en het apparaat stopt. Ik moest de eerste keer de hele dag in het ziekenhuis in Drachten blijven, maar in het UMCG die het nu ook heeft, mocht ik de tweede keer de boel gewoon mee naar huis nemen en de volgende dag weer inleveren..

O ja ik heb ook ooit eens een Nucleaire B12 pil gekregen en moest dan van een hele dag urine verzamelen en weer inleveren om te onderzoeken hoe snel B12 weer uit mijn lichaam verdwijnt, dat blijkt binnen 24 uur weer uit mijn lichaam verdwenen te zijn.
Dat was een rare pil, die moest in zo'n gesloten kamer met speciale handschoenen uit de verpakking gehaald worden en rechtstreeks in mijn mond gestopt.. Dan vraag je je wel even af wat je daar doorslikt  :eek:  Het was in ieder geval geen Japans of Russische dokter :)
 
Dat spul drinken gaat het beste met je neus dicht knijpen op moment van drinken.

Wat veel erger is dat je de giertank niet voelt open gaan en ik heb dus die 2 liter maar op de pot gedronken met mijn ipad met favoriete muziek.

De tweede hoeveelheid moest ik thuis twee uur van te voren in nemen. Nou ik ben van nature eigenwijs en heb dat ruim drie uur van te voren gedaan. En dat was maar goed ook anders was de gemeente nu nog bezig met schoonmaken na ruim 2.5 jaar
 
Als ik dit zo lees kan ik beter thuis blijven van mijn werk.
Ik moet 2 dagen van te voren 2 pilletjes nemen de dag daarna 2 liter van dat spul in de volgende dag nog een 1/2 liter van dat spul.
 
Ow ja klopt ik moest ook eerst 2 pilletjes innemen. Dit is om je darmen te laten racen peristaltische bewegingenversnellen

Maar na het drinken van dat spul is er geen houden aan. En zeker niet naar je werk gaan . Eer dat je op de fiets of in de auto springt gaat de gierklep open. En dat ongeveer 3uur lang.
 
@ matrix bedankt voor de info.
Kan ik het ingezaaide gras even bemesten. ;)
 
want je moet 2 liter van dat troep thuis opdrinken en in het ziekenhuis nog een keer 2 liter.
Juist, dat is dus net zo'n rotzooi als Moviprep als ik dat zo lees. Vraag eens of je geen Picoprep kunt krijgen, geheid dat je dat een stuk fijner gaat vinden.
En voor hun maakt het niet uit, als de darm maar zuiver is.

Dan vraag je je wel even af wat je daar doorslikt  :eek:
Dat kun je wel raden, het heet niet voor niks "nucleaire geneeskunde" en die mensen komen er vaker mee in aanraking dus alle voorzichtigheid in betracht nemen, gezond is het in elk geval niet.

@Janblues: sterkte ermee en voor jou hetzelfde advies, als je het moeilijk door je keel krijgt, volgende keer (als die er ooit komt) eens Picoprep vragen.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan