worden we gefopt?

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Duitsland zou het zo goed doen volgens de media maar wat zijn de werkelijke feiten?
Het begrotingstekort was inderdaad het laagste met 0,2%.
Maar de staatsschuld blijft daardoor ook nog steeds oplopen en is nu meer dan 2100 miljard euro.
Een laag begrotingstekort doet dus niets aan de totale staatsschuld die alleen minder toeneemt.
De staatsschuld was vorig jaar 83% van het bbp terwijl de afspraak 60% was.
De werkloosheid was vorig jaar volgens Duitse bronnen rond 6% maar in totaal waren dat meer dan 2 miljoen werklozen.

In Nederland hadden we ook rond 6% werklozen maar onder deze regering is dat vorig jaar opgelopen tot 8%.
Onze staatsschuld is nu 447 miljard euro en loopt snel op.
Vorig jaar was dat 72% van het bbp dus ook meer dan die 60%.

Duitsland zit dus met een grote staatsschuld en veel werklozen ondanks dat het daar zogenaamd zo goed gaat.
Het is een grote hoax wat een aantal lieden waaronder de VVD zeggen dat we iets moeten doen aan die staatsschuld en het niet de generaties na ons kunnen overlaten.
Zelfs als we op de gekozen limiet van 3% begrotingstekort gaan zitten dan blijft de staatsschuld alleen maar groeien.
Wat "iets aan de staatsschuld doen", flauwekul.
Wil je het begrotingstekort op 0% brengen dan zul je driekwart van de ambtenaren moeten ontslaan en hetzelfde met overheidsdiensten.
Ook dan blijft de staatsschuld nog altijd bestaan en even groot.
De staatsschuld aflossen moet je dus nog extra gaan doen.

Iets aan de staatsschuld doen is een hobby van veel politici maar heeft niets met de werkelijkheid te doen.

Grtz.

@Kilroy, ipv jezelf druk te maken wat er in het "buitenland" speelt, kun je beter nadenken hoe we hier in dit k*tland gefopt, of beter gezegd GENAAID worden!!!!

Vandaag eens gebeld naar het cak, waarom we nog niets gehoord hadden van de algemene tegemoetkoming.

Even ter verduidelijking waarom: ik ben namelijk chronisch ziek, heb HMSN ( zoek maar via Google, want ik leg niet uit wat dat is. )

Ik werk gelukkig nog wel, maar heb te weinig gebruik gemaakt van de zorg, terwijl er voor mij niets veranderd is, want wat ik heb gaat nooit over...

De wederhelft mankeert helaas ook, maar daar hadden ze geen gegevens van, maar ik kon wel een aanvraag indienen vertelde men mij. Heeft u internet vraagt ze nog, ja duh....

Even gekeken waar ze aan moest voldoen, en jahoor de regels zijn zo aangescherpt dat ook zij niet meer in aanmerking komt??? We krijgen wel iedere 4 weken een rekening van een eigen bijdrage Zorg zonder verblijf en/of Wmo.

Scheelt toch weer een ?600,-! Pak dan ook nog eens de eigen bijdrage erbij, ?720,- en de kosten die gemaakt worden om naar therapeuten/orthopeden/longartsen/neurologen te rijden.

Pfoeh, ik vraag mezelf af waarom ik nog ga werken...

Het wordt tijd dat we eens op gaan staan hier, en niet alles op onze rug laden!

terug foppen???

Ik heb vorig jaar mijn levensloop opgebouwde pot helemaal opgenomen , meneer de belastingdienst was gul en gaf me 20% van dit bedrag belastingvrij. Scheelde me netto een paar duizend euroos.

Goed het geld staat op een spaarrekening en moet daar nog 1,5 jaar van rondkomen alvorens ik echt met pensioen ga .
Dat betekent dat ik dus dit jaar belasting technisch geen inkomen heb, dus kom ik in aanmerking voor zorgtoeslag , kassa 137 euro per maand

Omdat ik geen inkomen heb krijg ik ook nog de ruim 2000 euro heffingskortingen , die iedere Nederlander krijgt of hij of zij nu wel of niet werkt.

Alles volgens regels, sukkels zijn het , en vorig jaar 20% belastingvoordeel en dit jaar nog eens een dikke 3500 euro kado. onder het mom de economie stimuleren met het opgenomen geld.

Rekenwonders daar in den Hahahahahahahahahaahhaag.

Mij hoor je niet klagen ;-((( wat dit betreft

@Matrix, ik vul ieder jaar zelf mijn aangifte in, maar heb het er net met het vrouwtje over gehad om dit toch maar eens door iemand anders te laten doen om eens te zien of er wat meer uit te halen valt.

Ik heb hier een hypotheek, en nog wat andere dingen, had ook nog een spaarrekening lopen die bij mijn 65ste vrij zou komen, maar door verhoging van de leeftijd wanneer je met pensioen mag gaan is deze dus ook weer verandert door de bank (abn) .

Hoe ging dat spreekwoord ook weer? Gedane zaken nemen geen keer

Er is maar ??n manier om "iets aan die staatsschuld te doen".
En dat is aflossen van die staatsschuld.
Dat zeggen niet alleen economen maar het is ook zo.

Dan moet er eerst een stevige economische groei zijn en dan moet er tegelijk een begrotingsoverschot zijn.
Pas als je geld overhoudt kun je iets aflossen.
Een begrotingsoverschot komt maar zelden voor in Nederland en andere westerse landen.
En als het gebeurt dan zullen de politieke partijen het niet gebruiken om de staatsschuld af te lossen maar uitgeven aan leuke dingen voor hun politieke achterban.
Bovendien geldt ook nog dat je niet eerder mag aflossen en staat daar een boete op net als bij hypotheken of andere zaken.
Aflossen van staatsschulden zal dus in de meeste landen zelden gebeuren.

http://www.destaatsschuldmeter.nl/

http://www.staatsschuldenuhr.de/

Grtz.

Niet alleen.
Er is al gesproken dat iedereen die wat spaargeld heeft deze gaat inleveren. Zoals in Griekenland. Maar dan wereldwijd.
Daarnaast worden de pensioenfondsen geplunderd om de staatsschuld te verminderen met als gevolg dat wat je met je pensioen hebt opgebouwd je dat ziet verdampen.
Er staat ons nog heel wat mis?re te wachten. De komende jaren zal zeker geen vet pot opleveren.
Nu wordt er geschreeuwd dat 2014 het besteedbaar inkomen omhoog gaat. Behalve voor de ouderen en veelverdieners. Het begin van het graaien.
Nog twee keer dat roepen en de prijzen vliegen de pan uit omdat men jaren de prijzen heeft bevroren.

Hoe vervelend het ook is maar men graait het geld bij de groep die geld heeft. Dus spaarders en oudjes let op je geld dat zal de komende jaren de prooi zijn.

De pensioenfondsen zijn misschien geplunderd maar er is geen cent naar de staatsschuld gegaan.

Het beruchte geval is in de 80-er jaren onder Lubbers gebeurd en het betrof het ABP, het pensioenfonds van de ambtenaren en dat was geindexeerd dus elk jaar aangepast.
Volgens de ABP-Wet moest de overheid 21% pensioenpremie per jaar in de pensioenpot stoppen.
Lubbers verlaagde dat naar 8,3% met toestemming van de Tweede Kamer en de indexering bleef bestaan waardoor de dekkingsgraad verslechterde.
Het werd zo slecht dat er iets moest gebeuren en omdat Lubbers niets wilde betalen werd het ABP geprivatiseerd waarbij de indexering verviel en de vakbonden medezeggenschap kregen in het ABP.
De dekkingsgraad was lange tijd zelfs negatief.
Lubbers heeft steeds een hoog begrotingstekort gehad en al deze maatregelen waren alleen om het begrotingstekort enigszins te begrenzen.

Als tweede heeft Lubbers geld laten terugstorten van pensioenfondsen naar werkgevers dat nog heel lang is doorgegaan.
Hierbij stortten vijf pensioenfondsen 1 miljard euro terug naar de wergevers.
Ook hiervan heeft hij recentelijk toegegeven dat het fout is geweest.

Bij de pensioenfondsen had je nog wat merkwaardigs, en dat heette pensioenbreuk.
Als je van werkgever wisselde en die had een ander pensioenfonds vervielen je rechten bij het oude, dit vanwege de pensioenwet.

Ook het nieuwe pensioen accoord heeft niets te maken met de staatsschuld.
De regering heeft besloten de pensioenpremie te verlagen en na de besprekingen met de kleine partijen waren deze weer apetrots terwijl het peanuts waren.

Grtz.

ik moet mijn belasting terug gaaf van 2012
nog steeds krijgen zit in de molen om gecontroleerd te worden zou voor 31 oktober bericht krijgen in december gebeld en dan krijg je te horen sorry we hebben achterstand ik zeg maar om te innen toch niet moest voor mijn vrouw 330 ? betalen die lagen 3 weken later al in de bus
gr frans:sniper::sniper::sniper:

Ik zei niet dat de pensioen fondsen geplunderd zijn maar dat ze gegarandeerd geplunderd gaan worden in de toekomst als wereld wijd maatregelen worden genomen om de schulden te niet te doen.
Ik zit niet steeds te wachten op een zeikverhaal uit het verleden.het heden en toekomst is voor ieder belangrijk. Pensioen fondsen bulken van het geld.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan