Xbox en NEC 3540 en +R media.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.879
Waarderingsscore
1.036
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Nou duidelijker kan het niet.

Even een verhaaltje over wat ik bedoel.
In den beginne had je goede dvdschrijvers. Pioneer en NEC. Er waren er meer maar ik noem dus alleen even de schrijvers die ook door de scene gebruikt worden. Ik had een Pioneer DVR106.

Mijn Xbox, wilde op +R gebrande media niet zien als games, dat gebeurde alleen als ik op mijn Pioneer een game op -R brandde.
Diezelfde +r gebrande media, maar dan gebrand op een NEC1100 speelden zonder problemen als game af op de xbox.

Na enig zoeken met hulp van onder andere CP, bleek dat deze NEC 1100 bij het schrijven op een of andere manier een bepaalde bit in de codering zette, die het schijfje het Book-type DVD-Rom meegaf en dat was de oorzaak dat mijn xbox ook met op dat apparaat gebrande +R media om kon gaan.

Nu had 1 van de nieuwere NEC's daar problemen mee, maar met de allernieuwste zou dat probleem opgelost moeten zijn of kan men dat zelf aangeven zo werd mij ergens verteld c.q. heb ik ergens gelezen.
Echter, mijn kennis heeft nu een NEC 3520 en ik heb vandaag helaas een NEC 3540 moeten aanschaffen (helaas omdat mijn Pioneer overleden is).

Hij heeft zelf nu met zijn 3520 ook problemen met xbox spellen die hij op deze brander brand.
En ik heb nu een NEC dus zou ook graag mijn games op +R branden want het moet kunnen.
De 2 laatste nieuwe versies van Alcohol120% (1.9.5 build 2802 en 3105) hebben een optie bij de instellingen onder "branden" waarbij je dit kunt aangeven, maar andere software heeft dat niet en dan nog is maar de vraag of dat werkt.

Mijn vraag is nu, weet iemand hoe je aan deze schrijvers (de NEC 3520 en 3540) aan kunt geven dat ie dat gewoon altijd moet doen, liefst zonder gebruik te hoeven maken van alternatieve firmware?
 
Hoi BT,

Voor altijd in stellen moet je inderdaad overgaan naar de alternatieve software.
Maar ook Nero kent de optie om Book-type DVD-Rom mee te geven tijdens het branden.
Ik gebruik deze optie altijd en staat bij mij als default ingesteld bij Nero.
Omdat in mijn geval niet alle DVD-players de gebrande DVD?s willen lezen.
Met de op Book-type DVD-Rom aan lezen al mijn DVD-players mijn gebrande DVD?s, of ik die niet aanzet weigeren 2 DVD-players hun werk.
 
Thanks Crazy.

Dan moet ik eens op zoek gaan bij Nero want daar had ik eigenlijk nog niet zo goed naar gekeken.
Het probleem was eigenlijk dat dit met de Pioneer niet werkte.

DVD's werken hier allemaal perfekt, het gaat me er alleen om dat ik ook games wil branden voor de xbox zonder dat ik hier speciaal -R dvd's voor moet gaan kopen.
Ik zal het eens gaan proberen.
 
Kun je me a.u.b. eens aangeven waar die optie zit bij Nero? Want ik ben bij de preferences gaan kijken, maar op geen enkel tabblad kom ik die optie daar tegen.

Voor de zekerheid heb ik maar eens de nieuwste versie geinstalleerd, zijnde de 6.6.0.15 maar ook daar was dit niet in te vinden, of word deze optie pas zichtbaar bij het branden van iso's ofzo?
 
Op het moment dat je gaat branden verschijnt het scherm waar je o.a. je DVD recoder kan selecteren.
Naast de optie selecteer DVD recoder zit de functie "options".
Deze open klikken en kiezen voor Book-type DVD-Rom.

Succes.
 
Oke prima, zou gauw ik weer een iso ga doen ga ik hem eens proberen, dat zal dadelijk wel worden.
Thanks!
 
he bt die optie zit ook in dvd decrypter laatste nieuwe,is een maal ingeven en blijft dan zo staan
 
Yep ik heb hem ontdekt, maar dan geeft hij bij mij een error.
Dank allemaal voor met meedenken.
Ik heb er nu toch maar alternatieve firmware in gedaan, en toen was het wel 1x ingeven en hij bleef staat, dus ik kan xbox games branden op +R. Geweldig!:biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan